2015-01-09, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ojkan
Som sagt, man kan ladda upp material man hittar på internet, men var försiktig med copyright. Ibland ser jag folk som laddar upp nya musikalbum och de är inge företag utan bara en vanlig person..vissa har tur och kan få in flera miljoner views utan att dem blir bannade.

De filmer jag gjort eller klippt ihop själv har jag knappt tjänat något på

Views på den jag tjänat mest på är 220k.

Så man tjänar ungefär 1 dollar per 1000 views.

Tillägg: Då kan man bara tänka hur mycket pewdiepie får, minst 5 miljoner views på varje video = 5000$. Hans månadslös lär ligga på ca 500.000$ (eftersom han har många äldre videos som folk upptäcker) så många videos han gör plus att hans subscriber antal växer hela tiden..och man får inte glömma alla sponsoner som ger honom gratisgrejer,

Kolla på hans bolag så ser du vilka summor det rör sig om Tror det hamnade runt 30 miljoner kr år 2013.[/quote]

Då hade jag ca rätt ^^

sen är han väldigt sparsam vad jag har för mig, vet inte hur det är nu, jag följer inte honom. Men han lär ha ungefär 30 mille+ på banken atm ;D
Citera
2015-01-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADfullHD
Kolla på hans bolag så ser du vilka summor det rör sig om Tror det hamnade runt 30 miljoner kr år 2013.

Då hade jag ca rätt ^^

sen är han väldigt sparsam vad jag har för mig, vet inte hur det är nu, jag följer inte honom. Men han lär ha ungefär 30 mille+ på banken atm ;D[/quote]

O svensk skatt på det..blir väl runt 20 kvar
Citera
2015-01-09, 02:39
Medlem
Men seriöst, någon som är smartare än jag och kan hjälpa mig?

edit: Pewdie bor väl i London nu om jag förstår det rätt. Men nog om det!
Citera
2015-01-11, 18:04
Medlem
Bump ;______;
Citera
2015-01-13, 12:54
Medlem
http://gyazo.com/8860f8cfc239a7fe97a2b29efd0ba799
Aktuellt saldo: 2 303,88 kr (Mamma, jag är rik!)

Det öökar, nu testade jag igen, antar att SEBs clearingnummer är 5023?
Citera
2015-09-15, 21:52
Medlem
Frågan kvarstår, jag har skrivit in mina kortuppgifter men det blir ändå fel. De kan ej göra en testöverföring ens. FML

Vill de ha bankkonto nummret eller de nummer som står på kortet? Är totalt lost.

Är uppe i 3000 kr som jag gärna vill ha
Citera
2015-09-15, 22:05
Medlem
Citat:
http://gyazo.com/85a7fff669ca17c85b80371407e7fc9b
Gyazo lät mig inte ta screenshot av någon anledning men gif-filen funkar. Muslim filmen är populär och drar in mest pengar ;D

Som sagt, man kan ladda upp material man hittar på internet, men var försiktig med copyright. Ibland ser jag folk som laddar upp nya musikalbum och de är inge företag utan bara en vanlig person..vissa har tur och kan få in flera miljoner views utan att dem blir bannade.

De filmer jag gjort eller klippt ihop själv har jag knappt tjänat något på

Views på den jag tjänat mest på är 220k.

Så man tjänar ungefär 1 dollar per 1000 views.

Tillägg: Då kan man bara tänka hur mycket pewdiepie får, minst 5 miljoner views på varje video = 5000$. Hans månadslös lär ligga på ca 500.000$ (eftersom han har många äldre videos som folk upptäcker) så många videos han gör plus att hans subscriber antal växer hela tiden..och man får inte glömma alla sponsoner som ger honom gratisgrejer,

Fråga pudie han vet nog hur du får ut stålarna
Citera
2015-09-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syfant
Fråga pudie han vet nog hur du får ut stålarna

vem är det? medlem här? youtube?
Citera
2015-09-18, 10:36
Medlem
Gemenis avatar
Citat:
vem är det? medlem här? youtube?

Han syftar nog på pewdiepie...
Citera
2015-09-19, 20:50
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Frågan kvarstår, jag har skrivit in mina kortuppgifter men det blir ändå fel. De kan ej göra en testöverföring ens. FML

Vill de ha bankkonto nummret eller de nummer som står på kortet? Är totalt lost.

Är uppe i 3000 kr som jag gärna vill ha

självklart ska du ju skriva in bankkonto numret xD du ska väl inte lägga in pengar på youtube
Citera
2015-09-19, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
självklart ska du ju skriva in bankkonto numret xD du ska väl inte lägga in pengar på youtube

Det funkar ju inte
Och jag har köpt saker över nätet förr från butiker, har elektronisk överföring och allt det där..
Citera
2015-09-20, 08:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Du måste ju gå in på ditt konto och svara på allt där om tex skatteuppgifter med om du har A eller F-skatt osv. Sedan ska du få pengarna runt den 25 varje månad. Dvs det du tjänar nu i september får du runt den 25 oktober.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in