2015-01-09, 11:21
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjarnans
Vad vill ni veta? Är en utan de 130 personerna.
Det första jag vill veta är varför du inte gått ut på FB förrän nu.
Citera
2015-01-09, 11:22
Medlem
Har väntat på att det skulle aktiverats har försökt svara på inlägg i veckan men som sagt har inte kunnat posta inlägg..
Citera
2015-01-09, 11:23
Medlem
constants avatar
Citat:
Gäller anställningen heltid och tills vidareanställning? Var tanken att ni skulle hyras ut, att ni anställdes på någon form av bemanningsföretag?
Står det något om kollektivavtal på anställningsavtalet?
Citera
2015-01-09, 11:24
Medlem
Doctors avatar
Citat:

Först får jag beklaga att du blivit lurad.

Hade du några misstankar om att allt inte stod rätt till innan den 5/1, eller var allt som vid en normal anställning?
Citera
2015-01-09, 11:27
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:

Välkommen till flashback!

Jag vill veta exakt:

Vad har hänt?
Varför har media inte skrivit ut detaljer men dom har skrivit att det har varit ett bedrägeri?
Har du betalat för en truckutbildning kontant och sen skulle du få tillbaka pengar på första lönen?

mvh B
Citera
2015-01-09, 11:31
Medlem
Är du en av snickarna? Isåfall vart var ni och renoverade?

Var de flesta unga eller var det blandade åldrar?
Senast redigerad av thundercat79 2015-01-09 kl. 11:33. Anledning: Mer frågor?
Citera
2015-01-09, 11:34
Medlem
Jag försöker svara så gott det går. Jag tog tjänstledigt från mitt arbete men skrev på en tillsvidareanställning på så kallade JUSAB. Hade mest kontakt med kvinnan mannen träffade jag ett par gånger. Kollektivavtal fanns med transport. Jag tvekade lite till en början men fick höra att en högre anställd på ett annat företag sagt upp sig för att vara chef ute i räppe och han hade varit på diverse utbildningar samt möte och kollat genom alla avtall och det fanns inget som var konstigt. Så jag fick min tjänstledighet beviljad. Men redan innan måndagen känndes allt konstigr för alla jag känner hade olika nr och fått olila uppgifter om vart man skulle mötas..
Citera
2015-01-09, 11:38
Medlem
Anställningen gällde heltid inom administration.
Lokalen som renoverades var inte ute i räppe utan låg vid euromaster.
Någon truckutbildning gällde inte mig. Utan vi skulle använda samma system som siba för att hantera godset. På måndagen skulle passerkort ges ut mm. Många tror att det var nyanlända svenskar som sökt de här arbetet vilket är fel. Några var det men medtadels svenskar, högt utbildade människor. Rätt så blandade åldrar och även en del med ett långt brottsregister..
Citera
2015-01-09, 11:41
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Anställningen gällde heltid inom administration.
Lokalen som renoverades var inte ute i räppe utan låg vid euromaster.
Någon truckutbildning gällde inte mig. Utan vi skulle använda samma system som siba för att hantera godset. På måndagen skulle passerkort ges ut mm. Många tror att det var nyanlända svenskar som sökt de här arbetet vilket är fel. Några var det men medtadels svenskar, högt utbildade människor. Rätt så blandade åldrar och även en del med ett långt brottsregister..

Tack för svar!

Tror du JUSAB hade fått några som helst kontanter eller kan ha tagit ut maskiner och skit på krediter han fått genom banken just därför han har "säkerhet" med ca 130 nyanställda?

mvh B
Citera
2015-01-09, 11:45
Medlem
Jag vet faktisk inte om de fått pengar.
Jag har gjort en polisanmälan. fått spärra personnr mm. Konto behöver man inte göra något åt enl banken.

På nyanser kan ni läsa sms maria skickat till mig.

Det finns många frågor hur vet de att en tjänstebil är beställt till alwex?
Vart kommer alla avtal ifrån? Förfalskade? Dvs avtal som låg framme med alwex sen ngt papper fr netonnet.

Kan säga att mitt cv gick de genom samt en redig intervju mm.
Så allt var väldigt trovärdigt och genomtänkt.
Citera
2015-01-09, 12:00
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Här är länkar till nyanser och det inspelade mötet:

http://nyanser.se/3647/personalchefen-i-bluffbolaget-jusab-skickade-sms-till-lurad-anstalld/
http://nyanser.se/3618/jusab-forsokte-bluffa-till-sig-ny-bil-i-vaxjo/
Citera
2015-01-09, 12:15
Medlem
Citat:
Vart kommer alla avtal ifrån? Förfalskade? Dvs avtal som låg framme med alwex sen ngt papper fr netonnet.

Var ditt anställningskontraktet lika amatör-ifyllt som den nedanför? Med både tillsvidare och provanställning i kryssade samtidigt...

http://nyanser.se/wp-content/uploads/2015/01/anst%C3%A4llningsavtal-jusab-bluff1.jpg

Denna och en annan jag sett på internet hade båda detta fel. Så jag antar att alla fått likadana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in