Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-07, 19:10
  #589
Medlem
CumBodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandByMe
Mycket bra sammanställning! Jag vill dock lämna en kommentar till hur JE kan har företrätt bolaget trots att han inte satt i styrelsen.

Detta kan skötas genom dels en begränsad fullmakt som ger honom rätt att företräda bolaget i vissa frågor eller en generalfullmakt som ger honom rätt att företräda bolaget i alla frågor (används ibland av ljusskygga personer vid ekonomisk brottslighet då målvakter sätts in i styrelsen). En sådan fullmakt registreras inte heller någonstans.

JE kan alltså helt legitimt ha företrätt bolaget. Därmed skulle även anställningsavtalen kunna vara giltiga (förutsatt att en fullmakt finns).

Detta förutsätter att fullmakten är utställd och underskriven av firmatecknaren/styrelsen?
Finns det en fullmakt är den säkerligen lika förfalskad/oäkta som anställningsavtalen.
Citera
2015-01-07, 19:22
  #590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martdat
http://nyanser.se/3554/bluffharvan-med-jobb-i-vaxjo/

http://nyanser.se/3600/vdn-jusab-mis...d-bedragerier/

http://nyanser.se/3618/jusab-forsokt...y-bil-i-vaxjo/


Ja vilken dåre..

Ville han bara leka direktör för ett slag? Vilken dåre
Citera
2015-01-07, 19:29
  #591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CumBodja
Detta förutsätter att fullmakten är utställd och underskriven av firmatecknaren/styrelsen?
Finns det en fullmakt är den säkerligen lika förfalskad/oäkta som anställningsavtalen.

Köparen av ett lagerbolag får normalt en generalfullmakt som används under tiden som ändringsärendena tuggas genom Bolagsverket.
Citera
2015-01-07, 19:35
  #592
Medlem
Kan det inte vara så enkelt att killen haft en manisk episod eller nåt?
Citera
2015-01-07, 19:37
  #593
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JsonAson
Kan det inte vara så enkelt att killen haft en manisk episod eller nåt?
I och med att det hörs på det smyginspelade samtalet att även hans sambo är med på upplägget så känns det väl ganska så osannolikt att det handlar om sjukdom.
Citera
2015-01-07, 19:42
  #594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
I och med att det hörs på det smyginspelade samtalet att även hans sambo är med på upplägget så känns det väl ganska så osannolikt att det handlar om sjukdom.

Maniska personer kan vara *väldigt* övertygande. Hon behöver ju inte ens veta att han är sjuk, kan gå decennier mellan skov.
Citera
2015-01-07, 19:50
  #595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Hon som pratar - är det M*ri* Gust*vsson månntro?
Samma som försökte lura till sig en bil?


Det kan jag skriva under på. Vet vem hon är.
Citera
2015-01-07, 19:54
  #596
Medlem
sasos avatar
Får en känsla av att flickvännen mördade Jens! Hur stor är chansen?
Citera
2015-01-07, 19:55
  #597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unbelieveable
Det kan jag skriva under på. Vet vem hon är.

När i tid tappade hon "kontakt" med verkligheten tro? Dom verkar varit skrivna på samma adress i ca 1 år.
Citera
2015-01-07, 20:09
  #598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unbelieveable
Det kan jag skriva under på. Vet vem hon är.

Fasligt grann är hon i alla fall om det är hon på bilbilden
Citera
2015-01-07, 20:50
  #599
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JsonAson
Kan det inte vara så enkelt att killen haft en manisk episod eller nåt?

Jo, högst troligt, det var min första tanke, men det verkar som tokerierna hållit på lite för länge i så fall.
Citera
2015-01-07, 20:51
  #600
Medlem
StandByMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymisering
Köparen av ett lagerbolag får normalt en generalfullmakt som används under tiden som ändringsärendena tuggas genom Bolagsverket.
Exakt, glömde skriva det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback