2015-01-05, 15:55
Medlem
Jag personligen skulle haft något stort i sikte om jag fått chansen att lura hela 130 pers. Det krävs väldigt mycket jobb bakom det. Därför tänkte jag på en sak någon tidigare skrev...

Kan det vara så att han möjligtvis lyckats hitta investerare för att få ihop till truckar osv, då snackar vi enorma mångmiljonbelopp
Senast redigerad av SirFrankLucas 2015-01-05 kl. 16:02.
Citera
2015-01-05, 15:55
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=6060247

Tslas ju om att han påstått sig vara i samtal med bank.. kanske har han lyckats ta ut några kronor i lån?
Citera
2015-01-05, 15:57
Medlem
Porsennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kan ju vara en klassisk mytoman. Skitroligt är det iallafall.

I intervjuer berättar någon av de lurade att hon är bekant med mannen sedan flera år tillbaka. Det lägger inte mer ljus direkt på det hela. Måste finnas en gemensam nämnare på något sätt. Förening? Kyrka? Sekt? MLM?
Senast redigerad av Porsenna 2015-01-05 kl. 16:02.
Citera
2015-01-05, 15:58
Medlem
Ingen som har noterat att han har tre Facebookkonton? Han är vän med sig själv (har foto på alla tre) & alla heter Je*s Eriksso* (* = N)
Citera
2015-01-05, 16:00
Medlem
Svedjebondes avatar
Mm, det måste finnas något mer bakomliggande här. Påminner om Sherlock Holmes-historien De rödhårigas förbund. Där samlades också ett stort antal sökande och 'rekryteraren' hade en slug dold agenda.
Citera
2015-01-05, 16:02
Medlem
geir44s avatar
Hvem faen sier opp en fast jobb for så å møte opp utenfor et lager og håpe det beste?
Citera
2015-01-05, 16:06
Medlem
En person säger i Expressen att hon skrev på kontrakt för 3 månader sedan. Kan det finnas möjlighet att använda dessa anställningskontrakt för att komma åt pengar på något sätt.
Citera
2015-01-05, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Hvem faen sier opp en fast jobb for så å møte opp utenfor et lager og håpe det beste?

Sveriges elit såklart, kan lova att det var till 99% nysvenskar som nu tänker stämma skiten ur allt och alla för att de inte får möjlighet till arbete och därmed kräver att de ska få försörjningsstöd direkt.
Citera
2015-01-05, 16:09
Medlem
Taliders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Lär ju rimligtvis vara väldigt många som inte nappat på erbjudandet. Men jag ser det ändå som helt otroligt hur man kunnat samla ihop så många som 100-130 stycken som köpt upplägget...

Om "NetOnNet" plötsligt vill ha massa folk till sitt nyöppnade lager i Växjö måste man väl ändå se någon rimlighet i att kolla med NetOnNet om detta stämmer, öppnar de ett lager borde de ju själva söka folk dit, inte genom någon avdankad lokal lirare..

Där har du faktiskt fel.
Dem flesta stora köper in sina lagertjänster. Telia, Comhem, Telenor, CDON osv och då sitter inte VDN på Telia och rekryterar utan det gör den avdankade lokala liraren som lyckats få miljonavtalet.
Citera
2015-01-05, 16:10
Medlem
Atrocituss avatar
Varför i helvete är media så förtegna med information, och ännu mer vill jag veta varför de inte ställer relevanta frågor till dem de intervjuar!? Jag hoppas redan nu på en rafflande dokumentär om detta, eller ännu hellre, en filmatisering ā la Catch Me If You Can-style.
Citera
2015-01-05, 16:13
Medlem
Ett intressant citat:

"Mats Lundmark, VD för Alwex säger att de inte är inblandande överhuvudtaget:

– Nej, jag fick reda på detta igår kväll när Smålandsposten ringde mig och undrade om det låg någon sanning i ryktet att vi skulle dra igång en ny stor verksamhet här i Växjö, som skulle hantera Netonnets produkter här som senare skulle skeppas till Baltikum bland annat, det är det lilla jag vet."

Smålandsposten hade alltså information om det här redan igår kväll, och att de då ringer upp VD om det här torde tyda på att de också hade aningar om att något var skumt.
Citera
2015-01-05, 16:16
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollig

Tslas ju om att han påstått sig vara i samtal med bank.. kanske har han lyckats ta ut några kronor i lån?

Det kan mycket väl ha varit avsikten, men känns dödfött. Ingen bank skulle låna ut till ett nystartsbolag på detta sätt, utan kolla företagsstatus, revisor, satsat kapital, ägare mm. Möjligen kan avsikten ha varit att lura någon truckleverantör, men även det känns långsökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in