2016-01-27, 08:15
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Partiet kommer såklart välja den som de tror har störst chans att bli vald.
Vem det är är väl Clinton just nu, men om någon månad är jag inte alls lika säker
I matningar som har stallts mellan Trump vs Hillary och Sanders vs Hillary vinner bada an salange men Clinton vinner med knappa procentenheter och Sanders vinner stort med 13% nationellt. Dock ar det ett halv ar kvar innan innan presidentvalet och mycket kan handa men de gamla attackerna mot Bernie Sanders inte ar valbar borjar bli gamla nu
Citera
2016-01-27, 13:59
Medlem
Hogdals avatar
Ny poll för Iowa från Quinnipac sätter Sanders 4 procentenheter före Hillary:

Sanders: 49%
Clinton 45%

Denna poll har större deltagarantal än de senaste ska tilläggas.
Citera
2016-01-27, 16:17
Bannlyst
Problemet för Sanders är att han har ett enormt övertag på unga och förstagångsröstare. Det är inte säkert att dessa grupper kommer gå ut och rösta. HC fortfarande överlägsen i kategorin 50+ och folk som har röstat förut.
Citera
2016-01-27, 19:45
Bannlyst
Sanders är den som verkar vara starkaste kandidaten.
Citera
2016-01-27, 22:22
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Nej. Vore korkat att söka ett partis nominering, eftersom Bloomberg då måste låtsas hålla med partiet i en rad frågor(lite som Trump gör). Bloomberg kommer sannolikt ställa upp som oberoende, ifall Sanders och Trump vinner respektive parti nominering. Att något sådant skulle ske är dock, trots opinionssiffrorna, högst osannolikt.
Så har jag också uppfattat det.

Bloombergs utspel borde gynna Sanders (och Trump) i primärvalen. De som funderar på att missnöjesrösta i primärvalen på Sanders (och Trump) får nu lättare att göra det. Och de som helst vill se Bloomberg som president har nu anledning att rösta på Sanders (och Trump) i primärvalen.
Citera
2016-01-28, 17:38
Medlem
Gdanzigsks avatar
Då etablissemanget vill ha Clinton lär det bli hon som kommer att stå mot Jeb Bush i höst. Sanders är en outsider som Trump och de har väldigt liten chans att vinna.
Citera
2016-01-28, 23:35
Medlem
Madagascars avatar
Sanders säger att hans kampanj har mottagit pengar från 2 miljoner olika bidragsgivare. Han påstår att detta är ett rekord.

Jo, han har ett stort gräsrotsstöd och kan vara stolt över det men Clinton har väl en miljard dollar plus i sin kampanjkassa och kommer troligen vinna.
Citera
2016-01-30, 00:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Jag må vara en som hellre ser Berine Sanders än Hillary Clinton som president men jag måste säga det att hans uttalande om vilken religion han tillhör eller om han ens är troende kan skjuta honom i foten. (Även om jag hoppas att det inte gör det)

Citat:
“I think everyone believes in God in their own ways, “ Sanders said. “To me, it means that all of us are connected, all of life is connected, and that we are all tied together.”

Sanders answer falls in line with what he said on the Jimmy Kimmel Live this past October.

“Well, you know, I am who I am. And what I believe in and what my spirituality is about is that we’re all in this together,” Sanders told Kimmel. “That I think it is not a good thing to believe that, as human beings, we can turn our backs on the suffering of other people.”

http://deadstate.org/bernie-sanders-im-not-actively-involved-with-any-organized-religion/
Citera
2016-01-30, 00:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Sanders säger att hans kampanj har mottagit pengar från 2 miljoner olika bidragsgivare. Han påstår att detta är ett rekord.

Jo, han har ett stort gräsrotsstöd och kan vara stolt över det men Clinton har väl en miljard dollar plus i sin kampanjkassa och kommer troligen vinna.

Det visar sig, man sa liknande/samma om Obama 2008 och vi vet ju hur det gick, jag tror ärligt att Hillary Clinton kommer att överväger att ge upp om att bli president om hon inte blir nominerad inför detta val.
Citera
2016-01-30, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det visar sig, man sa liknande/samma om Obama 2008 och vi vet ju hur det gick, jag tror ärligt att Hillary Clinton kommer att överväger att ge upp om att bli president om hon inte blir nominerad inför detta val.

Givetvis. Hon är väl närmare 70 år? Såväl Trump, Sanders som Hilary kommer aldrig ställa upp igen. Sista chansen för dem.

Samtidigt kommer Cruz och Rubio ha många chanser framöver. Framför allt Rubio kommer att bli president en dag. Dock inte nu!
Citera
2016-01-30, 09:38
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har inte länken på lager, men läste en intervju med ngn på Clintons kampanj i Iowa som sa att de hamnat på efterkälken ifråga om reklamer under de(n) avslutande veckan. Clinton måste väl ha en större nationell kassa men kanske Sanders system med många små givningar ger fördel vid punktinsatser?
Citera
2016-01-30, 10:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Har inte länken på lager, men läste en intervju med ngn på Clintons kampanj i Iowa som sa att de hamnat på efterkälken ifråga om reklamer under de(n) avslutande veckan. Clinton måste väl ha en större nationell kassa men kanske Sanders system med många små givningar ger fördel vid punktinsatser?

Grejen med sander är att han är ett hot i form av att han är en idealist som har stått på rätt sida av politiken i 30 år.

Att han är ett hot är extremt tydligt nu då Clinton nyligen beskylld MSM för att ha skapat hans momentum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in