2015-06-21, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Ross Perrot hoppade först av, sen på igen och fick 18 procent av rösterna, majoriteten av dessa kom från republikanerna enl wikipedia

Han ledde ett tag också. Men som sagt, då precis som nu finns ett enormt vakuum i politiken. Redo att fyllas. Trump kan vara rätt person.
Citera
2015-06-21, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Det lär väl bli Hillary ändock som vinner. Trump går inte att manipulera politiskt i samma utsträckning som hon.

Det där talar ju inte för Hillary. Hur menar du?
Citera
2015-06-21, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Genom att hetsa fram hat emot vita, och direct eller indirekt diskreditera vapenlobbyn(som är republikansk) genom att blåsa upp varje våldsam incident mellan svarta och andra grupper(tank Trevor Martin-fallet tex.

Det där låter mer som att kampanja.
Citera
2015-06-21, 16:04
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Synd att inte Pamela Geller ställer upp i valet om hon nu verkligen vill rädda USA från ISlamiseringen.
Citera
2015-06-23, 01:44
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det där talar ju inte för Hillary. Hur menar du?

Vad exakt i meningarna du just valt att citera förstår du inte?

Menar inte att vara ohövlig :-) menar mest att det framgår ganska klart om vad jag menar.

Hillary springer samma ärenden som tidigare clowner. Trump kan inte lockas med pengar och han har så pass gott ställt att han nog kan säkra sin egen säkerhet över politik. Hillary har inte det.
Citera
2015-06-23, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Vad exakt i meningarna du just valt att citera förstår du inte?

Menar inte att vara ohövlig :-) menar mest att det framgår ganska klart om vad jag menar.

Hillary springer samma ärenden som tidigare clowner. Trump kan inte lockas med pengar och han har så pass gott ställt att han nog kan säkra sin egen säkerhet över politik. Hillary har inte det.

Ja, så hur hjälper det henne att springa andras ärenden i stället för att satsa på en vinnande kampanj? Det gör henne extremt sårbar kampanjmässigt, framför allt med avseende på invandringsfråga.
Citera
2015-06-24, 17:15
Medlem
freeriderXIIs avatar
Trump menar att Jeb Bush är svag när det gäller invandringspolitiken (vilket han är). Där kommer Trump ta många republikanska röster från Bush i primärvalen, republikaner som är emot och vill stoppa den illegala invandringen.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-06-24 kl. 17:24.
Citera
2015-06-24, 23:01
Medlem
Clodiuss avatar
På radion dag pratade dom om att Sanders haft viss framgång med sin kandidatur, men det kan väl inte vara på allvar - han är visserligen sympatisk och ibland klok på sitt sätt, men ändå en udda fågel i amerikansk politik. Märkligt att han suttit i kongressen så länge, men det är ju också för en ganska udda delstat - Vermont.
Citera
2015-06-24, 23:19
Medlem
freeriderXIIs avatar
Donald Trump är tvåa i opinionsmätningarna i New Hampshire så han är inget skämt.

Hans kampanj kan visa sig vara som en snöboll som rullar och växer.
Citera
2015-06-24, 23:32
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Donald Trump är tvåa i opinionsmätningarna i New Hampshire så han är inget skämt.

Hans kampanj kan visa sig vara som en snöboll som rullar och växer.
Intressant.

Omvänt så kom Trump näst sist (av tolv) med endast 2% i den senaste opinoinsundersökningen i Texas. Jag ska tillfoga att undersökningen genomfördes strax innan Trump tillkännagivit sin kandidatur.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/tx/texas_republican_presidential_primary-3622.html

Edit.
Trump fick 1% i den senaste nationella opundersökningen avseende stöd för att bli republikanernas kandidat:

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/2016_republican_presidential_nomination-3823.html
Senast redigerad av Madagascar 2015-06-24 kl. 23:49.
Citera
2015-06-24, 23:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Intressant.

Omvänt så kom Trump näst sist (av tolv) med endast 2% i den senaste opinoinsundersökningen i Texas. Jag ska tillfoga att undersökningen genomfördes strax innan Trump tillkännagivit sin kandidatur.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/tx/texas_republican_presidential_primary-3622.html

Frågan är om han verkligen tänker köra hela vägen ut eller om han drar sig ur i sista sekund då han troligen bara gör det här för att kunna tjäna mer pengar på sitt namn. (den enda riktiga tjänst som han säljer)
Citera
2015-06-24, 23:42
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Frågan är om han verkligen tänker köra hela vägen ut eller om han drar sig ur i sista sekund då han troligen bara gör det här för att kunna tjäna mer pengar på sitt namn. (den enda riktiga tjänst som han säljer)
Jag tror fortfarande Trump är chanslös. De flesta brukar ju hoppa av efter de första primärvalen så jag tror inte han köra hela vägen.

Jag har också undrat lite varför Trump ställer upp. Jag har tänkt att det var en blandning av storhetsvansinne, för mycket pengar och att han är uttråkad. Jag har dålig koll på vad Trump tjänar pengar på. Fastighetsaffärer har man ju hört. Men på vilket sätt tjänar han pengar på sitt namn? Att driva kampanj måste ju kosta mycket deg - hur menar du att det kan bli en plusaffär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in