Citat:
Ursprungligen postat av
ViktorStek
Trots att ett samarbete med det folkvalda politiska partiet Sverigedemokraterna skulle gynnat exempelvis regeringen (S + MP) att få igenom sin budget etc. så vill inget av regeringens ytterligare oppositionspartier (det är så de marknadsfört sig politiskt) inte ta i SD med tång. Detta trots att partierna skulle gynnas i sådan frågor där de tycker lika!
Detta må förefalla underligt och märkligt för det ovana ögat, som inte begriper sig på svensk politik alltså, men även för insatta. Hela 43 % av Alliansens väljarkår (enligt undersökning gjord av SIFO) förespråkar ett avståndstagande gentemot SD, men av vilka skäl?
Detta är alltså frågan som jag vill ha ett klart svar på. Om ni är en del av de 43 % som är emot ett samarbete så skriva gärna så att en människa som jag kan förstå varför ni är det! För enligt mig skulle ni ju gynnas av ett samarbete, eller..?
Alla svar är välkomna och gott nytt år!
För att de ser fri invandring som ett av de heligaste ting. Ekonomi förstår de sig inte på. Pengar, arbetstillfällen, sjukvård, pensioner, resurser at ge allt det till invandrare kan kommenderas fram. Den ena politik som behövs är makten att ge order.
Därför år allt så enkelt för en röd stjäl. Sd är det stora mörka hotet mot den stora humanismen, allt till alla, nu på en gång.