2014-12-31, 18:15
Medlem
ViktorSteks avatar
Trots att ett samarbete med det folkvalda politiska partiet Sverigedemokraterna skulle gynnat exempelvis regeringen (S + MP) att få igenom sin budget etc. så vill inget av regeringens ytterligare oppositionspartier (det är så de marknadsfört sig politiskt) inte ta i SD med tång. Detta trots att partierna skulle gynnas i sådan frågor där de tycker lika!

Detta må förefalla underligt och märkligt för det ovana ögat, som inte begriper sig på svensk politik alltså, men även för insatta. Hela 43 % av Alliansens väljarkår (enligt undersökning gjord av SIFO) förespråkar ett avståndstagande gentemot SD, men av vilka skäl?

Detta är alltså frågan som jag vill ha ett klart svar på. Om ni är en del av de 43 % som är emot ett samarbete så skriva gärna så att en människa som jag kan förstå varför ni är det! För enligt mig skulle ni ju gynnas av ett samarbete, eller..?

Alla svar är välkomna och gott nytt år!
Citera
2014-12-31, 18:45
Medlem
För att de har blivit hjärntvättade av media att SD är det nya nazistpartiet. De har bara hört negativa saker om SD i 8+ år och säger man en sak tillräckligt mycket så börjar många idioter att tro på det. Det krävs nog 8+ år med en neutral media för att de här idioterna ska bli botade.
Citera
2014-12-31, 18:52
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViktorStek
Trots att ett samarbete med det folkvalda politiska partiet Sverigedemokraterna skulle gynnat exempelvis regeringen (S + MP) att få igenom sin budget etc. så vill inget av regeringens ytterligare oppositionspartier (det är så de marknadsfört sig politiskt) inte ta i SD med tång. Detta trots att partierna skulle gynnas i sådan frågor där de tycker lika!

Detta må förefalla underligt och märkligt för det ovana ögat, som inte begriper sig på svensk politik alltså, men även för insatta. Hela 43 % av Alliansens väljarkår (enligt undersökning gjord av SIFO) förespråkar ett avståndstagande gentemot SD, men av vilka skäl?

Detta är alltså frågan som jag vill ha ett klart svar på. Om ni är en del av de 43 % som är emot ett samarbete så skriva gärna så att en människa som jag kan förstå varför ni är det! För enligt mig skulle ni ju gynnas av ett samarbete, eller..?

För att de ser fri invandring som ett av de heligaste ting. Ekonomi förstår de sig inte på. Pengar, arbetstillfällen, sjukvård, pensioner, resurser at ge allt det till invandrare kan kommenderas fram. Den ena politik som behövs är makten att ge order.

Därför år allt så enkelt för en röd stjäl. Sd är det stora mörka hotet mot den stora humanismen, allt till alla, nu på en gång.
Citera
2014-12-31, 19:43
Medlem
smissos avatar
Ingen behöver samarbeta med SD så varför skulle de göra det. Visst de är ett folkvalt parti som alla andra men de skandaler och specifika händelser som hänt runt partiet och flera i partitoppen skapar såklart en känsla att det inte är ett parti att ha och göra med.
Sedan påstår också många att det är odemokratiskt att utesluta ett så stort parti i riksdagen. Odemokratiskt? Nej, självklart inte demokrati handlar även om majoritetens rätt att besluta över minoriteten och att detta skulle vara odemokratiskt är bara bullshit.
Citera
2015-01-01, 14:55
Medlem
ViktorSteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smisso
Ingen behöver samarbeta med SD så varför skulle de göra det. Visst de är ett folkvalt parti som alla andra men de skandaler och specifika händelser som hänt runt partiet och flera i partitoppen skapar såklart en känsla att det inte är ett parti att ha och göra med.
Sedan påstår också många att det är odemokratiskt att utesluta ett så stort parti i riksdagen. Odemokratiskt? Nej, självklart inte demokrati handlar även om majoritetens rätt att besluta över minoriteten och att detta skulle vara odemokratiskt är bara bullshit.

Jag trodde man behövde samarbeta. Jag menar, hade inte ett samarbete mellan SD och Alliansen lett till att Alliansen fått regera i stället för S + MP?
Citera
2015-01-02, 00:16
Medlem
Citat:

Feltänkt. 57 % var för samarbete. Jag har inte sett någonstans att 43 skulle vara mot. Med all sannolikhet fanns ett stort antal osäkra.
Citera
2015-01-09, 10:11
Medlem
smissos avatar
Citat:
Jag trodde man behövde samarbeta. Jag menar, hade inte ett samarbete mellan SD och Alliansen lett till att Alliansen fått regera i stället för S + MP?

Såg du vad jag skrev?
Jo, jag förklarade just det att det kanske inte är så konstigt att man inte vill samarbeta med ett parti som SD eftersom de just har de ryktet och den bakgrunden som de har.
Citera
2015-01-10, 11:12
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Rubriken bör ändras, informationen är felaktig.

57% vill samarbeta, och endast 22% vill inte samarbeta:
http://www.expressen.se/nyheter/manga-alliansvaljare-vill-ha-sd-samarbete/
Citera
2015-01-10, 15:30
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smisso
Såg du vad jag skrev?
Jo, jag förklarade just det att det kanske inte är så konstigt att man inte vill samarbeta med ett parti som SD eftersom de just har de ryktet och den bakgrunden som de har.
Trams. Övriga partier bryr sig inte om rykten o personer särskilt, utan det är invandringspolitiken man inte vill ändra en mm av. Och har man en gång lovat dyrt, heligt och högtidligen att aldrig samarbeta med (ska tolkas som att inte ens samtala med) SD, så kan man inte ändra sig utan att sätta igång ett gigantiskt media svek-drev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in