2016-06-16, 16:52
Medlem
hazzos avatar
Sd kan inte leverera med sisådär 13%. M kan påkalla omval, fälla de rödgröna you name it.

Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Stillsam fråga: Vad levererar SD ?
Citera
2016-06-16, 16:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
http://www.friatider.se/sd-fortsatter-upp-medan-m-och-s-backar-i-ny-matning

Sd på väg upp igen. M snackar mycket o har lånat en hel del av sin retorik från sd. Men de levererar ingenting. O fortfarande så väller det in dokumentslösa sk barn. Tror att fler o fler genomskådar m. O sossarna saknar fulständigt kompass. De snurrar bara runt sin egen axel.

Vi får väl se vem av oss som får rätt. Om regeringen och borgarna ger upp försöken att reglera invandringen kan det mycket väl komma en SD-rekyl. Men jag tror att de andra partierna har lärt sig av tidigare misstag. De nya reglerna som begränsar anhöriginvandring är bara ett exempel på att de faktiskt försöker få invandringen under kontroll.
Citera
2016-06-16, 16:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Ett värdlandsavtal med NATO har de i vart fall leverarat. I övrigt, inte så mycket.
Citera
2016-06-16, 17:01
Medlem
P04s avatar
Citat:
Hopp om förändring, och att folkviljan i framtiden kan bli verklighet.
Citera
2016-06-16, 17:16
Medlem
hazzos avatar
Gissningsvis så får du rätt. Borgerligheten vill inte regera som det ser ut idag. De har inte heller någon politik liksom tragiskt nog våran nuvarande regering.

Vafan är vi på väg. Regeringen har ingen politik. Opinionen har ingen politik. Arma land.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vi får väl se vem av oss som får rätt. Om regeringen och borgarna ger upp försöken att reglera invandringen kan det mycket väl komma en SD-rekyl. Men jag tror att de andra partierna har lärt sig av tidigare misstag. De nya reglerna som begränsar anhöriginvandring är bara ett exempel på att de faktiskt försöker få invandringen under kontroll.
Citera
2016-06-16, 19:57
Medlem
Om SD börjar prata politik med så skulle det vara mer spännande!Men SD har inte kommit med ett skarpt förslag inom något utom invandring och där ligger dom just nu efter dom andra partierna som kommer med förslag som är Genomförbara!
Citera
2016-06-17, 10:51
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
Sd kan inte leverera med sisådär 13%. M kan påkalla omval, fälla de rödgröna you name it.

Jag tänkte mig nog att något ljushuvud påpekade att (som det är nu) kan SD leverera 13 % "röstboskap" kanske mer efter nästa val.

Problemet är ju att det krävs mer för samarbete än att man delar någon värdering, till exempel att det för närvarande blir för mycket belastning på samhällsfunktionerna genom invandringen. Det går att titta på MP, som möjligen har värderingen att "borgarna är allmänt sämre än (S)" - men de får betala priset för detta, när deras kärnfrågor inte beaktas.

Fördelen för SD är deras brist på allmänpolitiska frågor (då blir det lätt att samarbeta), nackdelen är att det enda som är riktigt viktigt för SD:s väljare tycks som det går att få i alla fall.
Citera
2016-06-18, 02:33
Medlem
Man får hoppas att det når upp till partistyrelsen. SD + Alliansen skulle kunna få någorlunda rätsida på landet tror jag om alliansen verklugen föröndras i takt med sina medlemmar. Det närmastr är väl SD plus KD och M även om det känns relativt långt bort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in