2005-09-21, 02:16
Medlem
klåfingrigs avatar
Ja låt säga att jag har av intresse att skapa en tråd om förtidiga utlösningar som det nu redan finns 5 trådar om (eller något sånt minns inte exakt) får jag det?

Visst finns redan 5 trådar, men inge tråd med exakt mitt problem och min berättelse, kan mycket väl lägga den i en gammal tråd men chansen att någon lägger tid på en så passa gammal tråd med redan 100 inlägg i är mycket liten, bruka mest resultera i trams.

Ja, finns det någon tidsgräns till man får skapa nya trådar? Det kommer hela tiden nya debbatörer och resultat av forskning etc så man borde väl någon gång få starta om på ny kula?
Citera
2005-09-21, 02:40
Medlem
Bishops Armss avatar
Hur du än gör så kommer du få skit för det. Skapar du en ny tråd kommer du få höra "sök innan du postar!", gör du en sökning och bumpar upp en gammal tråd får du höra "bumpa inte upp gamla trådar för helvete!". Så du kan gott göra som du vill, det gör ingen större skillnad.

Tycker det borde sättas någon exakt gräns för hur gamla trådar man får bumpa upp. På så vis skulle man kunna undvika allt jävla gnäll från Flashbacks små besserwisers vars enda mål är att imponera på moderatorerna ihop om att själv bli utsedd till en. 12 månader bör bli en någorlunda bra gräns...
Citera
2005-09-21, 04:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bishops Arms
allt jävla gnäll från Flashbacks små besserwisers vars enda mål är att imponera på moderatorerna ihop om att själv bli utsedd till en
Det har ju funkat bra hittills...

Jag håller med om att reglerna för trådbumpning borde klargöras.
Citera
2005-09-21, 09:27
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bishops Arms
Hur du än gör så kommer du få skit för det. Skapar du en ny tråd kommer du få höra "sök innan du postar!", gör du en sökning och bumpar upp en gammal tråd får du höra "bumpa inte upp gamla trådar för helvete!". Så du kan gott göra som du vill, det gör ingen större skillnad.
Rätt!

Tycker däremot inte att man skall sätta någon formell gräns i reglerna, det kommer garanterat att slå fel.

Jag kan inte se något fel i att bumpa en gammal tråd om det finns något intressant i den fortfarande och som fortfarande är relevant.
Citera
2005-09-21, 18:02
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klåfingrig
Ja låt säga att jag har av intresse att skapa en tråd om förtidiga utlösningar som det nu redan finns 5 trådar om (eller något sånt minns inte exakt) får jag det?

Visst finns redan 5 trådar, men inge tråd med exakt mitt problem och min berättelse, kan mycket väl lägga den i en gammal tråd men chansen att någon lägger tid på en så passa gammal tråd med redan 100 inlägg i är mycket liten, bruka mest resultera i trams.

Ja, finns det någon tidsgräns till man får skapa nya trådar? Det kommer hela tiden nya debbatörer och resultat av forskning etc så man borde väl någon gång få starta om på ny kula?
Om du är osäker kan du alltid skicka ett PM till berörd moderator först och fråga innan du postar tråden.

Om du upplever att du inte kan få hjälp genom att posta i en befintlig tråd, ska du absolut skapa en ny. Likaså skapar du en ny tråd om en tidigare tråd är ostädad av moderatorn och innehåller en massa trams. Sannolikheten att de flesta tröttnar på att plöja igenom en tråd med trams för att svara på ditt inlägg som råkar vara det 88:de i ordningen. Och som du säger, om en tråd redan innehåller 100 inlägg så har du större chans att få hjälp genom att skapa en ny tråd.

Det finns ingen tidsgräns som måste uppnåtts för att man får skapa en ny tråd. Moderatorer kan även ha olika uppfattning. Här får vi väl alla försöka använda vårt sunda förnuft från fall till fall. Jag (i egenskap av moderator) skulle nog inte bry mig något nämnvärt om någon skapar en ny tråd istället för en som legat i träda någon månad. Dock låste jag nyligen en tråd med motiveringen att en likadan finns. Det var en debattör som skapade en ganska snarlik tråd som han själv hade skapat några månader tidigare, vilket jag mindes väl .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in