Citat:
Ursprungligen postat av
Agaton1
Har varit inne på 2/4 3 gånger nu. Första gången förlorade jag allting, andra gångerna gick jag plus däremot. Man brukar väl säga att det anses det normalt att vinna 5 big blinds per timme. Men inne på 2/4 var det som att slängas in i en lejonbur, och en väldigt stor del av potterna var 100-200 dollar eller mer. 0,5-1 så var det mer normalt spel, men på 2/4 var allting sjukt aggressivt, och så fort någon trodde sig ha den bästa handen, gick den väldigt långt för att försöka vinna potten, och man kunde även se hur vissa spelare hade rejäla toppar och dalar i sin stack. Tillskillnad från lägre stakes där allting sker mer systematiskt , och man bygger upp sin stack i högre grad genom succesivt arbete, så tyckte jag detta handlade mer om ett konstant krig om stora pottar, då man antingen gick jätte mycket plus på en gång, eller förlorade en massa. Stämmer min analys?
beror la helt på vilka som sitter på bordet kompis, lovar att det finns tighta 2/4 games precis som det finns lösa 0.5/1 games.