2014-12-27, 11:36
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Precis.

Men det enda demokratiska enligt genierna på Flashback är att 13 % får styra Sverige.

Det demokratiska är att man ska ha över 50% i riksdagen för sina politiska beslut, eller åtminstone inte en majoritet emot sig. Det har nu tagits bort och man kan få igenom vilken budget som helst utan att någon kan göra någonting, även om man så har så lågt stöd som S och MP. Det är resultatet av idag så som de presenterades på presskonferensen.
Citera
Medlem
SD gör en misstroendeförklaring för att i framtiden kunna hamra in i väljarna att det var emot hela tiden. Precis som att de röstade emot Löfven, och att de röstade emot budgeten.
Att de verkligen är den riktiga oppositionen.

De kan ärligt stå där 2018.
Citera
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Nej det var rätt gjort av SD, nu ligger bollen hos alliansen och det kommer visa sig om de är i oppositionen eller inte.

Då folk kommer inse att SD är Sveriges enda oppositionsparti.

Precis så! Det var helt rätt drag. Denna åtgärd är rimligen till för att tydliggöra att det nu finns endast två block i Riksdagen; Rymdimperiet mot SD.
Citera
Medlem
MelTorments avatar
Det känns betryggande, nu vet människor vad som gäller - det är det viktigaste för att kunna återupprätta tilliten i samhället.
Citera
Medlem
Frassefrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donthackme
Sd väljaren.

Nej, det tror jag inte. Det är alliansväljarna som har blivit överkörda. Deras röster blev precis stödröster för det rödgröna blocket, deras partier lade sig precis platt.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frassefras
När är SDs presskonferens då? Dags för dem att kliva upp och samla in förbannade väljare som röstade på Socialalliansen.

Kommer nog en presskonferens så småningom där de deklarerar sig vara den enda oppositionen.
inte före 2 januari.
Citera
2014-12-27, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KometenKommer
Svetsarn och hans lögner förvånar nog ingen längre. Fast jag är lite förvånad över allianspartiernas godtrogenhet. För hur länge dröjer det tills Svetsarn ändrar sig igen och bryter även den här överenskommelsen?
Ja det blir väl ungefär när han tycker att förutsättningarna ändrats en smula.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarsvarulv
Nej största blocket ska släppas igenom sa dom ju.
Nu har de i alla fall visat sin rätta ansikten. De är mer rädda för SD än för sina ideologiska arvfiender. Sossar och "borgare" är samma skit. I och med detta har det öppnat en Pandoras ask. I 4 år ska alltså "oppositionsledarna" från borgerligt håll försvara son överenskommelse med vänstern, och förklarar varför de frivilligt släpper ifrån sig makten. Jag skulle vilja hävda att medicinen är värre än sjukdomen. Borgarna är döende.
Citera
Medlem
Då spelar det längre inte någon roll vad jag röstar på. Jag kan ju lika gärna rösta på S, Mp som Fp eller M.

Detta är en mkt farlig utveckling där missnöjet sannolikt kommer att öka. Man tar heller inte en tydlig signal från svenska folket på allvar utan kör över dem (flyktingpolitiken).

Jag kommer sannolikt sluta rösta nu. Extravalet i sig skiter jag eftersom det inte skulle leda till någon förändring men det problematiska är ju att min röst inte längre har någon funktion.

Mitt förtroende för politiker är nu helt borta. Och jag blir alltmer övertygad om att SD kommer att öka mkt och flera småpartier kommer åka ut 2018.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Källa? Flashback är inte majoriteten av Svenskarna.

http://www.dagensopinion.se/majoritet-nyval
Citera
Moderator
easy_dans avatar
I grunden ett sunt beslut att inte utlysa extra val, inget konkret skulle förändras efter valet 2015 och vi skulle vara tillbaka i samma soppa.
Citera
Medlem
Hemi57s avatar
Kära SD kollegor.
Är det någon gång vi ska; "sitta still i båten" så är det NU!
Låt dom hålla på som dom gör.
Jag har iallafall lärt mej att det finns inga genvägar..
Verkligheten har en märklig tendens att hinna ikapp en..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in