2014-12-24, 02:48
Medlem
Tjo, vet inte riktigt hur jag ska skriva detta, ursäkt mig ifall det blir fel. Jag har missbrukat Tramadol/Subutex/Cannabis/Spice i ungefär 24 månader dagligen, men nu orkar jag fan inte mer, Det känns omöjligt att sluta speciellt med Tradd/Subbet, vet inte vad jag ska ta mig till, Tog 300 mg tramadol för ungefär 2 timmar sen, men med bara tanken att jag inte har kvar något och inte kan ta det imorgon får mig och bli så jävla less på det här, vet inte vad jag ska ta mig till, även om jag har viljan att sluta så känns de endå omöjligt, men till och med jag vet att det inte finns något ljus i detta liv som jag har valt åt mig själv. Jag skulle gärna vilja prata med någon som har varit i min situation och be om råd, För de känns så jävla surt att jag kastar dom bästa åren i mitt liv åt helvete.

Tack och god jul.
Senast redigerad av Stevedrive 2014-12-24 kl. 02:51.
Citera
2014-12-24, 03:01
Medlem
Att du har kommit till insikt är första steget till att vara motiverad för att sluta med drogandet.
Nu oroar du dig för vad som kommer att ske om du till faktum är utan droger.
Du känner dig bäst själv och vet hur stark du är när det väl gäller.
Du är på rätt forum för att ta reda på vad som kommer ske med dig, när du väl bestämmer dig för att lägga av.
När du har vetskapen om vad som komma skall, ta då ett eget beslut om vad som är bäst för dig och till vilket pris.
Du kanske tvekar på at söka hjälp och därmed blotta dig? Om så är fallet? Vad är då alternativen? Klarar du det utan hjälp?
I vilket fall som helst! Du verkar nu kommit till den punkten, där du bara mår dåligt av droger. Jag kan bara då säga att efter det helvetet du har framför dig, så efteråt får du tillbaka lusten och glädjen till livet igen!
Citera
2014-12-24, 03:21
Medlem
C-3POs avatar
Det här är inte en fråga för Drogakuten så vi testar i rehab.

Drogakuten --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2014-12-24, 04:08
Medlem
subutexs avatar
härda ut bara.. enda som fungerar.. ta en sekund i taget.. tänk inte på alla dagar i framtiden som du inte ska ta något.. tänk bara på vad du gör just nu.. andas o sysselsätt dig själv med annat.. det är hur det går nu som avgör om du är en simpel missbrukare eller en brukare.
Citera
2014-12-24, 05:48
Medlem
Sysselsätt dig, försök komma på andra tankar under hela dagen, börja träna. Jag har erfarenhet av att sysselsättning och träning är det bästa för att komma av en drog, (hjälpte mig sluta röka cigg och snusa cold turkey rakt av).

God jul
Citera
2014-12-24, 05:59
Medlem
Princess_Valiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stevedrive
Tjo, vet inte riktigt hur jag ska skriva detta, ursäkt mig ifall det blir fel. Jag har missbrukat Tramadol/Subutex/Cannabis/Spice i ungefär 24 månader dagligen, men nu orkar jag fan inte mer, Det känns omöjligt att sluta speciellt med Tradd/Subbet, vet inte vad jag ska ta mig till, Tog 300 mg tramadol för ungefär 2 timmar sen, men med bara tanken att jag inte har kvar något och inte kan ta det imorgon får mig och bli så jävla less på det här, vet inte vad jag ska ta mig till, även om jag har viljan att sluta så känns de endå omöjligt, men till och med jag vet att det inte finns något ljus i detta liv som jag har valt åt mig själv. Jag skulle gärna vilja prata med någon som har varit i min situation och be om råd, För de känns så jävla surt att jag kastar dom bästa åren i mitt liv åt helvete.

Tack och god jul.

Jag förstår dig. Subutex är jättesvårt att sluta med själv. Just för den långa halveringstiden, som gör att det tar flera veckor/1 mån... Och under tiden mår man inte bättre och bättre, snarare tvärtom. De fysiska besvären är fruktansvärda, går inte att sova, går inte att äta och sedan sätter myrkrypningarna igång. Det funkar dock att bada i hett vatten, det blir bättre ett tag. Sedan får man bada igen. And so on.

Då har vi inte nämnt det psykiska. Allt känns totalt meningslöst. Hopplöshetskänslan i kombo med sömnbrist och sjuk ångest knäcker alla till slut...

De som är käcka och säger "sysselsätt dig" träffa kompisar, träna, ut och gå osv, vet inte hur fumt det låter. I all välmening. Men de har garanterat inte pysslat sig ur en opiatavtändning.... För att bara FINNAS är för jobbigt. Att gå ut... *skrattar ihjäl mig.

Nu låter jag taskig, men det är bara fakta. Självklart ska du lägga av, nu. Det kommer gå åt helvete annars. Du blir en missbukare på allvar.

Nu till lösningen. Du måste ha hjälp. Klarar det inte ensam. Bor du i Sthlm? Maria trappar ned med norspan-plåster, det känns inte och du går i öppenvård. Plåstret minskas lite varje vecka och det är busenkelt. Om du inte får trappa ned någonstans - lägg in dig. Då kan du få catapresan och ev benso mot det värsta. Bäst är att du inte kan ta något "bara en gång, för jag orkar inte"... Du blir expert på att manipulera dig själv.

Så - jag vet hur det känns, har varit där och VET att du kan sluta. Jag gjorde det, så det går! Men INTE UTAN LÄKARHJÄLP!!!!!

LYCKA TILL! Ring någon på måndag och beställ tid.

God Jul!
Citera
2014-12-24, 06:07
Medlem
Plaskebys avatar
Har varit där du är, och jag lever och är nykter idag! Hör av dig om du vill på pm.
Citera
2014-12-24, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Princess_Valium
Jag förstår dig. Subutex är jättesvårt att sluta med själv. Just för den långa halveringstiden, som gör att det tar flera veckor/1 mån... Och under tiden mår man inte bättre och bättre, snarare tvärtom. De fysiska besvären är fruktansvärda, går inte att sova, går inte att äta och sedan sätter myrkrypningarna igång. Det funkar dock att bada i hett vatten, det blir bättre ett tag. Sedan får man bada igen. And so on.

Då har vi inte nämnt det psykiska. Allt känns totalt meningslöst. Hopplöshetskänslan i kombo med sömnbrist och sjuk ångest knäcker alla till slut...

De som är käcka och säger "sysselsätt dig" träffa kompisar, träna, ut och gå osv, vet inte hur fumt det låter. I all välmening. Men de har garanterat inte pysslat sig ur en opiatavtändning.... För att bara FINNAS är för jobbigt. Att gå ut... *skrattar ihjäl mig.

Nu låter jag taskig, men det är bara fakta. Självklart ska du lägga av, nu. Det kommer gå åt helvete annars. Du blir en missbukare på allvar.

Nu till lösningen. Du måste ha hjälp. Klarar det inte ensam. Bor du i Sthlm? Maria trappar ned med norspan-plåster, det känns inte och du går i öppenvård. Plåstret minskas lite varje vecka och det är busenkelt. Om du inte får trappa ned någonstans - lägg in dig. Då kan du få catapresan och ev benso mot det värsta. Bäst är att du inte kan ta något "bara en gång, för jag orkar inte"... Du blir expert på att manipulera dig själv.

Så - jag vet hur det känns, har varit där och VET att du kan sluta. Jag gjorde det, så det går! Men INTE UTAN LÄKARHJÄLP!!!!!

LYCKA TILL! Ring någon på måndag och beställ tid.

God Jul!
Förstår mig ej på dem som har förkärlek till opiater, kan tydligen vara genetisk har jag läst i någon rapport.
Citera
2014-12-24, 09:04
Medlem
Raggdoll3s avatar
Håller med P Valium, detta fixar du inte själv utan böj på nacken och be om hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in