Citat:
Ursprungligen postat av
Stevedrive
Tjo, vet inte riktigt hur jag ska skriva detta, ursäkt mig ifall det blir fel. Jag har missbrukat Tramadol/Subutex/Cannabis/Spice i ungefär 24 månader dagligen, men nu orkar jag fan inte mer, Det känns omöjligt att sluta speciellt med Tradd/Subbet, vet inte vad jag ska ta mig till, Tog 300 mg tramadol för ungefär 2 timmar sen, men med bara tanken att jag inte har kvar något och inte kan ta det imorgon får mig och bli så jävla less på det här, vet inte vad jag ska ta mig till, även om jag har viljan att sluta så känns de endå omöjligt, men till och med jag vet att det inte finns något ljus i detta liv som jag har valt åt mig själv. Jag skulle gärna vilja prata med någon som har varit i min situation och be om råd, För de känns så jävla surt att jag kastar dom bästa åren i mitt liv åt helvete.
Tack och god jul.

Jag förstår dig. Subutex är jättesvårt att sluta med själv. Just för den långa halveringstiden, som gör att det tar flera veckor/1 mån... Och under tiden mår man inte bättre och bättre, snarare tvärtom. De fysiska besvären är fruktansvärda, går inte att sova, går inte att äta och sedan sätter myrkrypningarna igång. Det funkar dock att bada i hett vatten, det blir bättre ett tag. Sedan får man bada igen. And so on.
Då har vi inte nämnt det psykiska. Allt känns totalt meningslöst. Hopplöshetskänslan i kombo med sömnbrist och sjuk ångest knäcker alla till slut...
De som är käcka och säger "sysselsätt dig" träffa kompisar, träna, ut och gå osv, vet inte hur fumt det låter. I all välmening. Men de har garanterat inte pysslat sig ur en opiatavtändning.... För att bara FINNAS är för jobbigt. Att gå ut... *skrattar ihjäl mig.
Nu låter jag taskig, men det är bara fakta. Självklart ska du lägga av, nu. Det kommer gå åt helvete annars. Du blir en missbukare på allvar.
Nu till lösningen. Du måste ha hjälp. Klarar det inte ensam. Bor du i Sthlm? Maria trappar ned med norspan-plåster, det känns inte och du går i öppenvård. Plåstret minskas lite varje vecka och det är busenkelt. Om du inte får trappa ned någonstans - lägg in dig. Då kan du få catapresan och ev benso mot det värsta. Bäst är att du inte kan ta något "bara en gång, för jag orkar inte"... Du blir expert på att manipulera dig själv.
Så - jag vet hur det känns, har varit där och VET att du kan sluta. Jag gjorde det, så det går! Men INTE UTAN LÄKARHJÄLP!!!!!
LYCKA TILL! Ring någon på måndag och beställ tid.
God Jul!