2005-09-21, 04:13
Medlem
Oddballs avatar
Jag tycker inte att man hanterat det här fel. Det är väl det enda rätta att gå ut med namnet då alla redan vet det (som är intresserade) och för att det inte ska bli några missförstånd?!
Citera
2005-09-21, 09:10
Medlem
tokens avatar
Strider det inte mot PUL?
Citera
2005-09-21, 09:11
Bannlyst
I sånna fall skulle väl varennda tråd som inehåller namn på någon göra det.
Citera
2005-09-21, 09:28
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token

Nej, ett namn och en bild behöver inte strida mot PUL, om det är en "känd person"

Skriver jag "Det här är Angelina Jolie", och länkar med en bild till henne så strider det inte mot PUL, skulle det vara så skulle vi få radera så gott som varje tråd i Modeller, paparazzi & kändisbilder illa kvickt.

Postar jag däremot t.ex bild och namn på en användare här på forumet (som med andra ord inte kan räknas vara av "allmänintresse") så bryter det mot PUL.
Citera
2005-09-21, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av token
Nej.
http://forum.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=833173&postcount=2
Citera
2005-09-21, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det är väl det enda rätta att gå ut med namnet då alla redan vet det

Det vet vi inget alls om, och det är onödigt att hänga ut en person ytterligare på detta sätt. (Och om "alla" redan "vet det", vilken är då poängen att tala om det igen? Det hade mycket väl räckt i att länka artikeln
och skriva att "Det är olagligt att länka till bilder eller efterfråga bilder i Flashback på nakenbilderna av personen i Idol 2005 som omskrivs i artikeln eftersom personen var minderårig vid tillfället". Dumpa fullt namn var ingalunda av "allmänt intresse".
Citera
2005-09-21, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det vet ni inget alls om, och det är onödigt att hänga ut en person ytterligare på detta sätt. Det hade mycket väl räckt i att länka artikeln
och skriva att "Det är olagligt att länka till bilder eller efterfråga bilder i Flashback på nakenbilderna av personen i Idol 2005 som omskrivs i artikeln eftersom personen var minderårig vid tillfället". Dumpa fullt namn var ingalunda av "allmänt intresse".
startades flera trådar där folk ville veta vem artikeln syftade på och var man får tag i bilderna så allmämt intresse fanns.
Citera
2005-09-21, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Uriel-
startades flera trådar där folk ville veta vem artikeln syftade på och var man får tag i bilderna så allmämt intresse fanns.

Jag trodde att det fanns ett intresse att skydda personen bakom från ansvarigas sida.
Citera
2005-09-21, 13:49
Bannlyst
Citat:
Jag trodde att det fanns ett intresse att skydda personen bakom från ansvarigas sida.
Varför skulle ansvarige ha för intresse att skydda ofentliga personer.
Citera
2005-09-21, 16:12
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Det vet vi inget alls om, och det är onödigt att hänga ut en person ytterligare på detta sätt. (Och om "alla" redan "vet det", vilken är då poängen att tala om det igen? Det hade mycket väl räckt i att länka artikeln

Tror knappast ALLA medlemmar på FB går in och läser meddelandet, utan bara de som är intresserade och sålunda med all säkerhet redan vet vem det rör sig om.
Citera
2005-09-21, 16:27
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Tror knappast ALLA medlemmar på FB går in och läser meddelandet, utan bara de som är intresserade och sålunda med all säkerhet redan vet vem det rör sig om.

jag hade inte något intresse i detta men eftersom det stod:
Citat:
Sexbilder på Idoldeltagaren 2005 (LÄS DETTA)

så gjorde jag det. så det var inte alls med "all säkerhet"
Citera
2005-09-21, 16:40
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Nej.
http://forum.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=833173&postcount=2

Om jag förstår det inlägget rätt så behöver alltså inte namnen maskas när det gäller spekulationer om namn. Kan någon bekräfta det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in