2014-12-21, 02:36
Medlem
1876randoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Det är en ond cirkel som lever kvar sen före medborgarrättsrörelsen. Svarta diskriminerades hårt i mitten av 1900-talet och blev därigenom grovt överrepresenterade i brottstatistiken. Det betydde att fäderna satt i fängelse istället för att uppfostra sina tonårssöner. Detta gjorde att tonårssönerna också slutade på anstalt och därmed var frånvarande i uppfostran av dagens afro-amerikaner. Det är inte den enda faktorn men en primär enligt mig.
Jag är inte så beläst inom de Amerikanska problemen, tack för informationen.

Citat:
Den huvudsakliga orsaken är nog att ständig existens i samhällets bottenskick, generation efter generation, vad gäller skola, sjukvård, möjligheter i livet och allmän syn på samhället, på sikt bygger en negativ självbild av den egna personen och etniska gruppen. Man känner sig mindre värd, kort och gott. Detta tar sig i uttryck på olika sätt, kriminalitet bland annat. Rekommenderar "Jämlikhetsanden" som behandlar detta på ett bra sätt.
Håller med till 100%.
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Snälla, sluta referera till reddit. Allt som står där representerar inte amerikaners syn på saker i samhället.
Jag är mycket medveten om det. Men hänvisa gärna i ett svar där du anser att jag gjort ett felaktigt antagande baserat på reddit.

Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
Racial profiling ar ju ett helt annat amne/trad.

Vaxer man upp i slummen/ghetto och blir intvingad i ett gang nar man ar 10-12 ar kan det bara sluta pa 2 satt. Fangelse eller dodsfall.

Inte latt att ta sig ifran den miljon. Aven om man vill.
Ja, vi börjar glida lite smått OT här. Men racial profiling från polisen som leder till trakasserier kan vara en bidragande orsak till att börja hata polisväsendet och systemet i stort. Men du har helt rätt i att vi börjar glida OT här.
Senast redigerad av 1876random 2014-12-21 kl. 02:42.
Citera
2014-12-21, 02:48
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1876random

Jag är mycket medveten om det. Men hänvisa gärna i ett svar där du anser att jag gjort ett felaktigt antagande baserat på reddit

"Amerikanarna (redditarna) är inte alls nöjda med situationen där och utvecklingen går mot att utrusta delstatspolisen med militära fordon. Shit's going to hit the fan over there, om inget drastiskt görs."
Citera
2014-12-21, 02:51
Medlem
HarryKentuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
Fast dom brukar inte skjuta random poliser oprovocerat.

Var han fran LA eller NYC?

Brooklyn ar ju inget gangland ghetto direkt

Tror han var från Baltimore, Maryland. Men han verkar ha besökt och haft flera vänner i NYC (framförallt här i Brklyn). Även många vänner från ATL (ref: hans FB-sida).

Och gällande Brooklyn: vissa delar är fortfarande "gangland" (Brownsville, East NY etc). Men där detta skedde, Bed-Stuy, är relativt "vitt"/hipster-utbrett, inte så många gator från svensktäta Williamsburg.
Senast redigerad av HarryKentucky 2014-12-21 kl. 02:54.
Citera
2014-12-21, 02:52
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Hälften av alla unga svarta män i USA växer upp utan sin pappa närvarande. Garanterat en enorm faktor, i kombination med många andra.

Problemet med den slutsatsen är att en tredjedel av de vita sönerna också växer upp utan sin pappa närvarande.
Dock utan att det gör någon skillnad i kriminalitet jämfört med de som haft sin pappa närvarande.
Citera
2014-12-21, 02:56
Medlem
1876randoms avatar
Citat:
"Amerikanarna (redditarna) är inte alls nöjda med situationen där och utvecklingen går mot att utrusta delstatspolisen med militära fordon. Shit's going to hit the fan over there, om inget drastiskt görs."
Detta stämmer alltså inte på majoriteten av invånarna? Du tror inte att detta kan ha att göra med var de väljer att konsumera sin information?
Citera
2014-12-21, 02:59
Medlem
HarryKentuckys avatar
Bara ett inlägg, utan värdering: För övrigt var ingen av de skjutna poliserna vita, en latino och en asiat (baserat på deras namn: Wenjian Liu & Rafael Ramos)
Citera
2014-12-21, 03:03
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1876random
Detta stämmer alltså inte på majoriteten av invånarna? Du tror inte att detta kan ha att göra med var de väljer att konsumera sin information?
Nej, jag tror inte det stämmer på majoriteten av invånarna.

Som sagt; sluta tro att det folk skriver på reddit är en spegelbild av samhället. Majoriteten på reddit är liberala 15-35 -åriga killar.

Anekdot: Har en kompis som presenterar saker han läst på reddit som benhård fakta, likt dig.
Citera
2014-12-21, 03:03
Medlem
Orly? Yarly!s avatar
Hur dog GM? Double murder suicide?
Citera
2014-12-21, 03:06
Medlem
HarryKentuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orly? Yarly!
Hur dog GM? Double murder suicide?

Det sägs att han sköt sig själv på tunnelbaneperrongen på Myrtle Ave (G-train). Baserat på nyheter + bilder där han förs upp från tbanenedgången med uppenbara skador i huvudet.
Citera
2014-12-21, 03:07
Medlem
1876randoms avatar
Citat:
Nej, jag tror inte det stämmer på majoriteten av invånarna.

Som sagt; sluta tro att det folk skriver på reddit är en spegelbild av samhället. Majoriteten på reddit är liberala 15-35 -åriga killar.

Anekdot: Har en kompis som presenterar saker han läst på reddit som benhård fakta, likt dig.
Tråkigt med din vänn. Jag spekulerade dock vilket jag var rätt tydlig med då jag skrev att det är "ett intryck jag fått".

Jag vet mycket väl om att Reddit mer än gärna presenterar fakta för att passa "redditornas" agenda - allt för att få såna dära "upvotes". Jag håller ofta inte med alls vad som skrivs där, då det är rätt genomskinligt att det råder en sorts PK där.
Senast redigerad av 1876random 2014-12-21 kl. 03:10.
Citera
2014-12-21, 03:08
Medlem
shit-braineds avatar
Livet är en fest! Alltid kul när nån neger steppar upp och knäpper lite uniformsprydda jävlar! Han dödade två stycken blåa och knäppte sin ex-flickvän på morgonkvisten. Därefter sa ha en sista bön till, The Lord och tog en kaffe på Starbucks. Sen blåste han skallen av sig själv nere på tunnelbanan.
Senast redigerad av shit-brained 2014-12-21 kl. 03:13.
Citera
2014-12-21, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HarryKentucky
Det sägs att han sköt sig själv på tunnelbaneperrongen på Myrtle Ave (G-train). Baserat på nyheter + bilder där han förs upp från tbanenedgången med uppenbara skador i huvudet.

Han skot sin ex oxa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in