2014-12-21, 01:22
Medlem
santacls avatar
GM Facebook

https://www.facebook.com/bleaubarracuda

Mugshot http://gotnews.com/wp-content/uploads/2014/12/Screen-Shot-2014-12-20-at-2.52.46-PM.png
Senast redigerad av santacl 2014-12-21 kl. 01:30.
Citera
2014-12-21, 01:29
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Nu vet jag ju att dem svarta i USA är ju dem mest kriminella gruppen, men jag tycker det är förjävligt att dem amerikanska poliserna särbehandlar vita amerikaner. Det är ju därför detta uppstår, man skjuter svarta ungdomar hej vilt i USA.

Sörjer med polisernas familj, ingen ska behöva dö på jobbet.

Tror detta kommer bli värre nu bara för det.

Jag tar för givet att du är dum i huvudet. Polisen särbehandlar inte vita. Fler svarta är kriminella därav fler konflikter mellan svarta och polis. Media vulla däremot få det att se ut som att vita poliser älskar att akjuta svarta. Thvärr så är majoriteten av befolknignen lika efterbliven aom dig som går på det här. Konflikten är inte mellan svarta och vita den verkliga konflikten ör mellan extremt rik och fattigt..
Citera
2014-12-21, 01:32
Medlem
Kan det inte vara så att svarta är den större delen av den lägre klassen i USA, vilket betyder att de bor i områden som är piss, skolor som är piss osv. Att det sedan begår brott och och möter en polis är ett resultat av att de i större utsträckning ett resultat av lägre löner?
Citera
2014-12-21, 01:49
Medlem
kantoos avatar
Någon som har nyhetslänk eller mer info?
Citera
2014-12-21, 01:52
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag tar för givet att du är dum i huvudet. Polisen särbehandlar inte vita. Fler svarta är kriminella därav fler konflikter mellan svarta och polis. Media vulla däremot få det att se ut som att vita poliser älskar att akjuta svarta. Thvärr så är majoriteten av befolknignen lika efterbliven aom dig som går på det här. Konflikten är inte mellan svarta och vita den verkliga konflikten ör mellan extremt rik och fattigt..

Att helt överse det etniska perspektivet är naivt.

Verkligheten är att svarta amerikaner känner sig avskurna från samhället på grund av deras historia (slaveri, kravaller, diskriminering, rasism, andra klassens medborgare) och deras situation - längst ner i klassamhället, värdelösa skolor, sämre möjligheter till högre utbildning, sämre sjukvård, sämre bostäder et cetera.

Alla dessa faktorer samverkar till att skapa en medveten såväl som undermedveten fientlighet gentemot resten av samhället eftersom man känner sig exkluderad. Polisen, en representant för staten, blir en naturlig fiende och man hamnar i en dålig cirkel.

Detta är absolut ingen ursäkt för att utöva våld på något sätt. Men det kan vara en förklaring. Relationen mellan svarta amerikaner och resten av det amerikanska samhället har inte självantänt utan beror på någonting.
Citera
2014-12-21, 01:52
Medlem
€rics avatar
Svart och muslim. Får se om de blir någon folkstorm i USA nu.

från hans fb angående religion.
Senast redigerad av €ric 2014-12-21 kl. 01:56.
Citera
2014-12-21, 01:53
Bannlyst
GM hittades dod, skot sig sjalv
Citera
2014-12-21, 01:54
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Svart och muslim. Får se om de blir någon folkstorm i USA nu.

Kan det vara Nation of Islam/motsvarande?
Citera
Medlem
1876randoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fistingman
Kan det inte vara så att svarta är den större delen av den lägre klassen i USA, vilket betyder att de bor i områden som är piss, skolor som är piss osv. Att det sedan begår brott och och möter en polis är ett resultat av att de i större utsträckning ett resultat av lägre löner?
Problemet rent generellt skulle jag vilja påstå är långt mer inrotade i den livsstil många svarta ungdomar ser som den enda utvägen efter att ha misslyckats med skolgången.

Där de svarta bor är kvalitén på undervisningen inte den bästa, vilket kan vara en orsak till att de hoppar av skolan och vänder sig till kvartersgängen för att ta värvning och få en tjänst som knarklangare. Dessa hamnar sedan allt som oftast någon meter under marken eller i ett fängelsestraff.

Men man kan inte beskylla deras levnadssituation på detta. Se bara alla Asiater som driver lagliga affärer och gör rätt för sig, dom kunde inte ens språket när de kom hit och nu försöjer de sig själva på lagligt vis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
GM hittades dod, skot sig sjalv

saxat från hans FB

Amon Williams-Hardheadfilms I hope your soul is at peace......
27 min · Har redigerats · Gilla · 7

Djlady Jay Asad R.I.p
17 min · Gilla

YogiFish James Herring Your story will make no sense.. but the press will tell the public what to think anyway. 100%
13 min · Gilla · 6

Fabian Cash Moses RIP ISH
13 min · Gilla

Antonio Andretti Rip
13 min · Gilla

New Born he wilded out
10 min · Gilla · 1

Elle Norah I don't believe it... wow. Rip
2 min · Gilla

EDIT: hans FB https://www.facebook.com/bleaubarracuda
Citera
2014-12-21, 01:56
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1876random
Problemet rent generellt skulle jag vilja påstå är långt mer inrotade i den livsstil många svarta ungdomar ser som den enda utvägen efter att ha misslyckats med skolgången.

Där de svarta bor är kvalitén på undervisningen inte den bästa, vilket kan vara en orsak till att de hoppar av skolan och vänder sig till kvartersgängen för att ta värvning och få en tjänst som knarklangare. Dessa hamnar sedan allt som oftast någon meter under marken eller i ett fängelsestraff.

Men man kan inte beskylla deras levnadssituation på detta. Se bara alla Asiater som driver lagliga affärer och gör rätt för sig, dom kunde inte ens språket när de kom hit och nu försöjer de sig själva på lagligt vis.

Hälften av alla unga svarta män i USA växer upp utan sin pappa närvarande. Garanterat en enorm faktor, i kombination med många andra.
Citera
2014-12-21, 02:00
Medlem
€rics avatar
Han sköt ju sin flickvän innan också. Stabil kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in