2014-12-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Konstigt att det skrivs så lite om fallet, visst misshandel är vanligt men med dödlig utgång är ju inte så vanligt? För några år sedan var det ju världens demonstrationer mot onödig våld osv. Nu en liten notis?

Ja, jag håller med, trots nyval, Zlatan med mera, så får sådant här inte missas av media. Dock är jag säker på att de kommer att åka fast, då det hela hände utanför tunnelbanan, så de lär ha hamnat på bild antingen före eller efter.
Citera
2014-12-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Konstigt att det skrivs så lite om fallet, visst misshandel är vanligt men med dödlig utgång är ju inte så vanligt? För några år sedan var det ju världens demonstrationer mot onödig våld osv. Nu en liten notis?
Du tänker på Riccardofallet eller hur? Det fallet var ju helt underbart ur löpsedelsperspektiv, alla inblandade var barn, offret skulle precis fylla år, en av gärningsmännen var en Bonnier, alla utom en av de inblandade var från rika familjer vill jag minnas.
Citera
2014-12-29, 09:49
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Du tänker på Riccardofallet eller hur? Det fallet var ju helt underbart ur löpsedelsperspektiv, alla inblandade var barn, offret skulle precis fylla år, en av gärningsmännen var en Bonnier, alla utom en av de inblandade var från rika familjer vill jag minnas.

Juste glömde bort att det var överklass killar som gjort det. Men fortfarande skumt att detta får så lite uppmärksamhet.
Citera
2014-12-29, 17:06
Medlem
vildvilds avatar
Brukar inte svara på ämnen men i mina ögon är Skärholmen iddylliskt.. Bor en massa olika kulturer blandat och jag är inte en av dem. Jag bor i Skåne här har vi snart en ISIS flagga hängande över oss. Men det hör inte till ämnet-- Vad jag fått höra är GM och knivade inte släkt--
Citera
2014-12-29, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildvild
Brukar inte svara på ämnen men i mina ögon är Skärholmen iddylliskt.. Bor en massa olika kulturer blandat och jag är inte en av dem. Jag bor i Skåne här har vi snart en ISIS flagga hängande över oss. Men det hör inte till ämnet-- Vad jag fått höra är GM och knivade inte släkt--

Det fetade:
Av vad ? Du är inte en av den kulturen eller ?
Ingen har väl påstått att de skulle vara släkt heller ?
Citera
2014-12-30, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av challeboy99
Namnet stämmer in på killen som omkom och det har tydligen handlat om en tjej.

hur vet du att det handlade om en tjej?
Citera
2014-12-31, 02:06
Medlem
chanelbags avatar
Den avlidne var min klasskompis. Förbannat bra kille och gärningmännen förtjänar dödsstraff hela bunten. Skära av pungen och hälla syra på dem är en dröm.
Citera
2014-12-31, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chanelbag
Den avlidne var min klasskompis. Förbannat bra kille och gärningmännen förtjänar dödsstraff hela bunten. Skära av pungen och hälla syra på dem är en dröm.

vän till mig med,, beklagar. är så ledsen
Citera
2014-12-31, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chanelbag

Citat:
Ursprungligen postat av juelzfern
vän till mig med,, beklagar. är så ledsen

Först och främst vill jag beklaga sorgen. Otroligt vidrig handling.

Sen vill jag bara fråga er som kände honom. Det har ju lagts fram teorier både om att motivet skulle vara drogrelaterat och att det skulle kunna härledas till någon tjej. Kan någon av er bekräfta eller avvisa någon av dessa teorier.
Citera
2014-12-31, 21:42
Medlem
Han var min vän med, en otroligt bra sådan och är så jävla ledsen att han är borta.
Kan säga att det inte handlade om droger och att det inte har med svartsjuka att göra. Han med sällskap var bara på fel plats vid fel tillfälle och hade oturen att råka på dessa sjukt fega snubbar, som var orsaken till att detta hände. Hoppas de skäms för detta resten av sina liv.
Citera
2015-01-01, 04:20
Medlem
Vad hette offret, från vilken trakt var han och de gärningsmän som blivit anhållna hittills?
Citera
2015-01-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjeft
Han var min vän med, en otroligt bra sådan och är så jävla ledsen att han är borta.
Kan säga att det inte handlade om droger och att det inte har med svartsjuka att göra. Han med sällskap var bara på fel plats vid fel tillfälle och hade oturen att råka på dessa sjukt fega snubbar, som var orsaken till att detta hände. Hoppas de skäms för detta resten av sina liv.

Beklagar verkligen!
Du skrev "han med sällskap", var han alltså inte ensam när han blev attackerad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in