2014-12-20, 01:48
Medlem
Rundcrantzs avatar
Vilken lirare. Snubben har ju talang Han hade dock passat bättre som ledare för en (domedags-) sekt. Vilka pengar han kunde tjäna lixom, inte minst som evangelikal predikant i USA.
Citera
2014-12-20, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rundcrantz
Vilken lirare. Snubben har ju talang Han hade dock passat bättre som ledare för en (domedags-) sekt. Vilka pengar han kunde tjäna lixom, inte minst som evangelikal predikant i USA.

instämmer helt. Han påminner om min gamla fysik professor som hade en splitterskada i huvudet. duktig på matte sämre på att göra allt annat än att skriva formler. Han är lite ut av en modern helge fossmo
Citera
2014-12-20, 01:55
Medlem
AuJjas avatar
Det här var det mest underhållande politiska anförandet som jag har någonsin sett och hört. Inte en tråkig passage under 23 minuter, slå det om ni kan!

Rickard Wall är så pass expressiv jämfört med merparten av dö-nickarna att det krävs lite tillvänjning, vi är helt enkelt inte vana vid den uttrycksfullheten här i Sverige.
Med det sagt så tyckte jag att det mesta han framförde lät vettigt i mina öron, det märks att han kan sina saker.

Till alla ni vänsterdrägg i början av tråden, ni har precis visat vad ni är för typ av människor: översittare, mobbare, häcklare , intoleranta, fördömmande och fördomsfulla...

Är vi förvånade?
Citera
2014-12-20, 02:03
Medlem
Nu orkade jag inte lyssna på allt, men tyckte han hade ett rätt skönt sätt att föreläsa/tala på. Han var ju inte tråkig att lyssna på som 95% andra LF-politiker.

Lyssnade aldrig på sakinnehållet.
Citera
2014-12-20, 02:09
Medlem
morbrostewarts avatar
Säga vad man vill om gesterna och det vilda framträdandet, men nog verkar han ha koll på prylarna, och en stor personlighet som engagerar.
Ni som hånar och mobbar; nämn gärna EN aktiv s.k. politiker i modern tid som har KUNSKAP, personlighet och förmåga att entusiasmera åhörarna.
O(ut)bildade (-nej, SSU:s ungdomsläger är inte utbildning) politiska broilers såsom bönder, båtmålerskor, skolavhoppare och svetsare bör nog bli vid sin läst...
Citera
2014-12-20, 02:19
Medlem
Arkillos avatar
Jag kommer att tänka på en blandning mellan John Keating, läraren i filmen Dead Poets Society, och Joker gestaltad av Heath Ledger.

Gissningsvis har han läst någon bok eller gått någon kurs och därigenom fått lära sig hur man engagerar sin publik genom kroppsspråk, retorik och talteknik. Det vi ser i klippet är hur han försöker tillämpa sina nyvunna kunskaper vilket gör honom överdrivet övertydlig, likt en skådespelare som "spelar över". Jag menar, han kan väl inte vara sådär på heltid?

Oavsett vad så engagerar han den som lyssnar. Risken är dock att man börjar koncentrera sig mer på hans bröl och handvift än det han har att säga.

Edit: Aftonbladets artikel angående detta är ju bedrövlig. Men det är klart, deras målgrupp riktar sig till personer som inte är förmögna att förstå vad Wall säger. Allt de ser är en gubbe som viftar med armarna och låter konstigt.

Själv blev jag glad och upprymd över att det åtminstone finns en politiker med förmågan att glänsa med sin särprägel. Heja Wall!
Senast redigerad av Arkillo 2014-12-20 kl. 02:56.
Citera
2014-12-20, 02:20
Medlem
Månsans avatar
Ett utmärkt framförande av Wall. Engagerat, intressant och mycket medryckande. Här har vi för en gång skull en talare som får fram sitt budskap och samtidigt lyckas utbilda sina åhörare. Ett flertal av de enfaldiga och obildade politikerna från Sjuk-klövern som satt lyssnade blev tack vare Wall förkovrade inom en mängd olika områden. Undervisning när det är som bäst. Det märktes att Wall arbetat som universitetslärare.

Att en trögtänkt idiot gnäller i Aftonbladet kan vi lämna därhän, vederbörande hade inte begripigt ett skvatt oavsett vem som stått i talarstolen.
Citera
2014-12-20, 02:30
Medlem
frdks avatar
Gillar hur han inleder som att han pratade till 5 åringar... V-I S-V-E-R-I-G-E D-E-M-O-K-R-A-A-A-T-E-R
inga nervärderande tankar om åhörarna där alls, haha, hillerisk kille!
Citera
2014-12-20, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ett utmärkt framförande av Wall. Engagerat, intressant och mycket medryckande. Här har vi för en gång skull en talare som får fram sitt budskap och samtidigt lyckas utbilda sina åhörare. Ett flertal av de enfaldiga och obildade politikerna från Sjuk-klövern som satt lyssnade blev tack vare Wall förkovrade inom en mängd olika områden. Undervisning när det är som bäst. Det märktes att Wall arbetat som universitetslärare.

Att en trögtänkt idiot gnäller i Aftonbladet kan vi lämna därhän, vederbörande hade inte begripigt ett skvatt oavsett vem som stått i talarstolen.

Är beredd att hålla med till fullo. Det stereotypa framförandet i kommun- eller landstingsfullmäktige är ju ett sömnpiller av rang. Till och med journalisterna ser allt som oftast besvärade ut.

Nej Wall var störtskön! Lyssnade aldrig på sakinnehållet, men hans sätt att tala får folk att lyssna! Personkryssa Wall 22/3 för mer störtskön TV!
Citera
2014-12-20, 02:47
Medlem
heiss avatar
Om man tänker efter så är han ju klockren i alla avseenden. Stilen på hans framförande märks tydligt att han har bakgrund från universitetsmiljö.
Att de som lyssnar inte besitter samma kunskap som Wall har är egentligen det stora problemet.
Med tanke på hur viktigt det här är för framtiden och vad det kan innebära för människors vardag så tycker jag att kärnan i hans framförande kom fram, att möta framtidens trafikutmaningar på effektivaste sätt med fokus på vad medborgarna verkligen vill ha. Mer Wall!
Citera
2014-12-20, 02:55
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weyoun9
(spola till 18:12 för att se) Här kom beviset på att han är okunnig iaf, sd är ett extremhögerparti och inget annat.

Saxat från wikipedia:

Undrar vem som är den okunniga pajasen här...Den som säger sanningen att SD är ett mittenparti eller den som tar sina fakta från svenska wikipedia
(Som för övrigt är den enda wikipedian som beskriver rasism som nånting annat än vad det är)
Citera
2014-12-20, 02:58
Medlem
Tydligt att han jobbat med att upprätthålla motivationen hos ungdomar att lyssna igenom längre komplexa utläggningar. Ett stilgrepp som många universitetsföreläsare tillämpar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in