2014-12-23, 15:34
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Det är inte det som är grejen. Denna tråd och annan uppmärksamhet som Rickard fått belyser vilket gäng med unkna mobbare vänstern är. Först skall "typisk SDare"-normen vara bond-raggare-med-lantmännenkeps-och-stor-snus-under-läppen-och-iq-70. Sen när det dyker upp någon som är annorlunda än den normen, ja så skall det mobbas för att Rickard inte är som alla andra.

Är man en mobbarjävel så kommer man hitta fel i varje människa man vill göra livet surt för.

Rickard Wall säger att SD varken är höger eller vänster, att SD är ett mittenparti. Det har vi hör tidigare. Det märkliga är att alla som vågar kritisera eller ifrågasätta SD ständigt betecknas vänster...
Är det för att en hejdundrande majoritet står till vänster om avgrundshögern trots allt?

Tagen vara på Wall. Han kan bereda oss mycken glädje! Prisad vare han.
Citera
2014-12-23, 15:35
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Absolut. För vänsterpack finns det inget viktigare än att smälta in, inte sticka ut, säga de exakt rätta och godkända sakerna. Rätta åsikterna, stöpta i en form. Man gillar verkligen bara Lika. Helst uppträder vänsterpacket i grupp och gärna maskerade.

Som ovan.
Citera
2014-12-23, 15:37
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Alldeles utmärkt föreläsning men auditoriet var nog inte det rätta.

Liknande föreläsningar har jag bevittnat, och avnjutit, både en och två gånger fast då i en akademisk miljö. R.W kan sina saker men politik går oftast ut på att förenkla, ibland misshandla, allt det svåra.

Lyssnar man noggrant igenom dessa 23 min, och dessutom begrundar innehållet, så har man lärt sig en hel del.

Som att han vill utmana cyklister på bussracing i Kåkbrinken.
Citera
2014-12-23, 16:01
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Han verkar vara en helt vanlig SD-politiker tycker jag.
https://www.youtube.com/watch?v=EmfdB1qL1QA
Undrar hur lång tid det tar innan psykiatrerna börjar använda "Sverigedemokrat" som en diagnos. Och framförallt: Hur ska detta botas? Jag är osäker.
Citera
2014-12-23, 20:17
Medlem
Hegamons avatar
Tyvärr hans kroppsspråk och retorik funkar inte långsiktigt. Han behöver mediatränas till något mera neutralt och mainstream då kan han eventuellt bli "farlig".
Senast redigerad av Hegamon 2014-12-23 kl. 20:30.
Citera
2015-01-01, 21:47
Medlem
tjenaretjenares avatar
Har sett detta klipp minst en gång om dagen i några veckor nu.
Citera
2015-01-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weyoun9
(spola till 18:12 för att se) Här kom beviset på att han är okunnig iaf, sd är ett extremhögerparti och inget annat.
Det har inte med okunskap att göra. Sd vill förmedla att dom är ett mittenparti. Därför säger han det.
Sd står dock helt klart till vänster. Men behöver bara kasta en blick på vad de vill för att se det. Ibland står dom till vänster om Vänsterpartiet.
Ungefär 60-tals Socialdemokrati handlar det om. Ingvar Carlsson hade inte haft några problem med deras partiprogram.
Sd är ljusår från höger. Finns inget libertarianskt i Sd.
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Han är universitetslärare, intelektuell och exentrisk forskare. Som politiker sticker han onekligen ut.
Förvånar mig inte. Han är van att föreläsa inför studenter. Och behålla deras uppmärksamhet.

Han höll troligen samtligas uppmärksamhet hela anförandet.
Men för andra politiker så börjar nog många åhörare tänka på annat efter 20-30 sekunder.
Lyssna på ett anförande av Frigoliten i 23 minuter och se hur mycket innehåll ni kan återge.
Citera
2015-01-01, 23:21
Medlem
Vill bara tala om att vi som känner Rickard sedan flera år tillbaka har enbart gott att säga om honom.
Dock blev vi något överraskade av att han blivit SD-anhängare, - hade väl snarare trott att han var moderat! Han är skärpt, intressant, vältalig, genomärlig, ambitiös m m. Han har tidigare under många år varit bosatt i Linköping och har tre söner med en iranska (läkare). Nuförtiden är han gift med en afrikanska och bosatt i Stockholm. Han har doktorsgraden i nationalekonomi.
Han kommer att vara en stor tillgång inom politiken, och SD är bara att gratulera som lyckats fånga hans intresse!
Citera
2015-01-02, 11:59
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Jag har också sett hela, gick in på Sll hemsida och såg hela 22 minuter.
Jag kan säga att jag fattade ingenting heller. Jag förstod ju vad han sa, men vad han ville ha sagt och varför finns inga svar på.

Han stod och pratade som till små treåringa barn nåt som de redan visste om.
"Det här är en stad", "i en stad bor det människor", "människor vill transportera sig"

Jag hör vad han säger... men förstår inte varför?
Det är väl självklarheter.

Det är just det osm utmärker SDare... de tror sig vara experter på ett område... medans vi andra täner:
Ja, hudfärg... men det spelar väl ingen roll, vi måste väl för fan gå till jobbet...
En SDsare säger:
Hudfärg är dumt...

Hans poäng var att man måste se noga efter, när man planerar. T.ex. att en dubling av staden inte ökar infartskanalerna lika mycket, samt att det kanske inte avspeglar behov öht beroende på arbetsmarknaden. Sen självklart måste det antas att folk bor i staden. Du är trögggg
Citera
2015-01-02, 13:23
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Hans poäng var att man måste se noga efter, när man planerar. T.ex. att en dubling av staden inte ökar infartskanalerna lika mycket, samt att det kanske inte avspeglar behov öht beroende på arbetsmarknaden. Sen självklart måste det antas att folk bor i staden. Du är trögggg

Och buss-racing i Gamla stan... Håll i hatten i Kåkbrinken framöver .
Citera
2015-01-02, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vem är denne Rickard Wall? Han beter sig som en Percy Nilegård på Spice
Har han en uppsatt position inom SD?
Förstår någon vad han yrar om?
Citat:
Ursprungligen postat av CuteSpew
Jösses! Standup comedy?
Jag tycker att ni bör testa att lyssna på vad han säger istället för att göra er lustig över hur han pratar.
Citera
2015-01-02, 16:51
Avslutad
Han talar med folklig röst för att alla ska förstå. Han blandar även in fysik och teknik i politiken.
Han är rolig, smart, kunnig och ingen hycklare.

Men han är inte saklig, vilket är hans nackdel.
Han bör träna på det.

Annars var det roligt att se att det finns folk som debatterar tekniskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in