Citat:
Ursprungligen postat av
Brokenback
För att man ska vara aktuell för ex LARO-program är det en förutsättning att man har ett välordnat liv, eller i alla fall möjlighet till ett välordnat liv, bostad, sysselsättning, försörjning etc. För att detta ska säkerställas blir de sociala myndigheterna kontaktade. Eftersom ditt hemmalandsting har betalningsansvar kommer ditt landsting veta var du är., finns vården "hemma" är landstinget restrektiva. Dessutom måste en läkare remitera dig till rehabiliteringen så någon läkare hemma måste känna till det. Vid just LARO äter man sub eller Metadon, dessa skall hämtas ut på mottagningen varje dag under minst sex månader, vanligtvis brukar vårdcentralen eller psyk bli inkopplad om du bor en bit från mottagningen.
Det är inte fritt vårdval för drogrehab.
För att klara ett drogfritt liv behöver du stödet runt dig, att göra det i hemlighet är därför inte att rekomendera.
Det var den långa versionen av mitt svar, här kommer det korta - nej.
Följdfråga, varför vill du det?
Har varit med i programmet men blev utkickad p g a olika skäl. Jag fungerar inte bra på Sub, var j-t passiv med ingen motivation eller initiativ. Dessutom så tar det inte bort mitt psykologiska sug. Så därför vill jag sluta helt och återvända till alkohol bara ibland.
Jag vill bara bli avgiftad. Jag får lösa det själv då. Tyvärr så är jag helt låst här jag är nu och kan inte upphandla något mer än receptfria grejer för att tända av själv.
Jag har 14 tabletter 10mg stesolid, propavan, en ask dimor, en burk Alvedon. Det är för lite liksom. Men det får ju bli så då.