Flashback bygger pepparkakshus!
2014-12-18, 15:17
Medlem
Tjabba!

Tänkte höra med er (lite mer kunniga) angående mitt problem.

Började en dag när jag satt och slösurfade, Hade på mitt ett headset och märker att ljudet på låten jag hade hackade till i några sekunder, kort därefter stängdes skärmen av.

Jag startade om datorn och allt gick igång som vanligt, Förutom skärmen, den förblev mörk och har sen dess inte varit något liv i.

Har dragit ut diverse kontakter/elkablar osv ut o in i datorn ett antal gånger.

har ni några knep på vad problemet kan vara, Är det Grafikkortet som tagit sina sista andetag??

Uppskattas med seriösa svar!
Citera
2014-12-18, 16:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du placerar tråden under Windows utan att nämna några detaljer. Vad är detta för dator och modell?
Citera
2014-12-18, 16:21
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jignell
har ni några knep på vad problemet kan vara, Är det Grafikkortet som tagit sina sista andetag??
Kan så vara. Kan även vara nätagget eller någon annan komponent. Steg ett är väl helt enkelt att koppla in en annan dator till skärmen, lär inte vara några problem i denna tidsålder av bärbara datorer. Ansluter du din skärm via HDMI kan även detta påverka ljudet, dvs utesluter inte att det är skärmen som lagt av.
Citera
2014-12-18, 16:52
Medlem
Vilken dator gäller det?
Citera
2014-12-18, 18:51
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Börja med att kolla om du kan starta datorn (lyser datorn, snurrar fläktarna osv)

Går datorn inte att starta är det mest troligt nätagget, går datorn att starta men du får ingen bild är det antingen grafikkort eller skärm.
Citera
2015-02-09, 20:05
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jignell
Uppskattas med seriösa svar!
Fick du någon ordning på systemet? Kan ju vara intressant för andra som hittar till tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in