2014-12-20, 22:59
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Hur bär sig Gervinho åt för att ta sig fram och få igenom bollen?

Frågan är snarare hur han bär sig åt för att träffa målvakten 99/100 avslut?
2014-12-20, 23:00
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Iturbe har varit katastrof och förtjänar inte en plats i startelvan.

Var bra i första CL-matchen mot CSKA men skadade sig i samma match och har inte glatt någon sedan dess.
2014-12-20, 23:19
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Så ser det ut varje gång Roma behöver göra mål.

Håller med. Börjar bli skapligt trött på att det ser likadant ut hela tiden.

Man spelar en fotboll som går ut på att hålla i boll mycket. Inget fel i det. Även om jag aldrig varit en förespråkare för en fotboll där bollen skall rullas runt i evigheter (tiki taka typ) och ytterst lite skapas framåt. Det är lite där Roma hamnat.

Nu rullar man bollen utanför straffområdet utan att egentligen komma till några farligheter alls. Det går alldeles för sakta, för lite rörelse samtidigt som man har spelare som knappast har förmågan att piska upp tempot.

Flera har tidigare tvivlat på Garcia som matchcoach. Det börjar fan jag också göra. När det sett likadant ut i 70 minuter måste det ske en förändring. Att köra ett rakt byte Florenzi - Ljajic är inte en förändring som kommer förändra någonting drastiskt i spelet.

Nu är inte jag mannen att avgöra hur den förändringen bör se ut. Men kanske ändra om i spelsystem. Byta lite i positioner eller liknande. Nu tragglar man på med samma 4-3-3 med spelarna på samma positioner och vägrar förändra. Inte ens under matchens gång.

På grund av det här rullandet och ineffektiviteten så blir det så många onödiga poängtapp. Kanske inte just den här matchen som är det tydligaste exemplet, men det finns att ta av.
2014-12-21, 00:00
Avslutad
Vilka tränare Roma än har haft och vilket spelsystem man än spelar med så har det sett ut så här i många säsonger....Jag kallar det för Romaförbannelsen. Vad innebär förbannelsen? Jo, att så fort man har chansen att ta in på ettan(Juve/Inter) så lyckas man alltid spela oavgjort eller förlora.

Nu har jag kollat om Armerosituationen och jag förstår inte riktigt varför ni är emot det så mycket(spelciellt kommentatorerna). Han gör en avsiktlig svepande rörelse neråt och tar bollen med handen och jag tycker det är värt ett gult kort.
2014-12-21, 00:06
Medlem
anteri17s avatar
Pjanic saknades med all önskvärd tydlighet. Väldigt baktungt mittfält. Saknade någon med geniala fötter.

Och Totti behöver en vettig lekkamrat. Inte bara undersåtar som Gervinho och Florenzi. Både Totti och Pjanic gör varandra bättre.
2014-12-21, 12:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Lagen i Veronaderbyt:

Citat:
Verona: Benussi, Moras, Marquez, Rodriguez, Martic, Christodoulopoulos, Tachtsidis, Halfredsson, Brivio, Nenê, Toni

Verona bench: Rafael, Gollini, Saviola, Luna, Nico Lopez, R Marques, Valoti, Campanharo, Gonzalez, Checchin, Fares

Chievo: Bizzarri, Frey, Gamberini, Cesar, Zukanovic, Birsa, Izco, Radovanovic, Hetemaj, Meggiorini, Paloschi

Chievo bench: Bardi, Seculin, Dainelli, Lazarevic, Maxi Lopez, Cofie, Sardo, Schelotto, Pellissier, Biraghi, Bellomo, Mangnani
2014-12-21, 14:19
Medlem
anteri17s avatar
I derbyt som få kan se, så går Chievo mot en blytung seger. Ni har många varit lite nedlåtande mot Veronas andralag, men jag tycker det finnas både en defensiv grund och en större offensiv potential än vad man visat. Hellas däremot... Jag ser inga direkta linjer i spelet och mycket länkar inte ihop. Man har en elegant mittback bredvid ett grekiskt monster. På mitten kör Hallfredson mest för sig själv, medan grek nummer två är för osmart för den defensiva mittfältsrollen. Lite småfina yttrar i Martic och Gomez men där det händer för lite. På topp har man världens mest osynkade anfallspar i Nico Lopez tillsammans med Toni. Idag fick mediokra Nene spela.

Jag tycker Chievo är ett bättre lag, och hoppas man börjar tugga igång.
2014-12-21, 14:22
Medlem
Ezzelinos avatar
Lagen i matchen Sampdoria-Udinese. di Natale på bänken...:

Citat:
Sampdoria: Romero; De Silvestri, Gastaldello, Regini, Mesbah; Soriano, Palombo, Obiang; Gabbiadini, Okaka, Eder

Sampdoria bench: Da Costa, Viviano, Duncan, Fedato, Krsticic, Bergessio, Rizzo, Marchionni, Fornasier, Cacciatore

Udinese: Karnezis; Heurtaux, Danilo, Wague; Widmer, Badu, Pinzi, Kone, Pasquale; Thereau, Geijo

Udinese bench: Brkic, Scuffet, Bruno Fernandes, Di Natale, Zapata, Belmonte, Bubnjic, Guilherme, Hallberg, Gabriel Silva, Lucas Evangelista
2014-12-21, 14:32
Medlem
myskankans avatar
Startelvor Fiorentina - Empoli.

Citat:
Fiorentina: Neto; Savic, Gonzalo Rodriguez, Basanta; Cuadrado, Mati Fernandez, Pizarro, Borja Valero, Vargas; Joaquin, Gomez

Fiorentinas bänk: Tatarusanu, Lezzerini, Richards, Badelj, Marin, Aquilani, Kurtic, Alonso, Tomovic, Ilicic, El Hamdaoui

Empoli: Sepe; Hysaj, Rugani, Tonelli, Mario Rui; Croce, Valdifiori, Signorelli, Verdi; Tavano, Maccarone

Empolis bänk: Pugliesi, Bassi, Agrifogli, Moro, Mchelidze, Laxalt, Barba, Pucciarelli, Bianchetti, Zielinski, Aguirre
2014-12-21, 15:06
Medlem
Mysigt med Anders Fredriksson som kommentator i Sampdoria-Udinese.
2014-12-21, 15:16
Medlem
Ezzelinos avatar
1-0 Sampdoria, Obiang, Ferrero glad på läktaren trots PK-bannbullan.

Palermo leder med 2-0 mot Atalanta i Bergamo, mål av Vazquez och Rigoni. Den sistnämnde har jag i Fantacalcioelvan.

Alexandre Geijo stöter in Udineses kvittering på Kones inspel.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-12-21 kl. 15:32.
2014-12-21, 15:34
Medlem
Skön nick av Danilo. 1-2. Ett resultat som gynnar Lazio.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in