2014-12-15, 16:51
Bannlyst
Som frågan. Låt oss säga att vi har bra tillgång på båda preparaten. Båda preparaten ska ju vara mirakelmediciner vid CT för vissa. Jag har tidigare provat dessa preparat vid CT och dagarna efter och fann att de var helt verkningslösa. Jag vet också att det är individuellt och att jag kanske underdoserade nämnda preparat kraftig.

Så därför frågar jag de som har lite hum om sakerna. Om man nu har gått dagligen på tunga opiater. Hur doserar man sen Lyrica och Loperamid (Dimor)?
Citera
2014-12-16, 08:19
Medlem
Twhds avatar
30-40 piller loperamid.
Citera
2014-12-18, 22:01
Medlem
motorazrs avatar
Själv brukar jag börja känna något runt 200mg. Men det är bara onödigt att sabba toleransen på loperamid.
Citera
2014-12-18, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Twhd
30-40 piller loperamid.

är det per dag?
Citera
2014-12-18, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av motorazr
Själv brukar jag börja känna något runt 200mg. Men det är bara onödigt att sabba toleransen på loperamid.

Det är ju 100 tabletter, på en dag?
Snacka du nu om att bli "mindre sjuk" om man säger så? För frisk blir man väl inte?
Citera
2014-12-19, 10:36
Moderator
Morfar-52s avatar
Du ska ju bara använda Loperamid när du blir taskig i magen och får diarré. För det får du ju när du går av. Ta bara vad som behövs för att stoppa skiten, bokstavligt talat.

Även om Loperamid är receptfritt ska du inte missbruka i de mängder somliga tycker. Då kommer du garanterat bli ännu sjukare.

Du är ju tillräckligt sjuk redan, eller?
Du blir inte drogfri och frisk genom att käka piller på et okontrollerat sätt, fast det tror jag ju redan du vet. Innerst inne.

Att bli drogfri kommer vara det jobbigaste du gjort i ditt liv. Som med allt hårt arbete kommer en belöning, inse det så känns det lättare.
Citera
2014-12-19, 11:17
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Jag tar Loperamid pga sub-at och börjar varje morgon med 4-5st. Oftast får jag ta 3-4st till efter 3-4 timmar men sedan håller magen hyfsat. Äter jag sent på kvällen så blir det magknip halva natten och ränneskita direkt efter att jag vaknat. Tar jag 3-4st Loperamid innan sänggående så blir det lite bättre med magen på morgonen.

Lyrica fungerade inte alls för mig, mådde bara sämre, blev snurrig och mådde bajs.
Citera
2014-12-22, 16:36
Bannlyst
Loperamid kan jag inte svara på men Lyrica är guld! En bra dagsdos är 300 mg / dag i en månad ungefär. Det kan man klippa sen utan större problem och det är tillräckligt för att ge effekt. Lyrica är inget som ger effekt direkt, det tar ett par dagar innan effekten kommer och man måste ta dom varje dag! Men det hjälper väldigt mycket!
Citera
2014-12-22, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Du ska ju bara använda Loperamid när du blir taskig i magen och får diarré. För det får du ju när du går av. Ta bara vad som behövs för att stoppa skiten, bokstavligt talat.

Även om Loperamid är receptfritt ska du inte missbruka i de mängder somliga tycker. Då kommer du garanterat bli ännu sjukare.

Du är ju tillräckligt sjuk redan, eller?
Du blir inte drogfri och frisk genom att käka piller på et okontrollerat sätt, fast det tror jag ju redan du vet. Innerst inne.

Att bli drogfri kommer vara det jobbigaste du gjort i ditt liv. Som med allt hårt arbete kommer en belöning, inse det så känns det lättare.

Jo, jag behöver säkert ta den för diaréerna. Men användningen jag tänker här på är ju den att det är en opiat/opiod om än svag sådan, att den mildrar på något sätt den fysiska avtändningen. Ja, jag är sjuk i trippel bemärkelse. Ja, du förstår säkert... Diagnoser, kropp med infektioner och andra saker, och beroenden nu med multipla droger. Men allt är självvållat som tur är, och jag är följaktigen inte bitter mot någon/något vad jag vet. Det är helt och hållet mitt fel.
Ja jag vet. Det är världens utmaning. Jag hoppas att jag kan leva upp till mina mål nu, för gott.

Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Jag tar Loperamid pga sub-at och börjar varje morgon med 4-5st. Oftast får jag ta 3-4st till efter 3-4 timmar men sedan håller magen hyfsat. Äter jag sent på kvällen så blir det magknip halva natten och ränneskita direkt efter att jag vaknat. Tar jag 3-4st Loperamid innan sänggående så blir det lite bättre med magen på morgonen.

Lyrica fungerade inte alls för mig, mådde bara sämre, blev snurrig och mådde bajs.

Ok, tack för inputen.

Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Loperamid kan jag inte svara på men Lyrica är guld! En bra dagsdos är 300 mg / dag i en månad ungefär. Det kan man klippa sen utan större problem och det är tillräckligt för att ge effekt. Lyrica är inget som ger effekt direkt, det tar ett par dagar innan effekten kommer och man måste ta dom varje dag! Men det hjälper väldigt mycket!

Tyvärr så tar jag redan 150mg redan för att det förbättrar min sömn. Så jag har det utskrivet. Tror du att det är bra mot ATn ändå? Gissar att jag för lägga till 300mg minst då. Men det kan jag göra. Jag kan gå upp till 450mg. Ja tack för hjälpen!

Jag kommer att starta när drogerna tar slut, och det handlar om 1-2 veckor till. Så tiden är utmätt, och det är jag glad för. Jag är redan placerad i en håla och här är det ytterst svårt vad jag förstår att få tag i droger.
Senast redigerad av lusen88 2014-12-22 kl. 23:17.
Citera
2014-12-23, 04:55
Medlem
erdballs avatar
Rekommenderar inte mer än 20-40mg loperamid / dygn. En överdriven konsumtion av loperamid är känt att inducera parkinsonism.

Lyrica, 300mg borde du bli knall på utan tolerans. Kombinera gärna med diazepam så får du muskelavslappnande effekt (Dock inte längre än nån vecka för slippa yttterligare substansberoende)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in