2015-04-14, 07:27
  #8173
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Ukraina håller på att bryta mot fredsavtalet genom att fortsätta strid i Donbass. Det bekräftar deras aggressiva hållning och ovilja att skapa fred. Men självklart så skriver inte svensk PK-media något alls om detta. För nu är det ukrainarna som är dåliga och det får inte komma ut.

Dessutom blev en Press-bil sönderbombad vid Donetsk flygplats, kan tänka mig hur mycket världsmedia hade blåst upp detta ifall det var rebellerna som mördade journalister med attacker mot Mariupol.
Första delen av ditt inlägg är grov lögn.
Vad gäller journalisterna så är det lite trist. Man får hoppas att det var ett par rysspropagandister = krigshetsare.
2015-04-14, 07:35
  #8174
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Snarare är det attacken som rebellerna har väntat på sedan Minsk2 avtalet skrevs som nu kommer från Ukronazis sida
Mer bevis för att ryska armén inte dragit bort tunga vapen enligt MinskII:
https://en.informnapalm.org/a-donetsk-selfie-fan-continues-revealing-the-hidden-equipment-of-the-russian-hybrid-army/
2015-04-14, 09:14
  #8175
Medlem
Det här skriver b.a. OSCE om stridigheter i östra Ukraina den 11 april 2014

"heard a tank round being fired. It assessed it to have been fired from government-controlled territory approximately 500 metres from its position, and to have impacted in or around Shyrokyne."
Mer information klicka på länken http://www.osce.org/ukraine-smm/150686

Om händelserna, den 12 april"" skriver OSCE bl.a. detta:
"Ukrainian side (assessed to be the Right Sector volunteer battalion) earlier had made an offensive push through the line of contact towards Zhabunki (“DPR”-controlled, 14km west-north-west of Donetsk), but the SMM was not able to verify this."

Vidare: "The SMM observed that the following locations were subjected to incoming shelling: Opytne (government-controlled, 14km north-west of Donetsk); the radio tower at Donetsk airport (“DPR”-controlled, 11km north-west of Donetsk); Pisky (government-controlled, 11km north-west of Donetsk); Zhabunki; the Volvo Centre (“DPR”-controlled, 12km west-north-west of Donetsk); Kyievskyi district; and Spartak.

och "19km east of Mariupol, 1.5km west of Shyrokyne) between 17:45 and 18:00hrs, the SMM heard 25 incoming mortar rounds it assessed were fired from “DPR” positions in the east"

Läs vidare på http://www.osce.org/ukraine-smm/150696 för mer information.
__________________
Senast redigerad av fuckuto 2015-04-14 kl. 09:35.
2015-04-14, 09:33
  #8176
Medlem
OttorWaefres avatar
"Conflict Reporter" levererar igen, denna gång en artikel med bevis för ryska militärtransporter till Donbass via järnväg:

http://conflictreport.info/2015/04/13/the-next-logical-step-russia-supplies-its-invasion-army-in-ukraine-by-train/
2015-04-14, 09:51
  #8177
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Ukraina håller på att bryta mot fredsavtalet genom att fortsätta strid i Donbass. Det bekräftar deras aggressiva hållning och ovilja att skapa fred. Men självklart så skriver inte svensk PK-media något alls om detta. För nu är det ukrainarna som är dåliga och det får inte komma ut.


Ja, Ukraina har verkligen en aggressiv hållning då man i sitt eget land försvarar sig mot en utländsk kriminell maffia och ockupant av Krim och Donbass.... Du kommer från upp och ner vända världen eller?

Dessutom är Putin så fixerad av årtal , gamla kartor och ryska imperiejubileum så det var hela tiden att förvänta något i april. Sen måste de fira 9 maj seger jubileet. Sen ska de väl till datjorna över sommaren. Allt måste klaras inom vissa tidsrymd hela tiden för han har ju bokat in olika officiella saker framöver, då måste han ju framstå statsmannamässig. Jävligt förutsägbart om man bara inser att Putin saknar total förmåga till strategiskt tänkande, men är en skicklig taktiker. Det finns inget normalt rationellt tänkande, varje fredsavtal går ut på att vinna tid.

Man behöver bara lyssna på vad Zjirinovskij säger så vet man vad regimen tänkt ett par år framåt. Sen när det gäller Putin ska man bara ta bort ett "inte" i alla meningar. Vi har "inte" ockuperat Krim. Ryssar finns "inte" i Ukraina. Han blir då hur lättförstådd som helst.

Problemet av komisk karaktär (som i Yanukovych fallet) är när regimen slukat alltför mycket, den saknar själv insikt om detta. Det går ju inte sätta inavlade maffiakillar som inte kan läsa på varje hög post och sen tro att näringsliv, domstolar osv ska kunna upprätthålla någon nivå alls till slut.
__________________
Senast redigerad av birgerkungen 2015-04-14 kl. 10:01.
2015-04-14, 11:09
  #8178
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Det här skriver b.a. OSCE om stridigheter i östra Ukraina den 11 april 2014

"heard a tank round being fired. It assessed it to have been fired from government-controlled territory approximately 500 metres from its position, and to have impacted in or around Shyrokyne."
Mer information klicka på länken http://www.osce.org/ukraine-smm/150686

Om händelserna, den 12 april"" skriver OSCE bl.a. detta:
"Ukrainian side (assessed to be the Right Sector volunteer battalion) earlier had made an offensive push through the line of contact towards Zhabunki (“DPR”-controlled, 14km west-north-west of Donetsk), but the SMM was not able to verify this."

Vidare: "The SMM observed that the following locations were subjected to incoming shelling: Opytne (government-controlled, 14km north-west of Donetsk); the radio tower at Donetsk airport (“DPR”-controlled, 11km north-west of Donetsk); Pisky (government-controlled, 11km north-west of Donetsk); Zhabunki; the Volvo Centre (“DPR”-controlled, 12km west-north-west of Donetsk); Kyievskyi district; and Spartak.

och "19km east of Mariupol, 1.5km west of Shyrokyne) between 17:45 and 18:00hrs, the SMM heard 25 incoming mortar rounds it assessed were fired from “DPR” positions in the east"

Läs vidare på http://www.osce.org/ukraine-smm/150696 för mer information.
Om det stämmer så är det den första, jag upprepar den första, offensiven som utförts av andra än ryska armén eller terroristerna sedan Minsk1 o c h 2. Troligen ett strategiskt drag för att röra om lite eftersom alla v e t att ryssarna och terroristerna kommer att anfalla Mariupol och därmed återigen föra ett olagligt terrorkrig mot staten Ukraina samt dess medborgare.
2015-04-14, 11:33
  #8179
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Ja, Ukraina har verkligen en aggressiv hållning då man i sitt eget land försvarar sig mot en utländsk kriminell maffia och ockupant av Krim och Donbass.... Du kommer från upp och ner vända världen eller?

Så det är inte aggressivt att störta en regering som Donbass valt fram för att kapa ekonomiskt samarbete med Ryssland? Min vän, ifall det inte är bäddat för krig så kan väl du åka ner till Donbass och uttrycka dessa åsikter inte sitta på det här forumet och leka efterbliven. Många ukrainare har fått känna på ryssarnas missnöje genom ett skjutvapen. Lek inte med elden.

Och kom igen, att du lipar över Krim är löjligt. När USA installerade Kiev-juntan så var ett övertagande av Krim oundvikligt. Putin räddade många ryssars liv som nu slipper åka ut för vad deras landsmän gjorde i Odessa och nu i Donbass. Dessutom är Krim ryskt historiskt sett med rysk majoritet, vad ska ukraina med det att göra? Varför behöver dom den lilla ön?


Citat:
Vi har "inte" ockuperat Krim. Ryssar finns "inte" i Ukraina. Han blir då hur lättförstådd som helst.

Krim annekterades. Folk var ju glada att tillhöra ryssland så det verkar ju att allt var i sin ordning. Men det är klart att alla inte blev nöjda, men de blir folk aldrig i demokratiska processer inte ens i EU eller USA. Alltid någon som är missnöjd.
2015-04-14, 11:38
  #8180
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Första delen av ditt inlägg är grov lögn.
Vad gäller journalisterna så är det lite trist. Man får hoppas att det var ett par rysspropagandister = krigshetsare.

Men det var inte trist för dig i somras när Kiev bombade sönder Donetsk urskillningslöst så 100 tals om inte 1000 tals civila dog av anfallen. Man får ju inte kriga mot sin befolkning det är ett allvarligt krigsbrott.

Är inte alls gorv lögn, donetsk flygplats blev bombad igen och vi alla vet att det var Ukraina som gjorde bombade den i höstas också. De gör offensiver där titt som tätt.

https://www.youtube.com/watch?v=4Nbx8FV70fk

(SVT skriver inte att det är Ukraina som bryter vapenvilen, de skrev i TV-text idag att strider bara sker. Varje gång Ukraina bryter mot avtalen så sägs det inte vem det är, men när ryssarna fiser så hörs det ända hit)
2015-04-14, 11:53
  #8181
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Men det var inte trist för dig i somras när Kiev bombade sönder Donetsk urskillningslöst så 100 tals om inte 1000 tals civila dog av anfallen. Man får ju inte kriga mot sin befolkning det är ett allvarligt krigsbrott.

Är inte alls gorv lögn, donetsk flygplats blev bombad igen och vi alla vet att det var Ukraina som gjorde bombade den i höstas också. De gör offensiver där titt som tätt.

https://www.youtube.com/watch?v=4Nbx8FV70fk

(SVT skriver inte att det är Ukraina som bryter vapenvilen, de skrev i TV-text idag att strider bara sker. Varje gång Ukraina bryter mot avtalen så sägs det inte vem det är, men när ryssarna fiser så hörs det ända hit)
1. UA svarade på artilleri eld som terroristerna ställt upp i bostadsområden, skolor, sjukhus mm. Det är krigsbrott att använda sig av mänskliga sköldar, det är inget krigsbrott att besvara terroristernas eldgivning.
2. Terroristerna besköt Donetsk själva, bl a busshållplatsen och sjukhuset. Det finns ögonvittnen, erkännanden, teknisk bevisning samt oberoende observatörers uttalanden.
3. Förklara följande krigsförbrytelser och brott mot vapenvilan: terrorbombningen av Debaltseve och torgattacken i Mariupol.
Varsågod, bollen är din.

Slutligen så vill jag bara understryka att varje gång UA beskjuter ryska styrkor samt terrorister så är delt helt i sin ordning. Varje död terrorist och russki soldat är BRA.
__________________
Senast redigerad av ForumApache 2015-04-14 kl. 11:57.
2015-04-14, 12:05
  #8182
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
1. UA svarade på artilleri eld som terroristerna ställt upp i bostadsområden, skolor, sjukhus mm. Det är krigsbrott att använda sig av mänskliga sköldar, det är inget krigsbrott att besvara terroristernas eldgivning.

Det är terrorister som störtade regeringen i Kiev och startade ett krig mot Donbass civilbefolkning. UA svarade inte på något det gör oprovocerade attacker.


Citat:
2. Terroristerna besköt Donetsk själva, bl a busshållplatsen och sjukhuset. Det finns ögonvittnen, erkännanden, teknisk bevisning samt oberoende observatörers uttalanden.

Skitsnack

Citat:
3. Förklara följande krigsförbrytelser och brott mot vapenvilan: terrorbombningen av Debaltseve och torgattacken i Mariupol.

Debaltseve var ju sista striden till vapenvilan blev officiell. Eller har det varit nya strider där? Torgattacken på Mariupol var ingenting jämfört med hur UA konstant bombade civila i miljonstäderna Donetsk och Luhansk under flera månaders tid. Och du gnäller över ett litet bombanfall på Mariupol. Men ryssarna sade själva att de var en hämnd på UAs attacker mot civila i Donetsk.

Citat:
Slutligen så vill jag bara understryka att varje gång UA beskjuter ryska styrkor samt terrorister så är delt helt i sin ordning. Varje död terrorist och russki soldat är BRA.


Finns två problem bara.

1. Civila (ryssar) är ett legitimt och effektivt mål. Vilket gör det till allvarliga terrorbombningar och brott mot mänskliga rättigheter.

2. UA består av till stor del av nyfashister som ägnar sig åt etniskt rensning, avrättningar och dylikt.


Zig-Zig
2015-04-14, 13:33
  #8183
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Det är terrorister som störtade regeringen i Kiev och startade ett krig mot Donbass civilbefolkning. UA svarade inte på något det gör oprovocerade attacker.
Du svarar med att upprepa nonsens och vulgära lögner. Det innebär att du i och med att ljuga medger att terroristerna och ryska armén använder sig av mänskliga sköldar och medger därmed att det är ett krigsbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Skitsnack
Jag nöjer mig med denna oberoende sammanställning av OSCE's undersökning:
"OSCE findings and response

On January 14, the OSCE (Organization for Security and Co-operation in Europe) released its initial “spot report” of the scene of the Volnovakha bus attack. Their findings corroborated Ukraine’s initial claim and contradicted all of the DNR’s claims except for the possibility of a “rogue” Ukrainian artillery battalion

The bus had shrapnel damage consistent with a nearby rocket impact, estimated by the SMM to be 12-15 meters from the side of the bus.

On January 17, the OSCE released its findings from conducting crater trajectory analysis, which determines the origin direction of the rockets that were fired towards the Volnovakha checkpoint. This claim further bolstered Ukraine’s initial claims and contradicted all of the DNR’s claims, barring the possibility of a “rogue” Ukrainian artillery battalion operating from separatist-controlled territory in the north-northeast"
https://www.bellingcat.com/news/uk-and-europe/2015/01/18/unpicking-the-donetsk-peoples-republics-tangled-volnovakha-bus-massacre-narrative/
Schack matt.

Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Debaltseve var ju sista striden till vapenvilan blev officiell. Eller har det varit nya strider där? Torgattacken på Mariupol var ingenting jämfört med hur UA konstant bombade civila i miljonstäderna Donetsk och Luhansk under flera månaders tid. Och du gnäller över ett litet bombanfall på Mariupol. Men ryssarna sade själva att de var en hämnd på UAs attacker mot civila i Donetsk.
Återigen, inget förnuftigt svar på min fråga men däremot erkänner du att Ryssland och terroristerna bröt mot MinskII i Debaltseve. Det var ingenstans skrivet att det var ok att terrorbomba Debaltseve.




Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Finns två problem bara.

1. Civila (ryssar) är ett legitimt och effektivt mål. Vilket gör det till allvarliga terrorbombningar och brott mot mänskliga rättigheter.

2. UA består av till stor del av nyfashister som ägnar sig åt etniskt rensning, avrättningar och dylikt.
:

Vad svarar du på här?
Du visar återigen att din argumentation består av nonsensinlägg.
2015-04-14, 15:33
  #8184
Medlem
Vad har hänt med tråden? Nyttiga idioter och rysstroll tar upp gammal skit och argument från stenåldern trots att spaltmeter efter spaltmeter redan har avhandlats om dessa lögner. Lös för bövelen trådens historik!

De ryska journalisterna som dödades dog vid fronten när de mitt i ett pågående krig gick runt som om ingenting hade hänt. Det är inte den ukrainska sidan som är ansvarig, det är rysk statligt ägd media som genom sin arrogans tar sig rätten att göra vad som helst och utsätta sina medarbetare för sådana risker.

Inget västligt mediebolag har samma idiotiska förhållningssätt. Ukraina har avrått journalisterna från att besöka fronten, gör man det inte är det på egen risk.

De ryska journalisterna gjorde det inte, de har sig själva att skylla.

Förutsatt att historien stämmer. Det uppdagades ju häromdagen att ett annat fall med en dödad journalist var påhittad rysk propaganda för att hetsa igång kriget igen som vanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Debaltseve var ju sista striden till vapenvilan blev officiell. Eller har det varit nya strider där? Torgattacken på Mariupol var ingenting jämfört med hur UA konstant bombade civila i miljonstäderna Donetsk och Luhansk under flera månaders tid. Och du gnäller över ett litet bombanfall på Mariupol. Men ryssarna sade själva att de var en hämnd på UAs attacker mot civila i Donetsk.


Jag gillar hur du för dina argument.

Du rättfärdigar massmordet på civila ukrainare på grund av att de förtjänade det samt att det var ingenting i jämförelse med vad Ukraina har gjort mot ryssarna.

Det är krig och då dör människor, gråt inte i tråden och klaga för fan inte över att andra gråter i tråden.


Rena sandlådan.

Ukraina kommer att vinna kriget mot Ryssland förr eller senare, och då kommer du och dina kompanjoner att bli utskrattade. Sovjetunionen kollapsade på grund av dumhet och diktatur, Ryssland går precis samma öde till mötes. Rättvisan vinner alltid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in