Citat:
Ursprungligen postat av
Calle40
Först bara en notering: Det är inte farligt att vara svensk i Moskva! Folk som varit varken i Ukraina eller Ryssland överdriver riskerna. Om jag åker till valfri stad i USA/EU och skriker "Allah är stor" på allmän plats kommer jag omhändertas för kontroll också.
Nu över till något seriösare:
http://jewishbusinessnews.com/2015/03/21/jewish-billionaire-igor-kolomoisky-says-privatizing-ukraines-assets-was-criminal/
Om det också innebär statlig gas som "privatiseras/Stulits" blir många fattigare!!!!!)))
Vad är din uppfattning "putlerthesmall" hur långt och på vilket sätt kan detta eskalera? En annan fråga, ligger inte Rinat A VÄLDIGT lågt eller har jag fel?
Moskva tror jag ändå har lite mer gatuvåld och "chavs" i adidasbrallor, relativt Kiev, men jag gillar stan på många sätt. St Petersburg är fantastisk. Lite som ett ryskt lviv, alltid vänliga människor.
Konflikten mellan Pinchuk (och numera Poroshenko också) och Kolomoiskiy kommer att eskalera. Sammanfattade mina tankar om det igår. Skämmande att Geoff Pyatt går in med uttalande för USA igår. Mycket avgörs imorgon bitti när helgens "tysta" förhandlingar är över. Kolomoiskiy kommer att förlora, men han känns - med klassiska uttalanden om att bara förlorare betalar tillbaka banklån - som någon som kan försöka förstöra mycket medan han faller. Mycket osympatisk man.
Akhmetov sitter på stängslet, vinner ryssarna och separatisterna mer terräng tvi gas han jobba med dom. Men håller freden nu kan han till stora delar relokalisera Met Invest och DTEK till ukrainsk territorium (med feta statliga bidrag som hjälp). Så jag tror Rinat avvaktar skeendet.