Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
...
Förutom när det gäller att lämna den ryska federationen, till exempel Sibirien och Tjetjenien, eller hur?
Jag har inte hallucinerat (notera stavningen) och omröstning om vilken nation man ska tillhöra är inte aktuellt för Donetsk och Luhansk eftersom de ockuperas av ryska trupper som ingen velat ha på ukrainsk mark. Ni vet mycket väl att anschluss till Ryska Riket aldrig varit populärt i östra Ukraina och efter alla mord på Ukrainare som de ryska trupperna är ansvariga för så lär omröstning om dylikt inte efterfrågas för fem öre när amerikanska fredsbevarande styrkor patrullerar Donetsk gator och de ryska trupperna kommer inte lyckas påtvinga befolkningen en sådan riggad omröstning som den vi såg på Krim.
Som sagt så har jag flera gånger i denna tråd utryckt åsikten att självständighet för Tjetjeninen skulle kunna vara ett bra sätt att lösa den konflikten. Självstäddighetssträvanden för Sibirien vet jag mindre om, men har ingenting principiellt emot det naturligtvis. Principen om folkens självbestämmanderätt bör gälla överallt.
Vad folkets flertal i Donetsk egentligen vill... Ja, det är nog osäkert, men deras framtid är upp till dem att avgöra, och det är deras sak - inte min, inte din, inte Obamas, och inte maktklicken i Kievs. Amerikanska trupper skulle nog dessvärre inte uppfattas som fredsbevarande utan del i konflikten. FNtrupper vore nog bättre.
Och jo - du hallucinerar - åtminstone tillskriver du mig ständigt åsikter och egenskaper jag aldrig haft. I tidigare trådar har du bland annat menat att jag stödjer kannibalism, är serb och ljuger om könet på min korrekturläsare. Så jag undrar hur du mår egentligen...