Citat:
Ursprungligen postat av
flyer1
Vilket skitsnack, ukrainarna även i Donetsk var för ukraina o emot rysk slödder. Ryssar har få men mobila o bra utrustade förband, som är vid fronten, de bevakar inte som ukrainarna småvägar med knappt beväpnad milis. De har således inte ett vattentätt försvar runt Donetsk. När Ukrainarna väl är inne i staden blir de likt cyborgs , svårslagan för ryssarna. Den så kallade proryska milisen är ett skämt, fyllekajor som inte kan hantera vapen, jo vi har sett videos. Men jag tror inte det blir överaskningsräder mot Donetsk, men fler slag i stadsbebyggelse och mer västerlänsk hjälp kan ni räkna med, sen kommer ryska kistor öka i antal. Putin har ett försprång, presis som Hitler 1939, men han slåss mot en övermakt, han är lika tokig som Hitler. Undrar om inte karln har canser och tänker ta med sig hela Ryssland i graven, har hört prat han räknar med att en rysk elit undangömd i Sibirien ska överleva ett kärnvapenkrig.
Ja juste, CYBORGS, som blev räddade på sjukhuset i Donetsk. Vad fan snackar du om?
Jaså? Du har möjligtvis bevis, jag har bara hört att Ukrainska soldater super som fan, samtidigt som de har en förmåga till att råna hem ( och givetvis sno vodka medan de hittar det ).
Aha, så det är "fyllekaljor" och inte Putins speicalbataljon alltså? Jag trodde att jag läste DN fel. Men du har nog rätt.
Ja fast nu handlar det inte om vad du tycker eller inte, ingen i östra Ukraina vill ha det du stödjer och de kommer aldrig att stödja det. Oavsett hur mycket du sitter och runkar till AZOV så finns det bara ett fåtal som gillar det, Skillt, Aftonbladet, DN och Poroshenko.
Påtal om specialförband, vi finns väl i somras när rebellerna tog ut en hel division av "ukrainska spetsnaz"

Samtidigt som de satte lokala människor vid pålar och spottade på dem. Novorussia kommer aldrig att ge upp!