2015-02-17, 23:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Å ena sidan är den ryska maskirovkan så effektiv att man kan föra över tusentals stridsvagnar, bataljoner med soldater, installera psyksjuka marionetter, lura skjortan av miljontals människor i hela Europa, påverka det politiska livet i hela EU, men å andra sidan så är den ryska maskirovkan så ineffektiv att man glömmer dölja ursprunget på sina stridsvagnar och maskirovkajournalister från Life News råkar filma dessa och lägga ut för världen.

Hur ska ni ha det? Är den ryska maskirovkan kompetent, eller inkompetent?

Den evigt opartiske och objektiva nyhetskällan DN beskriver maskirovkan som ett hot mot Sverige, Sonnenwende menar att det å ena sidan är ett hot mot själva vår existens, men samtidigt våldsamt inkompetent.

Jag får inte ihop dessa sprida budskap
Den funkar väl sådär då ryssarna redan i hundratals inslag och reportage blivit grundligt avslöjade gällande trupp och vapenhjälp, både levande och döda ryssar har visats upp.
2015-02-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Ja, det är faktiskt Bagdad Bob-klass på Poroshenkos ljugande. Det tragiska är att Putin tog upp problemet med att Debaltseve var avskuret under förhandlingarna i Minsk förra veckan. Han föreslog att en korridor till Debaltseve skulle upprättas, men Poroshenko vägrade att ens diskutera det. Istället envisades Poroshenko med att i inte mindre än åtta timmar sitta och ljuga om att Debaltseve inte alls var avskuret:

Nu betalar tusentals ukrainska soldater priset för Poroshenkos lögner.
Varför upprepa sig, det blir inte sannare för det. Putin bestämmer ju ingenting i Ukraina och def. inte över den valde Presidenten i Kiev. Poroshenko är ju det Putin aldrig kan bli, en klippa till president för folket, en äkta människa. Putins nervösa fladdrande ger ju ingen tillit precis och när han öppnar munnen blir det lätt till katastrof.
2015-02-17, 23:23
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Vilket skitsnack, ukrainarna även i Donetsk var för ukraina o emot rysk slödder. Ryssar har få men mobila o bra utrustade förband, som är vid fronten, de bevakar inte som ukrainarna småvägar med knappt beväpnad milis. De har således inte ett vattentätt försvar runt Donetsk. När Ukrainarna väl är inne i staden blir de likt cyborgs , svårslagan för ryssarna. Den så kallade proryska milisen är ett skämt, fyllekajor som inte kan hantera vapen, jo vi har sett videos. Men jag tror inte det blir överaskningsräder mot Donetsk, men fler slag i stadsbebyggelse och mer västerlänsk hjälp kan ni räkna med, sen kommer ryska kistor öka i antal. Putin har ett försprång, presis som Hitler 1939, men han slåss mot en övermakt, han är lika tokig som Hitler. Undrar om inte karln har canser och tänker ta med sig hela Ryssland i graven, har hört prat han räknar med att en rysk elit undangömd i Sibirien ska överleva ett kärnvapenkrig.

Ja juste, CYBORGS, som blev räddade på sjukhuset i Donetsk. Vad fan snackar du om?
Jaså? Du har möjligtvis bevis, jag har bara hört att Ukrainska soldater super som fan, samtidigt som de har en förmåga till att råna hem ( och givetvis sno vodka medan de hittar det ).
Aha, så det är "fyllekaljor" och inte Putins speicalbataljon alltså? Jag trodde att jag läste DN fel. Men du har nog rätt.

Ja fast nu handlar det inte om vad du tycker eller inte, ingen i östra Ukraina vill ha det du stödjer och de kommer aldrig att stödja det. Oavsett hur mycket du sitter och runkar till AZOV så finns det bara ett fåtal som gillar det, Skillt, Aftonbladet, DN och Poroshenko.
Påtal om specialförband, vi finns väl i somras när rebellerna tog ut en hel division av "ukrainska spetsnaz" Samtidigt som de satte lokala människor vid pålar och spottade på dem. Novorussia kommer aldrig att ge upp!
2015-02-17, 23:32
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Vad som är viktigt med Debaltseve? Det är Ukrainsk mark...varför ge bort mer till terroristerna? Hur mycket vill de ha? Hela Ukraina eller? Sverige med kanske? Hela Europa? Ta nu och släng ut hela tangentbordet och mobilen och fundera över hur korkade inlägg man kan låta bli att göra

Det finns inga vinnare i krig
Saken är ju den att det redan en längre tid verkar varit en dödsfälla som håller på att slå igen där, frågan är i hur stor grad det ukrainska ledargarnityret kan motivera att man går rakt in i den, jämfört med en taktisk reträtt.
2015-02-17, 23:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Ja juste, CYBORGS, som blev räddade på sjukhuset i Donetsk. Vad fan snackar du om?
Jaså? Du har möjligtvis bevis, jag har bara hört att Ukrainska soldater super som fan, samtidigt som de har en förmåga till att råna hem ( och givetvis sno vodka medan de hittar det ).
Aha, så det är "fyllekaljor" och inte Putins speicalbataljon alltså? Jag trodde att jag läste DN fel. Men du har nog rätt.

Ja fast nu handlar det inte om vad du tycker eller inte, ingen i östra Ukraina vill ha det du stödjer och de kommer aldrig att stödja det. Oavsett hur mycket du sitter och runkar till AZOV så finns det bara ett fåtal som gillar det, Skillt, Aftonbladet, DN och Poroshenko.
Påtal om specialförband, vi finns väl i somras när rebellerna tog ut en hel division av "ukrainska spetsnaz" Samtidigt som de satte lokala människor vid pålar och spottade på dem. Novorussia kommer aldrig att ge upp!
Så du erkänner alltså att de kriminella i Donbass torterade och misshandlade civila Ukrainare, ex Motorola som åker runt i en stor Toyota Jeep som han stal från en mördad civilist?
Rysk psyops när den är som bäst
Vi kan lägga till att Azovs offensiv bara var fantasier enligt dig tills det kom fram bilder på exploderande ryska strv.
2015-02-17, 23:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Rätt märkligt att UA tar fångar med tanke på hur ryssarna behandlar UA fångar och hur man har noll respekt för krigslagar.
Inför ståndrätt och skjut alla som tas med vapen i hand eller som stöder Ryssland.
Jag är trött på att se alla tandlösa ryska narkomaner som misshandlar och hotar fångar.
2015-02-17, 23:57
Medlem
naturtvåls avatar
Arga ukrainska mammor protesterade i kiev idag och krävde att deras sönner skulle skickas tillbaka från Novorossia...

Länk: http://www.liveleak.com/view?i=59c_1424210405
2015-02-17, 23:59
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så du erkänner alltså att de kriminella i Donbass torterade och misshandlade civila Ukrainare, ex Motorola som åker runt i en stor Toyota Jeep som han stal från en mördad civilist?
Rysk psyops när den är som bäst
Vi kan lägga till att Azovs offensiv bara var fantasier enligt dig tills det kom fram bilder på exploderande ryska strv.

Du är dummare än ett får. Speciellt med dina andra uttalanden ( Ligger Närke i Örebro ) men jag kan vara snäll mot dig.

Nej det gör jag inte. Jag kan dock acceptera, eller så kan jag inte, att azov ägs av en oligark Medan det inte finns någon bataljon i Östra som ägs utav någonting liknande. De röjde bort alla olgiarker helt enkelt.

Varför svarar du inte på mina frågor?

Ah juste. AZOVs offensiv, som blev sönderskjuten direkt. Titta där hur dina "slava ukraine, slava geroi" gick tillmötes. Kanske dags att lägga ner innan du och de du stödjer blir utskämda tillräckligt. Nog för att AZOV räknas som kanonmat så kanske de förtjänar en grav, vilket de gör. Men det är inte mycket att tacka mänskligheten för när AZOV drar omkring. Det är inte så att DPR/LPR har fört bort alla olgigarker i princip (ironi)
Senast redigerad av QCMAG 2015-02-18 kl. 00:02.
2015-02-18, 00:04
Bannlyst
[quote=Diseased|52325440]men å andra sidan så är den ryska maskirovkan så ineffektiv att man glömmer dölja ursprunget på sina stridsvagnar och maskirovkajournalister från Life News råkar filma dessa och lägga ut för världen./QUOTE]Hur ska man dölja ursprunget på en stridsvagn och andra vapen menar du?

En stridsvagnsmodell, flygplansmodell etc måste väl vara tillverkad någonstans? Och militärer och andra intresserade måste väl veta vilka länder som tillverkar vad och vilka modeller? Eller har jag missat något grundläggande här?
2015-02-18, 00:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Du är dummare än ett får. Speciellt med dina andra uttalanden ( Ligger Närke i Örebro ) men jag kan vara snäll mot dig.

Nej det gör jag inte. Jag kan dock acceptera, eller så kan jag inte, att azov ägs av en oligark Medan det inte finns någon bataljon i Östra som ägs utav någonting liknande. De röjde bort alla olgiarker helt enkelt.

Varför svarar du inte på mina frågor?

Ah juste. AZOVs offensiv, som blev sönderskjuten direkt. Titta där hur dina "slava ukraine, slava geroi" gick tillmötes. Kanske dags att lägga ner innan du och de du stödjer blir utskämda tillräckligt. Nog för att AZOV räknas som kanonmat så kanske de förtjänar en grav, vilket de gör. Men det är inte mycket att tacka mänskligheten för när AZOV drar omkring. Det är inte så att DPR/LPR har fört bort alla olgigarker i princip (ironi)
Fast nu blev den inte det, ryska försök att slå tillbaka Azov har misslyckats, några döda fler sårade och 1 förlorad Puma är inte hela världen, ett gäng ryska pansarfordon kokade upp.
2015-02-18, 00:09
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
En video hur det går till när Skillt och hans dödsföraktande azovbröder anfaller en by som det inte finns en enda seperatist i...

Givetvis med journalister i släptåg som dokumenterar befrielsen, sedan placerar dom sig mitt i bebyggelsen och börja beskjuta seperatisterna och dra in moteld över den annars helt fredliga byn...

Titta på klippet och döm själva vilket mytomanförband azov utgörs av...

Länk: engelsk textning
http://www.liveleak.com/view?i=443_1424209846
"Thousands died from both sides" Lät troligt måste jag säga, i övrigt så var det väl en massa trams. Azovs position var vid min gamla spaningsplats bilder finns på Twitter och den ligger i västra kanten av byn och utgörs av ett gammalt vilohem som står tomt.

Ryssen har slagit stopp vid fältet som gränsar mot byns östra sida, vad som händer de närmaste dagarna återstår att se. Vad vi vet är Ryssen använda modifierade T-64or och GRAD samt BTR-80, minst två stridsvagnar slogs ut och fem-sex pansarskyttefordon.

När striden var som hetast var ryska stridsvagnar inte längre bort än 30 meter från delar av Axovs utlänningar som hade position vid klocktornet.

/Micke
2015-02-18, 00:11
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast nu blev den inte det, ryska försök att slå tillbaka Azov har misslyckats, några döda fler sårade och 1 förlorad Puma är inte hela världen, ett gäng ryska pansarfordon kokade upp.

Ja fast nej. En hel vapendepå. En hel cauldron. Om du vill delta i UKROPS strider så får du göra det, men Debaletseve eta nash!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in