2015-02-01, 14:56
Medlem
E.TerreBlanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Skillt må vara nazist, men han är ingen idiot! Klart som fan att Ryssland är ett hot emot alla sina grannar, inklusive Sverige!

Har USA annekterat något område i Europa under 1900-talet?
Har USA tvingat Sverige till något?

Om du nu brydde dig om vilka länder som annekterat vad under 1900-talet kanske du skulle se Tyskland som ett hot? Nä, tänkte väl det, trots två världskrig. Du får komma med nån mindre hycklande anledning till att Ryssland är ett hot mot Sverige.
2015-02-01, 14:58
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.TerreBlanche
Om du nu brydde dig om vilka länder som annekterat vad under 1900-talet kanske du skulle se Tyskland som ett hot? Nä, tänkte väl det, trots två världskrig. Du får komma med nån mindre hycklande anledning till att Ryssland är ett hot mot Sverige.
Tyskland bedrev ett forsvarskrig med undantag for att man gick in i Polen.

/Micke
2015-02-01, 15:02
Medlem
Viktoria Shilova ska ställas inför rätta och riskerar åtta års fängelse för att ha motsatt sig kriget. Intressant video från förra året med anförande mot kriget

https://www.facebook.com/Donbasssolidaritet/posts/800356090033256

Utskrift

http://professorsblogg.com/2014/08/18/ukrainian-mp-viktoria-shilova-demands-poroshenko-government-to-stop-the-civil-war-exposes-actual-num ber-of-war-casualties/

Citat:
And the oligarchs?

They are bloodsuckers. Like vampires, they suck our blood, the blood of Ukraine’s people.

For 23 years they have sucked our soul, but it is not enough for them. And now from virtual bloodsucking they have come to suck real blood, the blood of our children in Donbass, the blood of our mothers and sisters, of our sons, husbands and wives.
2015-02-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Jag har jakligt bra koll pa vilka utlandska frivilliga som finns soder om Donetsk och vi kan konstatera att det ror sig om mindre an 50 stycken, halften av dem finns i Azov resten i DOC. Sa massor skulle jag val inte saga, om man jamfor med de drygt tvahundra tjetjener mfl som finns i DNR/LNR vid sidan av den ryska armen.

Jag ser ingen av de tva som nagot positivt, men for stunden sa ar det inte Amerika som terrorbombar civila i Ukraina utan just Ryssland.

/Micke

Jag har också bra koll kan jag säga till dig, dock så rör det sig om mer än 50 stycken, glöm inte att ni har också en hel del tjetjener.

Jag tycker du borde läsa på mer om hur geopolitik funkar i praktiken, man behöver inte bomba för att vara huvudaggressorn.. Det är just det ukraina gör är att provocera ryssland in i ett krig, hade ryssland haft sina trupper där hade kriget avslutats samma dag.
2015-02-01, 15:03
Medlem
Citat:
Otäckt längre klipp som visar hur terroristerna behandlar sina Ukrainska krigsfångar. Avrättningar och förnedring. (otextat: det skulle iof vara intressant om någon språkkunnig kunde översätta vad WT slemmen, aka, "sovjetmänniskorna" säger).

https://www.youtube.com/watch?v=6vAUFl6ifRA&spfreload=10

Notera kvinnan i rosa kappa runt 16:41 i klippet. Hon ser ut att spela in vad de andra säger, kanske en liten fsb tant som kontrollerar att gråterskorna säger som de ska innan de får betalt.

Mvh

Lallisen
2015-02-01, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Vad skrev jag, eller ens antydde jag, om krigsmateriel? Jag antydde att RT var opålitliga. Som NixYO skriver behöver de akut korrläsare. Jag kanske är miljöskadad av att ha jobbat med lastbilar, men för mig lät den där siffran som att gratulera någon på 4500-årsdagen. Vilket gör mig nyfiken oavsett om nyheten kommer från RT, BBC eller något annat ställe. Ett osannolikt dumt skrivfel alltså..

Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Nja, som jag har förstått det kör man helt sonika in militära förstärkningar helt öppet när det behövs, man vet att USAs satelliter ser men man vet samtidigt att de inte tänker offentliggöra bilderna och därmed avslöja sin tekniknivå, eller ännu värre, få en folkopinion för ingripande i Ukraina, något USA definitivt inte har lust med oavsett i vilken utsträckning de har stött Maidan.
Är du på riktigt eller trollar du USA?
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Det ar darfor man ar i behov av hjalpsandningarna, skulle bli javligt jobbigt om man var tvungen att skriva en massa ryska soldater pa sjukhuset i Donetsk dar man inte kan lita pa att personalen haller kaften, samma sak med de doda.

/Micke
  • Varför skickar BBC, Economist med mera inte journalister som kan filma hela skitet? Förbjuder ryssen det?
  • Varför har inte en enda själ i hela östra Ukraina lyckats filma det? Man lär ju blir rik, om man säljer video, där döda/sårade ryssar lastas/fraktas? Eller är de allihopa proryska ut i fingerspetsarna?
  • Kollar OSCE inte upp lastbilarna vid gränspassering? Varför isf?
Eller har Putin använt maskirovka

Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Notera kvinnan i rosa kappa runt 16:41 i klippet. Hon ser ut att spela in vad de andra säger, kanske en liten fsb tant som kontrollerar att gråterskorna säger som de ska innan de får betalt.

Mvh

Lallisen
Äntligen har vi en expert i tråden som kan avslöja Putlers jäkla maskirovka
Just sådana små detaljer som vänder bilden upp och ner.
Bra jobbat! Igår avslöjade vi RT:s 1.5 ton, idag - detta!
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2015-02-01 kl. 15:13.
2015-02-01, 15:11
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtenstomte
Jag har också bra koll kan jag säga till dig, dock så rör det sig om mer än 50 stycken, glöm inte att ni har också en hel del tjetjener.

Jag tycker du borde läsa på mer om hur geopolitik funkar i praktiken, man behöver inte bomba för att vara huvudaggressorn.. Det är just det ukraina gör är att provocera ryssland in i ett krig, hade ryssland haft sina trupper där hade kriget avslutats samma dag.
Jassa, du har bra koll Da kan du fa redogora for mig lite snabbt vid vilka forband de tjanstgor Du tanker alltsa pa de 6 tjetjener som tjanstgor kring Lugansk som prickskyttar, bara for att du googlat lite sa innebar det inte att du har nagon som helst koll. Men forvana mig garna

Для начала тебе необходимо выучить язык, после этого мы продолжим разговор об Украине!

Skulle garna fortsatta skriva pa ryska, men det ar ju emot forumreglerna sa vi nojer oss sadar och hoppas pa slippa taskiga google translate inklippningar.

/Micke
2015-02-01, 15:13
Bannlyst
Citat:
Otäckt längre klipp som visar hur terroristerna behandlar sina Ukrainska krigsfångar. Avrättningar och förnedring. (otextat: det skulle iof vara intressant om någon språkkunnig kunde översätta vad WT slemmen, aka, "sovjetmänniskorna" säger).

https://www.youtube.com/watch?v=6vAUFl6ifRA&spfreload=10
Var hittar du avrättningar i det klippet?
Medlem
Jag tycker att det fortfarande är suspekt att Semenchenkos bataljon Donbas kör omkring med ambulanser med beväpnade män i. Är snubben i videon sjukvårdare eller inte ?

https://www.facebook.com/video.php?v=661869400584235&set=vb.617555095015666 &type=2&theater
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm

Är du på riktigt eller trollar du USA?

• Varför skickar BBC, Economist med mera inte journalister som kan filma hela skitet? Förbjuder ryssen det?
  • Varför har inte en enda själ i hela östra Ukraina lyckats filma det? Man lär ju blir rik, om man säljer video, där döda/sårade ryssar lastas/fraktas? Eller är de allihopa proryska ut i fingerspetsarna?
  • Kollar OSCE inte upp lastbilarna vid gränspassering? Varför isf?
Eller har Putin använt maskirovka
De senaste dagarna har rysk och ukrainsk media haft atskilliga intervjuer med ryska krigsfangar som oppet och med sorg i rosten sager att de tvingats till Ukraina for att kriga i ett krig de aldrig ville ha. Hur fasiken kan du ha missat det?

/Micke
2015-02-01, 15:16
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Jag tycker att det fortfarande är suspekt att Semenchenkos bataljon Donbas kör omkring med ambulanser med beväpnade män i. Är snubben i videon sjukvårdare eller inte ?

https://www.facebook.com/video.php?v=661869400584235&set=vb.617555095015666 &type=2&theater
Helt okej med stridssjukvardare.

/Micke
2015-02-01, 15:17
Bannlyst
Citat:
Skillt må vara nazist, men han är ingen idiot! Klart som fan att Ryssland är ett hot emot alla sina grannar, inklusive Sverige!

Har USA annekterat något område i Europa under 1900-talet?
Har USA tvingat Sverige till något?

Tvärt om så har USA räddat Västeuropa ifrån Stalins tyranni, dels genom att stationera trupper, flyg och kärnvapen i Västeuropa, och dels genom att man gav en omfattande Marshallhjälp till Västeuropas länder, inklusive Sverige.
Usa har annekterat Tyskland och finns där fortfarande. De har annekterad delar av Serbien och finns där fortfarande, de har trupp i Polen, Baltikum, Italien och flera andra länder i Europa. Hur många ryska annekteringar har du sett i Europa de senaste tio åren? Exakt noll! Skillt är förresten en nynazist som arbetar för judar, vilket skulle ha roat Hitler rejält. Och fortfarande fattar jag inte varför en del idioter här pratar om Ryssland då ryssarna överhuvudtaget inte deltar på någon sida i konflikten. Det enda som finns är frivilliga ryssar och de finns på båda sidorna i konflikten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in