2014-12-12, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HoAmAj
" I anslutning till ingripandet drabbades mannen sannolikt av ett hjärtstillestånd, säger Victoria Holmgren, pressansvarig vid Västmanlandspolisen."

Mycket anmärkningsvärt att deras pressekreterare går ut med uttalanden om sannolika dödsorsaker innan åklagare ens uttalat sig i fallet eller om förundersökningen. Speciellt på ett sätt som låter förmildrande för den som utreds.

Tänk er att man skulle gå ut med en gissning om dödsorsak som förmildrar fallet för en misstänkt som inte skulle vara polis, det är otänkbart.
Och detta är gjort av den utredande myndigheten.

Bra start på en objektiv utredning, not.

Nu kan det ju faktiskt vara så att pressekreterare har samtalat med åklagare innan varpå man beslutat om vad man kan släppa till media eller inte

Hur vet du att det är en gissning? Använder man sig av formuleringen " sannolikt" så låter det snarare som att där är en hel del saker som tyder på att det ÄR ett hjärtstillestånd.

En person som löper amok på detta sätt SKALL man betvinga med våld och övermanna såfort man bara kan. Där brister det hos svensk polis idag, man skall leka amatörpsykolog och prata psykiskt störda våldsmän tillrätta och utsätter därmed sig själv, kollegor och även dom man skall få under kontroll för risker.

Som att det skulle gå att prata en sådan här person tillrätta. Det är ju för fan DÄRFÖR personalen på psyket larmat polis, för att det inte är möjligt. Det säger ju för fan sig självt

Alltid lika kul med alla foliehattar som samlas i dylika trådar och genast vet att det minsann är övervåld, övergrepp och allt skit man nu kan hitta på. Allt polisen säger eller inte säger i media är en följd av någon bizarr konspirationsteori

Nej det behövs inte massivt våld för att någon tom skall kunna dö. Har någon av er kännedom om personens psykiska och fysiska status, sjukdomar, skador? Nej det har ni såklart inte, sånt bryr sig inte foliehattar om nämligen. Vi som sätter fakta i första hand vet dock att det är ganska elementärt.
Senast redigerad av Shubnigurath.666 2014-12-12 kl. 19:56.
Citera
2014-12-12, 22:29
Medlem
Klossmongos avatar
http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/vi-maste-fa-veta-vad-som-hande-var-bror-han-var-varldens-finaste/

"Familjen till den 28-årige man som dog efter ett polisingripande på Västmanlands sjukhus ifrågasätter polisens våldsmetoder. När de i onsdags skiljdes från 28-åringen var han lugn. Några timmar senare kämpade han för sitt liv, men till slut orkade kroppen inte längre.

– Vad har de gjort med honom?"
Citera
2014-12-12, 22:49
Medlem
Kobolds avatar
Polisen har väl stampat ihjäl honom Osmo Vallo-style för att han tagit ett bloss dödsknark.
Citera
2014-12-12, 22:51
Medlem
Passepartouts avatar
Händelsen verkar vara i samband med medicinering. Min teori: Killen vägrade tvångsmedicinering och personalen tillkallade polis. Tyvärr har jag har mött många (de flesta faktiskt) personal inom psykiatrin som är direkt olämpliga för sitt yrke. De triggar dåligt mående istället för att lugna och stötta. Kanske det var sådana rötägg i det här fallet. De haussade upp det hela med polis, inte konstigt om killen blev ännu mer desperat då. En klantig polis (eller flera) på det och så gick det åt h-e.

Varför kontaktade de inte föräldrarna istället?
Citera
2014-12-12, 23:26
Medlem
Med tanke på Gold Dot-patronen som flitigt används dom senaste 10 åren så finns det väl ingen som på alvar tror svensk polis vill omhäderta någon levande?
Och innan dom fick Gold Dot-patronen var det ett knä i ryggen som gällde och sedan trycka hårt till man försäkrat sig om att personen inte andades längre.

Fy faan för svensk polis!
Citera
2014-12-12, 23:29
Medlem
tuben99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Händelsen verkar vara i samband med medicinering. Min teori: Killen vägrade tvångsmedicinering och personalen tillkallade polis. Tyvärr har jag har mött många (de flesta faktiskt) personal inom psykiatrin som är direkt olämpliga för sitt yrke. De triggar dåligt mående istället för att lugna och stötta. Kanske det var sådana rötägg i det här fallet. De haussade upp det hela med polis, inte konstigt om killen blev ännu mer desperat då. En klantig polis (eller flera) på det och så gick det åt h-e.

Detta från VLT.se ikväll:

Citat:
Familjen har frågor som de kräver svar på.

- Vi vill veta vad som hände mellan klockan 19 och 20.30. Vi vill veta varför det krävdes sex poliser som dessutom bojade honom med både fot- och handfängsel. Alltså min bror vägde 60 kilo, han var ingen stor kille. Vi tycker att han utmålats som ett monster, säger systern.

Hennes pappa hade varit hos brodern men var tvungen att gå för att besökstiden var slut.

- En och en halv timme senare fick våra föräldrar ett samtal om att han låg på intensiven med hjärtstillestånd och utan förmåga att kunna andas, säger systern.

Hon berättar att 28-åringen var biopolär, något som hans familj och närmaste vänner var mycket väl medvetna om.

- Han hade ett ubrott för åtta år sedan. Efter det har han sagt åt oss och sina kompisar att vara vaksamma om han ändrar sitt beteende. Det hade han gjort i tisdags när han var på jobbet. Därför åkte några jobbarkompisar hem till honom på kvällen. De blev oroliga eftersom han inte verkade må så bra. Därför bestämde de sig för att söka hjälp på psyk, något min bror själv ville.

Väl på den psykiatriska mottagningen ska han inte ha fått någon medicin.
- De gjorde bedömningen att det inte behövdes men de ville ha kvar honom för uppsikt.

Svaret på vad som sedan hände när brodern var ensam med sex poliser i ett rum lär dröja. Likaså varför han plötsligt blev aggressiv.
Citera
2014-12-12, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout

Kan också bekräfta att det finns vårdare som absolut inte bör vara det. nurse ratched style.
Citera
2014-12-13, 00:04
Medlem
Är det någon här som har initialer eller andra kännetecken på den avlidne?
Citera
2014-12-13, 01:03
Medlem
Det här stinker så jävla mycket rutten surkål att man blir både mörkrädd och spyfärdig.

Hur fan kan 6 (sex) poliser misslyckas med att hantera en grabb på 60kg. Det blir 10kg per gubbe att hålla reda på.

Det mest beklämmande är att samhället tagit på sig att ta ansvar för den dödade människans liv. Sen går det så här.

Skulle inte förvåna mig det minsta om allt är resultatet av att polis/vårdpersonal triggat igång allt genom att kanalisera sin egna frustration och bitterhet på den avlidne.

Fy fan vilket helvete att vara anhörig och helt maktlös sitta hemma när vården och polisen tar ens barn av daga, dubbelt trauma blir det när det med största sannolikhet visar sig att dom inte kommer få ett spår av upprättelse eller kunna utkräva ansvar.

Hur är det, som jag var inne på, egentligen med polisen i dom här regionerna? Har begränsad erfarenhet men det lilla jag sett ger en bild av små-påvar med en klart hårdare attityd än vad man ser här i stockholm.

Var det inte snack i en annan tråd om att polisen i köping var helt galna, är inte det samma region?

Vad säger ni som bor där, har ni vettiga poliser? Kan deras attityd och människosyn bidragit till den här tragiska utgången?
Citera
2014-12-13, 02:43
Medlem
Quarrels avatar
En fågel som inte vill synas i tråden viskade:
Citat:
Det är en 28-årig man . Han är civilingenjör i industriell ekonomi. Pluggade på KTH. Familjen hans är hemmahörande ifrån Sri Lanka. Men den avlidne har bott i Sverige sedan 7-års åldern och är väl integrerad.
Mycket utåtriktad kille. Men kan vara rätt bestämd och kunde argumentera länge och väl för sin sak.

Han var inköpsstrateg vid en större industrikoncern med HK i Zürich. Atletisk kille med kroppen som tog väl hand om sig och sin kropp, alltså inga droger inblandade.

Alla runt honom är chockade och får inte ihop pusselbitarna över hur detta kunnat ske.
Jag är urusel på ornitologi, jag har ingen aning om det är en sannsångare eller en ljugskrika.
Citera
2014-12-13, 02:48
Bannlyst
Poliserna bor nog uppdatera sina CVs
Citera
2014-12-13, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En fågel som inte vill synas i tråden viskade:

Det där, om det stämmer, blir nog lite tuffare att sopa under mattan än dom halv-trasiga figurer som inte ens knappt janne josefsson längre orkar engagera sig i.

Den här gången valde dom nog fel Osmo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in