Citat:
Varför behöver personen betvingas med våld? Vem är de som säger att de är så?
2. Personalen är utbildad i att hantera våldsamma psykiatriska-patienter, vad jag vet är polisen inte de? Räcker med att kolla på resultatet för att se att alla bitar inte fanns på plats hos poliserna som var på plats. (Btw, inom en avdelning eller sjukhus är det läkaren som sitter på befogenheterna.. inte polisen.)
Vi pratar om att de kanske inte hade behövt hända om inblandad personal gjort rätt från början.
3. Alla får använda sig av våld i de svenska samhället, bland annat för att skydda sig (nödvärn) sedan har personal inom psykiatrin en särställning som gör att de också får använda våld.
4. Jo, jag är utbildad i närliggande område och har bland annat varit i kontakt med personal på psykiatriska-kliniken som vi pratar om men även flertalet poliser som jobbar i västerås.
2. Personalen är utbildad i att hantera våldsamma psykiatriska-patienter, vad jag vet är polisen inte de? Räcker med att kolla på resultatet för att se att alla bitar inte fanns på plats hos poliserna som var på plats. (Btw, inom en avdelning eller sjukhus är det läkaren som sitter på befogenheterna.. inte polisen.)
Vi pratar om att de kanske inte hade behövt hända om inblandad personal gjort rätt från början.
3. Alla får använda sig av våld i de svenska samhället, bland annat för att skydda sig (nödvärn) sedan har personal inom psykiatrin en särställning som gör att de också får använda våld.
4. Jo, jag är utbildad i närliggande område och har bland annat varit i kontakt med personal på psykiatriska-kliniken som vi pratar om men även flertalet poliser som jobbar i västerås.
Det kan tex vara att denne är våldsam, en risk för personalen och andra patienter ev. Är det sant att han löpte amok med ett rakblad råder det liksom ingen tvekan
2) Nej vårdpersonal har inte utbildning i våldsanvändning, det har polisen. Du måste lära dig att skilja på våldsanvändning och vårdande insatser här. Ja läkaren har befogenheter och det kanske rentutav var denne som beslutade att ringa polisen, det vet inte du. Likt andra situationer så kan det också hända att där uppstår lägen där man inte kan vänta på beslut från någon chef,åklagare eller annan också.
Om vårdpersonalen gjort rätt eller fel innan vet vi inte, men det är rakt inte omöjligt att personer kan flippa trots att dom gör allt rätt, och att dom då måste ha hjälp av polisen för att få kontroll på situationen
Nej det räcker inte att kolla på resultatet då vi inte vet vad dödsfallet berodde på.
3) Ja, men alla har inte rätt att använda våld i laga befogenhet, det har polis och ordningsvakter bla dock. Det här tycks ha varit ett sådant läge också. Vad vårdpersonal kan använda sig av för våld förutom nödvärn eller nöd kanske stadgas i någon föreskrift någonstans, det vet inte jag. Dock är det inte vad vi diskuterat här utan huruvida vårdpersonalen tyckte sig klara av situationen eller inte. Eftersom dom ringde polisen så verkar det ju inte så.
4) Jaha...
Senast redigerad av Shubnigurath.666 2014-12-16 kl. 23:47.
Senast redigerad av Shubnigurath.666 2014-12-16 kl. 23:47.