2017-07-02, 19:05
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Hon blir tagen på bar gärning för att ljuga om Timbro och deras skattesyn. Vilket även bevisar att hennes ekonomiska kunskap ligger på en som bäst infantil nivå.
Citera
2017-09-09, 14:13
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Är hon ihop med Simon Bank?

Ja, de äger en bostadsrätt ihop.
Citera
2017-10-19, 00:06
Medlem
Flus avatar
Igår skrev Jonna Sima följande i sin tidning i samband med #metoo-kampanjen:
"Att prata öppet om att ha blivit utsatt för sexuella trakasserier på jobbet är svårt.
Jag minns hur jag nästan ursäktade att jag blivit föremål för en närgången chef på en stor tidningsredaktion när chefredaktören ringde och bad om ursäkt å arbetsplatsens vägnar."

https://arbetet.se/2017/10/17/stjarn...h-ordens-makt/

Det tolkar jag som att hon blivit utsatt för sextrakasserier på Aftonbladet. Hon har väl inte jobbat på någon annan "stor tidningsredaktion"? Aftonbladet verkar ha allvarliga problem med värdegrunden, minst sagt.
Märkligt sätt av AB att hantera sexuella trakasserier förresten, chefredaktören slår en signal och sen är allt glömt och förlåtet? Är det det Aftonbladet kallar nolltolerans mot sexuella trakasserier?
Får hoppas att Jonna berättar mer om vad som hände, men det kommer nog inte hända. Man biter inte den hand som föder en.
Senast redigerad av Flu 2017-10-19 kl. 00:08.
Citera
2017-10-19, 09:26
Medlem
Provokatörs avatar
Ni som har lyssnat på Aftonbladets podcast Åskitskorridoren, dvs lekstugeradion med deras ledarskribenter vet att Jonna och Fredrik numera brukar sitta och flamsa tillsammans. Vi vet också att hon på förhållandevis kort tid gjort sig ett namn i medievärlden.

Nu är inte den förre chefredaktören kvar på AB längre men makten som följde med hans nya position har ändå nått hela vägen till Aftonbladet. Frågan är hur stark den makten är idag, att den är försvagad kan vi utgå ifrån och då är frågan hur stark Jonna anser sig vara om det nu hänt något?

/Provokatör
Citera
2017-10-20, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Igår skrev Jonna Sima följande i sin tidning i samband med #metoo-kampanjen:
"Att prata öppet om att ha blivit utsatt för sexuella trakasserier på jobbet är svårt.
Jag minns hur jag nästan ursäktade att jag blivit föremål för en närgången chef på en stor tidningsredaktion när chefredaktören ringde och bad om ursäkt å arbetsplatsens vägnar."

https://arbetet.se/2017/10/17/stjarn...h-ordens-makt/

Det tolkar jag som att hon blivit utsatt för sextrakasserier på Aftonbladet. Hon har väl inte jobbat på någon annan "stor tidningsredaktion"? Aftonbladet verkar ha allvarliga problem med värdegrunden, minst sagt.
Märkligt sätt av AB att hantera sexuella trakasserier förresten, chefredaktören slår en signal och sen är allt glömt och förlåtet? Är det det Aftonbladet kallar nolltolerans mot sexuella trakasserier?
Får hoppas att Jonna berättar mer om vad som hände, men det kommer nog inte hända. Man biter inte den hand som föder en.

Enligt hennes wikipediasida har hon även jobbat på Expressen och DN.
Citera
2018-04-05, 18:15
Medlem
Geres avatar
Ytterligare ett lågvattenmärke:
Citat:
"Plötsligt verkar den mörkblåa högern rycka och dra i Bert Karlsson. KD-ledaren Ebba Busch Thor försöker väcka entusiasm för sitt parti som stadigt ligger under fyraprocentsspärren genom att anlita Skaras bredast grinande populist som draglok i valrörelsen. "Jag hoppas att vi kan prata politik på ett lite annorlunda sätt", har Busch Thor själv försvarat samarbetet.
Hon borde veta bättre."

Vidare:
Citat:
"Mörk bild av framtida Sverige

Det tänkbara scenariot med en M+SD+KD-regering ger en mörk bild av Sverige efter den nionde september. När Ny Demokrati satt i riksdagen påminde stämningsläget i landet om i dag.

Ian & Berts själva affärsidé i politiken var att kapitalisera på människors rädslor för den stora invandringen som Sverige hade då på grund av kriget på Balkan. Högljutt och yvigt ställde de grupper mot grupper. Polariseringen och spänningarna i samhället ökade snabbt.
Nu ser vi det hända igen."

Undrar om fröken Sima inte drar lite väl stora växlar på Bert.....

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...kmastaren-bert
Citera
2018-09-14, 01:23
Medlem
Hennes intellektuella djup är någon millimeter. Jesus vad han gjorde bort sig i Opinion Live igårkväll
Citera
2018-10-15, 09:26
Medlem
Sima är definitionen av blåst innerstadskärring som gått någon påhittad vänsterutbildning på högskolan. Att Sima är grovt PK skadad är väl ingen nyhet och att hon hittat hem till Aftonbladets ledarredaktion var väl inte så otippat, meckat för vänsterjournalister. Hon är väldigt rabiat i sina texter och jag får känslan av att hon kokar av vänstervåld och radikalism inombords.

Däremot blev jag lite besviken nu när jag kollat upp henne på youtube och sett henne i program som Nyhetsmorgon, Opinion Live m.m. Ingenting utav ovanstående utstrålar hon i verkligheten. Inte ens när redaktionen och programmen hon besöker står på hennes sida och ger henne allt stöd hon möjligtvis kan få för att lyckas. Sima kan ju knappt formulera sig. Det är som att hon har någon spärr på insidan för varje gång hon går igång låter det framtvingat och jobbigt. Aja, inte alla kan vara begåvade i tal & skrift - Sima är ju varken eller.

Hon står för en politik hon inte lever efter. Sima bor med Simon Bank på Norrmalm i Stockholm. Och innan dess bodde hon på Södermalm. Hon stödjer mångkulturen men vägrar bo i den, och det säger väl allt om en sådan person. Inte för att jag är förvånad, alla journalister på vänsterkanten är ju likadana. Men redan där säger det ju ganska mycket om en sådan individ. Hon är verkligen grovt PK-skadad och ack så oansenlig när man ser henne live. Hon borde hålla sig bakom sina texter, där får man i alla fall känslan av en rejäl feminazi. I verkligheten är det bara sorgligt och det blev ännu mer komiskt när hon analyserade att Trump höll på att implodera i oktober 2016.
Citera
2018-11-26, 08:47
Medlem
NuffeVonVettets avatar
https://imgur.com/a/1ZOC8K2

haha hon är lika bra på att skriva artiklar som att klippa och klistra, varför ges något så undermåligt som Jonna Simas åsikter så stort utrymme?
Citera
2018-11-26, 15:34
Medlem
PingPongGlasss avatar
I mitten på 1990-talet sommarjobbade jag i en jourbutik intill en camping i Hudiksvall, journalisten/filmmakaren Jonas Sima (Jonnas pappa) med familj handlade ofta bröd och mjölk där jag jobbade. Jag tror att de hade ett lantställe där vid kusten. Minns fadern som trevlig. Han jobbade då på Expressen.
Citera
2018-12-31, 11:07
Medlem
Hennes nyårsledare i dagens Aftonbladet med fiktiva Trump-twitter om händelser under året i Sverige säger mer om politiske redaktionschefen som släppte fram skoltidningsalstret än om Jonna Sima.

Vid jämförelse med Expressens fyndiga årsberättelse i Ankans betraktelser om tillståndet i Sverige inses att Aftonbladet befinner sig i kris.
Citera
2019-02-19, 05:32
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Sverige måste skärpa stödet till IS-krigare

https://www.aftonbladet.se/a/ngE8jL

Vad fan är det för för fel på den här människan? För det första, de är inte krigare. De är sadistiska mördare, varken mer eller mindre. För det andra, deras migrerade hustrur är av samma skrot och korn.

Och vi skall hjälpa dem?
Senast redigerad av FarbrorBerit 2019-02-19 kl. 05:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in