2014-12-10, 09:20
Medlem
Hej alla bilkunniga! Söker lite råd angående biloptimering samt om jag har tur någon som har en liknade bil som kan berätta hur det vart för dig?

Bilen är en Audi A4 Sedan (B8) 2.0 TDIe 136hk 2011.

Kollar man med exempelvis GDM Preformance säger dom att man får 206hk, hela 70hk mer! Men andra jag har varit i kontakt med säger att jag skulle hamna på ca 185hk då detta är en miljöbil som har mindre turbo/spridare(?).

Finns det någon här som gjort samma sak som kan säga hur det vart? Skulle uppskattas! Kanske till och med rekommendera vart man kan göra detta för en hygglig peng. Hellre att det blir bra gjort och kostar lite mer, än att jag behöver köpa en ny bil!

Mvh, Didrick
Citera
2014-12-10, 18:43
Medlem
mr.murmels avatar
Köp en KCR-box, lite mindre effektuttag än många andra effektboxar, men större marginaler. Sen har KCR varit länge i branschen och vet vad de sysslar med. Alternativt förslag skulle vara dieselkraft, lite högre effektuttag än KCR, men fortfarande med acceptabla marginaler.

www.kcr.se
www.dieselkraft.se
Citera
2014-12-11, 00:51
Medlem
GDM visar upp glädjesiffror, jag har sett en del bromspapper från de som levererar deras filer. Både original och mjukvaran ligger för högt, men de anger ändå originalsiffrorna.
Box oavsett fabrikat fungerar inget vidare till din motor jämfört med en bra mjukvara.

Leta efter en aktör som tar fram egna mjukvaror med kunskap för detta. Då brukar det bli bäst.
Citera
2014-12-11, 18:09
Medlem
club01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.murmel
Köp en KCR-box, lite mindre effektuttag än många andra effektboxar, men större marginaler. Sen har KCR varit länge i branschen och vet vad de sysslar med. Alternativt förslag skulle vara dieselkraft, lite högre effektuttag än KCR, men fortfarande med acceptabla marginaler.

www.kcr.se
www.dieselkraft.se

Nej absolut inte boxar de sämsta du kan köpa! Oftast så får du i regel en motor som går sämre och mindre effekt än vad du hade innan.

Optimering är det enda rätta. 185 låter nog mer rimligt men alla firmor har glädjesiffror så lite mer effekt får du och lite högre bränsleförbrukning men i en TDIe så är det värt det då den helt orginal är rätt så trött och tråkig tyvärr. Så även om du bara får 150hk så märker du stor skillnad.
Citera
2014-12-11, 18:24
Medlem
köp inte en kcr box. rena dyngan. motorn går ofta orent vilket kan medföra sämre effekt.
BSR är bra på optimering. De vet vad de sysslar med. kolla på garaget.org där tar de upp lite olika chip trim. BSR är väldigt positivt omtalat där.
Citera
2014-12-11, 18:37
Medlem
Prostreet32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyFrida
köp inte en kcr box. rena dyngan. motorn går ofta orent vilket kan medföra sämre effekt.
BSR är bra på optimering. De vet vad de sysslar med. kolla på garaget.org där tar de upp lite olika chip trim. BSR är väldigt positivt omtalat där.

Måste vara i "konsumenters" namn.
Är man lite erfaren inom branschen så är det en helt annan bild som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in