2014-12-11, 19:47
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolloni
Googlar man på värktablettsnamnen så hittar man en bild från kvällsposten som indikerar en viss likhet med den pixlade mannen i trapphuset.

http://www.expressen.se/kvallsposten/jag-vantar-in-i-det-sista/

Bara jag som tycker att han ser ut som en Downs Syndrom mongoloid med skägg?
Citera
2014-12-11, 20:55
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Bara jag som tycker att han ser ut som en Downs Syndrom mongoloid med skägg?

Tror det är en taliban eller nåt liknande. Stämmer det att det är MGM?
Citera
2014-12-11, 21:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Tror det är en taliban eller nåt liknande. Stämmer det att det är MGM?

Nästan all info pekar mot det men så länge det inte är helt bekräftat så ......
Citera
2014-12-11, 23:19
Medlem
bagarn29s avatar
Han är tydligen en autografjägare.

http://www.skanskan.se/article/20111114/BOKENSDAG/111119878/-/vad-har-lockat-dig-till-bokens-dag
Citera
2014-12-12, 11:39
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Offret kände inte våldtäktsmannen. Blev mer eller mindre överfallen. Var han psykfall? Djäkla otäckt att läsa om det brutala överfallet. Lås in den dummern.

http://www.skanskan.se/article/20141212/MALMO/141219822/1004/-/offret-kande-inte-valdtaktsmannen-

Citat:
Den 36-årige man som greps natten till onsdagen, misstänkt för människorov och våldtäkt på en kvinna i 25-årsåldern, begärdes häktad på fredagsmorgonen.

Enligt åklagare Sofia Syrén-Åkesson rör det sig om två personer som inte haft någon koppling till varandra före den nu aktuella händelsen.
- Nej, de kände inte varandra sedan tidigare.

Citat:
Det var vid klockan 20 över ett på natten till i onsdags som polisen larmades till Nobelvägen, i höjd med Östra Sorgenfri. Enligt vittnen ska ett bråk ha uppstått i trapphuset, och när polisen kom till platsen hittade de mannen och kvinnan, som båda var så skadade att de fick föras till sjukhus.

Deras skador ska dock inte ha varit allvarliga, och de har nu lämnat sjukhuset. Mannens skador tros ha uppkommit i samband med att kvinnan försökt fly från det olaga frihetsberövandet.
Citera
2014-12-12, 15:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Offret kände inte våldtäktsmannen. Blev mer eller mindre överfallen. Var han psykfall? Djäkla otäckt att läsa om det brutala överfallet. Lås in den dummern.

http://www.skanskan.se/article/20141212/MALMO/141219822/1004/-/offret-kande-inte-valdtaktsmannen-

Vad menas med att inte känna varandra?

Enligt uppgift lär hissen i trappan varit avstängd dagen efter överfallet. Kollade av tekniker och/eller städad efter blod? Troligen har överfallet börjat i hissen och sedan fortsatt i mannens bostad.
Citera
2014-12-13, 09:54
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad menas med att inte känna varandra?

Enligt uppgift lär hissen i trappan varit avstängd dagen efter överfallet. Kollade av tekniker och/eller städad efter blod? Troligen har överfallet börjat i hissen och sedan fortsatt i mannens bostad.

Om galningen stått och väntat i trappan på lämpligt "offer" är det ännu värre. Då har han verkligen planerat dådet. Är han häktad?
Citera
2014-12-13, 10:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Om galningen stått och väntat i trappan på lämpligt "offer" är det ännu värre. Då har han verkligen planerat dådet. Är han häktad?
Den 36-årige man som greps natten till onsdagen, misstänkt för människorov och våldtäkt på en kvinna i 25-årsåldern, begärdes häktad på fredagsmorgonen.

Enl. ditt inlägg ett par snäpp upp.
Citera
2014-12-13, 10:16
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Enl. ditt inlägg ett par snäpp upp.

Visst ja, det blev sent i går. Han är häktad.
Citera
2014-12-21, 06:31
Medlem
hittade tråden på google och sen tog det några dagar innan man kunde skriva efter att man registrerat.

mannen är Paul Arne Mikael Alvesson
Gatuadress: Nobelvägen 111 C lgh 1401
Födelsedatum: 1978-06-02

kvinnan, som jag har en väldigt nära relation med, stod inne i sin egen trappa och väntade på hissen när han tvingade ner henne i källaren med kniv mot hennes hals samtidigt som han höll runt hennes armar bakifrån.
där silver tejpade han henne och tog upp henne till sin lägenhet som ligger några portar bort men i anslutning genom källaren.
behöver inte gå in för mycket på detaljer men där bytte han silvertejpen mot handbojor och ungefär 2½ timme av hemskheter senare när han planerade att döda henne vilket han även sa till henne så lyckades hon få loss en hand och ta sig ut där hon fick hjälp av en granne.

vi har sett mannen under 4 års tid på gården och förstått att han var märklig men trodde ju aldrig något sånt här skulle hända. har även sett en man som liknar honom väldigt mycket men utan skägg, antagligen hans bror och en annan man som också ser ut precis som honom fast äldre, antagligen hans far, och där bor ett par med samma efternamn på samma gård så jag skulle tro att det är hans föräldrar

vi trodde han var psykiskt sjuk men folk som sett bilden har sagt att han jobbar/jobbade inom psyk i trelleborg där han även hade ihop det med en annan anställd, han nämnde även till kvinnan att han jobbade i trelleborg så jag skulle tro att det är samma man.
Senast redigerad av JimZiii 2014-12-21 kl. 06:33.
Citera
2015-01-12, 20:16
Medlem
bootboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimZiii
hittade tråden på google och sen tog det några dagar innan man kunde skriva efter att man registrerat.

mannen är Paul Arne Mikael Alvesson
Gatuadress: Nobelvägen 111 C lgh 1401
Födelsedatum: 1978-06-02

kvinnan, som jag har en väldigt nära relation med, stod inne i sin egen trappa och väntade på hissen när han tvingade ner henne i källaren med kniv mot hennes hals samtidigt som han höll runt hennes armar bakifrån.
där silver tejpade han henne och tog upp henne till sin lägenhet som ligger några portar bort men i anslutning genom källaren.
behöver inte gå in för mycket på detaljer men där bytte han silvertejpen mot handbojor och ungefär 2½ timme av hemskheter senare när han planerade att döda henne vilket han även sa till henne så lyckades hon få loss en hand och ta sig ut där hon fick hjälp av en granne.

vi har sett mannen under 4 års tid på gården och förstått att han var märklig men trodde ju aldrig något sånt här skulle hända. har även sett en man som liknar honom väldigt mycket men utan skägg, antagligen hans bror och en annan man som också ser ut precis som honom fast äldre, antagligen hans far, och där bor ett par med samma efternamn på samma gård så jag skulle tro att det är hans föräldrar

vi trodde han var psykiskt sjuk men folk som sett bilden har sagt att han jobbar/jobbade inom psyk i trelleborg där han även hade ihop det med en annan anställd, han nämnde även till kvinnan att han jobbade i trelleborg så jag skulle tro att det är samma man.

Jag har gått i samma skola som honom och var ganska bra kompis med honom när vi var yngre och ja han var/är Udda och har förmodligen nån utvecklingsstörning alt psykisk störning. Han är ensambarn och paret som bor på samma gård är hans föräldrar.
Han har jobbat inom samhall som gatusopare på rosengård och fabriksarbetare, men att han skulle ha jobbat inom psykvården håller som förmodligen en lögn ifrån hans sida.
Visst annorlunda ja, men inte trodde jag att han skulle göra nåt så här hemskt.
Senast redigerad av bootboy 2015-01-12 kl. 20:20.
Citera
2015-01-15, 23:30
Medlem
ja jag har fått höra nu efteråt att han var enda barnet och jobbade på samhall, städade på emporia och jobbade på nåt tvätteri nu sist har jag för mig. till kvinnan sa han bara att han jobbade i trelleborg det var andra som sa att han såg ut exakt som en kille som jobbade inom psyk i trelleborg så jag tyckte bara det var ett konstigt sammanträffande att båda jobbade i trelleborg och såg så unika ut men tydligen va det bara ett sammanträffande.

undrar om han gjort något liknande tidigare och kommit undan med det, tycker det är ett ganska stort steg att ta för att vara första gången man gör något sånt. men jag kan ha fel. är bara glad att hon klara sig ut med livet i behåll.
kan fortfarande knappt förstå att det har hänt, känns som något som bara händer på film
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in