2014-12-08, 00:37
Medlem
Paradocss avatar
Fuktproblem! Kolla tändspolen.

Till moderatorn - jag menar fukt som i luftfuktighet, inget annat...
Citera
2014-12-08, 00:39
Medlem
EricBlairs avatar
Du kan inget om bilar och har bytt topplock? Kamkedjan/kamremmen måste kuggas rätt så kolvar, ventiler och fördelare lirar ihop. Lycka till!
Citera
2014-12-08, 03:15
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockholm7.2
ALLTSÅ det är sista gånger jag fucking rör den horbil. jag har provat ALLT och inget funkar. har bytt olja. pumpat ur all bensin och ersatt. vridit nyckeln på flera olika sätt. försökt tjuvkoppla. bytte topplocket osv osv osv. vad fan kan vara fel? bilen startar inte och imorgon ska jag köra 50 mil för att träffa en donna som jag tänkte trycka med min polare.

snälla hjälp mig med tips

För att antingen är fittbatteriet slut i din horbil alt är fittstartmotorn slut och du behöver byta den.
Citera
2014-12-08, 08:49
Medlem
ge mer info om bilen (iaf årsmodell- 240 tillverkades väl mellan 1975 till 1993 så det finns lite olika motorer i dom) samt beskriv hur den låter när du försöker starta den. Beskrivningen hittils gör att det kan vara precis vadsomhelst.

det är ganska "ovanliga" saker du gjort med bilen när den inte startat för dig; bytt bränslet och oljan och försökt tjuvkoppla den. Ibland kan det vara klokt o ta det lite lugnare när något inte funkar o fråga andra om råd innan man börjar ge sig på byte av topplock. Känns lite som du kan ha skadat din bil ganska mycket om du gjort fel
Citera
2014-12-09, 00:35
Medlem
SoTireds avatar
Fukt i fördelaren är ett helvete på dom gamla volvomotorerna.
Kolla det också. Och kolla att rätt tändkabel går till rätt tändstift.
1-3-4-2 ska tändföljden vara.
Citera
2014-12-09, 18:42
Medlem
Byt alla säkringar och putsa rent i hållaren som sitter på förarsidan till vänster under ratten. Vanligt att det ärgar där och säkringarna inte ger kontakt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in