2014-12-08, 22:52
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Snarare så var det ett försök till förklaring till varför intresset har varit så svalt historiskt sett.

Okej. Ja, det rätt obehagliga förhållningssättet vad gäller DDR från de statsbärande partierna på den tiden kan nog ha haft sin inverkan i det avseendet. Själva tanken på ett tyskt enande var en fruktansvärd och kättersk idé i det offentliga Sverige på den tiden.

Nu blir det rejäla utmaningar för Genualagen: Genoa har Roma hemma, Sampdoria Juventus borta.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-12-08 kl. 22:54.
2014-12-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Menade inte att den kulturella importen gick på högvarv, utan att kompisbanden Sverige-DDR kan ha förhindrat import av Västtysk kultur i allt för stor grad.

Tycker inte att den har särskilt låg status idag. Eller ja, jämför man med Premier League så verkar det väl så. Jämfört med övriga europeiska toppligor är det dock mer eller mindre jämnt skägg.

Snarare så var det ett försök till förklaring till varför intresset har varit så svalt historiskt sett.

Du brukar ha koll. Stenkoll.

Det var därför som jag undrade. För det är jävligtr märkligt att vi numera tycker att de numera är kassa på engelska och inte reflekterar på att vi inte länge behärskar tyska.

Italienska? Då är du en finsmakare.

Om du ska behärska italiensia ska du vara intresserad av antiken eller renässansen. Eller kultur och vetenskap. Eller...

Dumjävlar har noll koll. Och jag har inget större problem med att låta det vara så.

Precis som att jag inte predikar särskilt mycket politik i Sverige. Nästan alla är trots allt idioter.

Och?

Skiter väl jag i.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in