2014-11-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herodion
På vilket sätt kan man inte ogilla invandrare som förtryckargrupp?

Om du syftar på Sverige så förtrycker inte invandrare befolkningen här. Så förstår inte vad det har med saken att göra.

Notera att när jag skrev om feminister så syftade jag på vad feminister oftast tycker, alltså inte min personliga åsikt så kalla mig inte hycklare bara för att jag inte anser att invandrare som grupp förtrycker.
Citera
2014-11-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wertbert
Om du syftar på Sverige så förtrycker inte invandrare befolkningen här. Så förstår inte vad det har med saken att göra.
På vilket sätt är rån och våld inte att förtycka? Om man anser att män förtrycker via våld så måste du man att invandrare också gör det, i högre grad dessutom.
Citat:
Notera att när jag skrev om feminister så syftade jag på vad feminister oftast tycker, alltså inte min personliga åsikt så kalla mig inte hycklare bara för att jag inte anser att invandrare som grupp förtrycker.
Jag kallade inte dig för hycklare, jag kallade feminister för hycklare. Svenska feminister har sällan något ont att säga om invandrarmän men väldigt mycket ont att säga om Svenska män. Svenska män blir uthängda i media av dem medan så fort invandrarmän beter sig illa så försöker feministerna tysta ned det istället för att lyfta fram.

Detta måste innebära att feministerna egentligen inte är feminister utan de hänger bara på nuvarande PK vågen. Det är alltid kul att ha en grupp som det är okej att sparka på. Invandrare? De får man inte säga något ont om! Kvinnor? De är underbara! Vita män? De har det så bra, där kan man sparka hur mycket som helst utan att det blir för mycket!
Senast redigerad av Herodion 2014-11-25 kl. 17:54.
Citera
2014-11-25, 17:57
Medlem
Citat:
På vilket sätt är rån och våld inte att förtycka? Om man anser att män förtrycker via våld så måste du man att invandrare också gör det, i högre grad dessutom.

Jag kallade inte dig för hycklare, jag kallade feminister för hycklare. Svenska feminister har sällan något ont att säga om invandrarmän men väldigt mycket ont att säga om Svenska män. Svenska män blir uthängda i media av dem medan så fort invandrarmän beter sig illa så försöker feministerna tysta ned det istället för att lyfta fram.

Detta måste innebära att feministerna egentligen inte är feminister utan de hänger bara på nuvarande PK vågen.

Du kan väl inte på allvar förneka kvinnoförtrycket? Finns överallt i världen, och det är oftast män som ligger bakom det - därför säger man män som grupp.
Invandrare går inte att jämföra här, då invandrare som grupp inte förtrycker befolkningen i Sverige. Att råna är inte att förtrycka....

Invandrare (killar) räknas in som förtryckargrupp precis som alla andra män. Hur ofta ser du en invandrartjej som våldtar?
Citera
2014-11-25, 18:09
Medlem
Citat:
Du kan väl inte på allvar förneka kvinnoförtrycket? Finns överallt i världen, och det är oftast män som ligger bakom det - därför säger man män som grupp.
Invandrare går inte att jämföra här, då invandrare som grupp inte förtrycker befolkningen i Sverige. Att råna är inte att förtrycka....

Invandrare (killar) räknas in som förtryckargrupp precis som alla andra män. Hur ofta ser du en invandrartjej som våldtar?
Varför trycker feminister då på vita män specifikt om det egentligen handlar om alla män?
Citera
2014-11-25, 18:16
Medlem
Citat:
Varför trycker feminister då på vita män specifikt om det egentligen handlar om alla män?

För att vita män är priviligierade.
Finns olika sorters feminism, men majoriteten av feministerna kämpar inte bara för kvinnors rättigheter utan även för rasifierade, qbth-personer osv och kallar det "feminsm". Därför säger många "vita heterosexuella män" då den "gruppen" är den mest priviligierade.
Detta är iallafall vad jag förstått av majoriteten av feministerna, finns självklart undantag.
Citera
2014-11-25, 18:22
Medlem
Citat:
För att vita män är priviligierade.
Finns olika sorters feminism, men majoriteten av feministerna kämpar inte bara för kvinnors rättigheter utan även för rasifierade, qbth-personer osv och kallar det "feminsm". Därför säger många "vita heterosexuella män" då den "gruppen" är den mest priviligierade.
Detta är iallafall vad jag förstått av majoriteten av feministerna, finns självklart undantag.
Men då är det inte feminism längre om man pekar ut just vita män bara för att det är mest PK att göra det... Då har det gått från att vara en legitim rörelse till att vara en bricka i ett politiskt spel.
Citera
2014-11-25, 18:28
Medlem
Citat:
Men då är det inte feminism längre om man pekar ut just vita män bara för att det är mest PK att göra det... Då har det gått från att vara en legitim rörelse till att vara en bricka i ett politiskt spel.

Fast feminister tar upp "män", men "vita män" tas upp också just bc priviligierade. Så att man ignorerar att icke-vita förtrycker kvinnor är varken sant eler "PK".
Citera
2014-11-25, 19:06
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Men lol överdriv mer, har redan ett förhållande med en arab och han är underbar. Koka.
Varför flyttar inte du och han till Irak eller vars fan han kommer ifrån istället för att snylta på den svenska mannens välfärd?
Citera
2014-11-25, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Varför flyttar inte du och han till Irak eller vars fan han kommer ifrån istället för att snylta på den svenska mannens välfärd?

Varför skulle jag flytta dit?
Citera
2014-11-25, 19:19
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Varför skulle jag flytta dit?
Du tycker ju att araber är underbara, passar inte Irak bra då?
Citera
2014-11-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Du tycker ju att araber är underbara, passar inte Irak bra då?

Mjo, passar ganska bra.
Men jag måste väl ändå inte attraheras av/gilla svenska män på det viset för att bo i Sverige eller vad menar du?

Dessutom kallade jag min kille för underbar, inte alla araber i världen.
Citera
2014-11-25, 19:34
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Mjo, passar ganska bra.
Men jag måste väl ändå inte attraheras av/gilla svenska män på det viset för att bo i Sverige eller vad menar du?

Dessutom kallade jag min kille för underbar, inte alla araber i världen.
Du gillar inte svenska män men du lever i den svenska mannens land och är tillsammans med en arab men du vill inte bo i Irak? Har jag uppfattat det rätt? Vad är det som gör att du inte vill bo i Irak med din arabiska man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in