Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-23, 14:33
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det är samma hus. Adressen har ändrats under åren, tomten har styckats av. Skarpäng stämmer. Kul info!

ja huset där såg för nytt ut på första adressen äldre hus bakom
Citera
2010-05-23, 18:40
Medlem
Blåbärskungens avatar
Ang. Jacob Dahlin så minns jag att kvällstidningarna på den tiden skrev att han dog av en "Ögonsjukdom", undrar hur många som köpte det?
Citera
2010-05-23, 21:27
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Ang. Jacob Dahlin så minns jag att kvällstidningarna på den tiden skrev att han dog av en "Ögonsjukdom", undrar hur många som köpte det?

Det var kanske det bruna ögat man menade

F ö hade Jacob gärna fått leva många år till.......
Citera
2010-09-06, 00:15
Medlem
hallberg-rassys avatar
[quote=Siddharta]
Citat:
Ursprungligen postat av Apatiker
Roffe Bengtsson försökte göra karriär som krögare. Köpte Dambergs, men det gick åt helvete, tvingades till konkurs. Resulterade i självmord.
Vad jag har hört dog han av en stroke 1976...
Citera
2010-10-10, 17:55
Medlem
Vad vet vi om Jan Bergquist förresten? Han som ledde det legendariska tv-programmet "Kroppen" på 70-talet.

http://www.youtube.com/watch?v=Z2y2WvoZkYQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=JFsrfhC_hLU&p=6FC1AC839E0155C6&playnext=1& index=91

Han hade ett väldigt karaktäristiskt utseende och gick bort ganska tidigt under dunkla omständigheter under tidigt 90-tal. Är det som som vet vad han dog av och varför hans död mörklades? Är det någon som vet om han var gift och hade familj eller dyl.? Ni kanske förstår att jag implicit undrar ifall han dog av Aids Men hursomhelst, allt skvaller om honom är välkommet!
Citera
2010-10-10, 20:04
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vad vet vi om Jan Bergquist förresten? Han som ledde det legendariska tv-programmet "Kroppen" på 70-talet.

http://www.youtube.com/watch?v=Z2y2WvoZkYQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=JFsrfhC_hLU&p=6FC1AC839E0155C6&playnext=1& index=91

Han hade ett väldigt karaktäristiskt utseende och gick bort ganska tidigt under dunkla omständigheter under tidigt 90-tal. Är det som som vet vad han dog av och varför hans död mörklades? Är det någon som vet om han var gift och hade familj eller dyl.? Ni kanske förstår att jag implicit undrar ifall han dog av Aids Men hursomhelst, allt skvaller om honom är välkommet!

Har ett svagt minne av att han fick en hjärtinfarkt.
Citera
2010-10-10, 20:15
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Har ett svagt minne av att han fick en hjärtinfarkt.
Vill minnas att det var någon hjärntumör.
Citera
2010-10-10, 22:08
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Men hursomhelst, allt skvaller om honom är välkommet!

Såg honom på ölhallen tennstopet, måste varit 1992 eller 1993.

Kan tänka mig att han var ungkarl, såg rätt så ovårdad ut.
Citera
2010-10-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basse Lerghagen
Såg honom på ölhallen tennstopet, måste varit 1992 eller 1993.

Kan tänka mig att han var ungkarl, såg rätt så ovårdad ut.
Finns det för övrigt någon bild på honom från runt 90-talet? För alla bilder av honom är just från "Kroppen" och eftersom han är en sådan personifierad 70-talsfigur så undrar jag hur han klarade steget in på 80- och 90-talet.

Hur såg han ut hälsomässigt förresten? Såg han ut att vara sjuk? För han dog ju inte så långt därefter.
Citera
2010-10-11, 17:23
Bannlyst
georg rydeberg hängde sig
Citera
2010-10-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Vill minnas att det var någon hjärntumör.
Nu har vi förresten två bud om Janne, är det någon som har ytterligare en minnesbild som kan fälla avgörandet?
Citera
2010-10-11, 21:44
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieShredder
Hur ska ni ha det om Roffe "Ormet kruper" B? JAg blandar för övrigt i hop honom med den gamle humoristiske 70-tals skådisen Christer "Gonzo" Jonsson som väl gick ngt liknande öde till mötes?
"Bonzo" Jonsson rasade ner för en trapp och slog ihjäl sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in