Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-20, 23:16
Medlem
Minipaxs avatar
Hej,

Finns det något litet smidigt program som tillåter användaren att kontrollera fläktens varvtal?
Jag vill alltså kunna tvinga fläkten att gå på exempelvis 70% hastighet.

Det är ett NVIDIA GeForce GTX 460.
Citera
2014-11-20, 23:19
Medlem
Hardflameboys avatar
Tjena, jag använder alltid msi afterburner där kan du ställa in allt från klockfrekvens till fläkthastighet mvh

http://event.msi.com/vga/afterburner/
Citera
2014-11-20, 23:28
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardflameboy
Tjena, jag använder alltid msi afterburner där kan du ställa in allt från klockfrekvens till fläkthastighet mvh

http://event.msi.com/vga/afterburner/
Fungerar det till mitt grafikkort tror du?
Det är Gigabyte som är tillverkaren.

Fyfan vad tacky alla moderkortstillverkares sidor ser ut föresten, det ska blinkas, outlines på bokstäver, fula färger och så vidare...det är som de har stannat kvar i början av 90-talet.
Citera
2014-11-21, 16:11
Medlem
Minipaxs avatar
Uppdaterar.

Programmet fungerade finfint, tack för det.
Jag inspekterade mitt grafikkort tidigare idag och det visade sig att ena fläkten är stendöd.
Försökte snurra runt den för hand men det gick väldigt trögt, går detta att fixa på något vis tror ni?
Kanske skruva loss kylflänsen så man kommer åt fläkten och dutta in lite olja där?

Kortet i sig fungerar utmärkt, förutom en jävla fläkt som inte kan kosta mer än en 50-lapp, planerat åldrande...
Citera
2014-11-21, 17:07
Medlem
swebarbs avatar
går nog inte laga, borde väl finnas aftermarket kylare som man kan köpa och sätta ditt ? eller reklamera det om garanti finns kvar.
Citera
2014-11-21, 18:58
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
går nog inte laga, borde väl finnas aftermarket kylare som man kan köpa och sätta ditt ? eller reklamera det om garanti finns kvar.
Jag skiter i allt och köper ett nytt grafikkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in