2005-09-21, 00:55
Medlem
Descartess avatar
Jag vill först säga att jag är anhängare av vetenskap och empirism, det så kallade övernaturliga håller jag mig skeptisk till.
Men -98 var jag med om en sak som fick mig att grubbla och än i dag göra mig frågande till var det var jag var med om.
1998 jobbade jag i Nynäshamn. Detta var en söndag i augusti, jag låg och sov på eftermiddagen. ( var ledig söndagar)
Under denna sömn hade jag en stark och intensiv dröm. I drömmen stod jag och höll om och tröstade min mamma, och en "röst" från något som jag upplevde som någon/något "god" ( när jag hade drömmen upplevde jag det som en ängel om jag minns rätt) sa att "hon har inte lång tid kvar nu!."
När jag vaknade tänkte jag att drömmen var sjuk - drömma att min mamma skall dö!?
Två dagar senare ringer min mor och berättar att min syster har dött.

Min och den rationella förklaringen är givetvis att det var en slumpdröm, men intensiteten och tidpunkten i förhållande till händelsen har ändå gjort att man undrat både en och två gånger.

Ber om ursäkt för både de många citationstecknen och paranteserna, men ämnet krävde det ansåg jag

/M
Citera
2005-09-21, 15:17
Medlem
corgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pullan
Har redan postat denna lilla berättelse i en annan tråd men tyckte den passade in här!

Min mamma är ganska mottaglig och det har visat sig på olika vis. bland annat så var min far med om en väldigt allvarlig olycka på fabriken han jobbade på. En natt på sjukhuset var han väldigt nära på att gå bort och just vid den tidpunkten vaknade mamma av att hon kände något i sitt sovrum. Hon tittade mot dörren och såg sin man under ett kort ögonblick. Lite senare ringde de från sjukhuset och sa vad som hade hänt men att läget nu var stabilt igen.

Mindes din far något utav detta senare? Det finns ju många som säger sig ha minnen från nära-döden-upplevelser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in