Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-18, 08:28
Bannlyst
Hur gör jag för att ta bort alla skitprogram. Jag vill inte ha denna riktigt tröga uppstarten längre.

Jag vill börja om ifrån början helt och hållet med en trygg start som inte tar en kvart att starta upp så att allt funkar. Och alla popups jag får från starten tar kål på mig.

Hur tar jag bort inprincip allt jag har på datorn?

Det enda jag vill ha kvar är Spotify och Utorrent. Spelen kan jag installera igen (de spelen jag vill spela).
Rensa bort hela datorn utan Spotify och Utorrent hur gör jag?

Edit: Steam kan också vara bra att spara.
Citera
2014-11-18, 08:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
I ditt fall så låter det som en ren installation skulle behövas. Programmen som du nämner kan du alltid installerar om.

Men väljer du inte detta så hämtar hem te.x Revo Uninstaller Pro. Avinstallerar bort alla onödiga program. Rensar rent datorn med te.x CCleaner. Kontrollerar under upstarten [msconfig/autostart]

Kontrollerar datorn med ett fullt uppdaterat säkerhetsprogram.
Citera
2014-11-18, 08:40
Medlem
Hassebosse47s avatar
Du kan googla 'omformatera'.
Sedan kan du börja med att varje gång du installerar ett program så läs igenom, klicka inte bara 'nästa' 'nästa' osv osv. För när du gör det följer det ibland med en massa extra skit som installeras och lägger sig i bakgrunden. Om du nu har en stationär pc så borde du investera i en SSD (Solid State Disk). Den arbetar mycket snabbar än en vanlig hårddisk samt att den är ljudlös. Starta datorn för mig tar cirka Tolv sekunder.

Förhoppningsvis har jag hjälpt dig något!
MVH.
Citera
2014-11-18, 08:46
Medlem
hoofmanens avatar
Formatera om skiten bara.
Köp dig en SSD, kör 2 partionioner minst där du lägger OS och program (allså legita program) på en och allt skit på den andra, sen äre bara och ränsa om den när du känner för. Oerhört mycket lättare.
Skaffa addblocker och malware program.
Steam är inte alls bra att spara då den sparar huuuuuuuuuuuuuur mycket som helst i dina lokala filer även fast man tar bort dom i steam (c:\användare\namn\appdata\local) tror jag det är.

Tänk på vilka sidor du går in på, länkar du klickar på, och program du installerar så ska den hålla sig i bra skick.
Citera
2014-11-18, 08:55
Medlem
Sätt i windows skivan och gör en ominstallion.
Citera
2014-11-18, 09:15
Medlem
Balkan-Kings avatar
TS, det eneste du kan gøre er at købe nyt Micro$oft Window$ system, hvis du ønsker at kun bruge Window$. Vi er flere millioner som har haft samme problem som dig, om dit Window$ er ældre end 4-5 år så kan du räkna med langsom computer, specielt jäv*igt langsom internet explorer.

Du kan også gå over til Ubuntu eller Fedora, men det er ikke sikkert du kan installere dine spil. Jeg kører med Ubunutu på en 12 år gammel computer, computereren har samme hastighed som når den blev købt ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in