2014-11-16, 05:09
Medlem
.
Senast redigerad av lolzlo 2014-11-16 kl. 05:37.
Citera
2014-11-16, 05:12
Medlem
papanoirs avatar
Fråga här istället. (FB) Ny inom aktiehandel? Ställ din fråga här!
Citera
2014-11-16, 05:22
Medlem
denfinastavens avatar
sätt allting på rött.
Citera
2014-11-16, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papanoir
Fråga här istället. (FB) Ny inom aktiehandel? Ställ din fråga här!

beklagar mitt misstag, hur tar jag bort inlägget?
Citera
2014-11-16, 05:34
Medlem
papanoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denfinastaven
sätt allting på rött.
Higher risk higher return. No risk no gain
Citera
2014-11-16, 05:37
Medlem
papanoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolzlo
beklagar mitt misstag, hur tar jag bort inlägget?
Inte möjligt, nån moderator får stänga tråden. Tips är dock att testa aktier/fonder/bull-bearcertifikat. 20k är inte ingenting, men det är inte mycket. Förlorar du en del kan det istället bli en intressant lärdom, men ja, svårt att göra pengarna till tex 21k på 1 år (5% ökning) utan att ta större risker.

Jag säger därmed inte att det är onödigt att investera pengarna i aktier som du tycker är intressanta för lärdomens skull, men förvänta dig inte att få insatsen att bli markant större.

Svårt att förlora mycket ifall du inte tar större risker också, vilket är bra.
Citera
2014-11-16, 07:54
Medlem
Om du har skulder .t.ex. kreditkort så betala av. Annars är det bra att bara spara. Däremot skulle jag inte våga investera i aktier osv. om du inte är kunnig på området.
Citera
2014-11-16, 10:33
Medlem
FetBlunts avatar
Lägg det på en garanterad vinst, typ droger. Du kan få tillbaka mellan 60-100k.
Citera
2014-11-16, 11:52
Medlem
20 k är så pass "lite" att du inte kommer kunna göra några pengar på det, om du inte hittar ett prospekteringsbolag och har ett par år på dig innan du behöver ha pengarna. Rätt påläst och med en stor gnutta tur kan du räkna med kanske 300/400% ökning av pengarna.

Ett annat alternativ är, som fortfarande är risky, är att investera i tillväxtbolag. Fortfarande risky, men här kan man göra sig några goa procent.

Hade jag varit i din sist hade jag börjat att spara. Sätt in dina 20 000 i t ex en Index-fond, och börja sedan månadsspara med så mycket du har utrymme till som möjligt, inom ett år har du kanske lyckats bygga upp 40 000kr i fondinnehav. Så fortsätter du bara
I dagsläget, när räntan är så låg, är det inte lönt att lägga pengarna på räntepapper. Satsa som sagt på någon stabil fond och börja månadsspara, det kommer löna sig i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in