Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-18, 16:27
  #8449
Medlem
Dr.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Nu syftade jag inte på enbart en användare, utan det är andra användare än dig som försvarat tyson.
”Oroa er inte, tyson har alltid levererat”
”Jag fick mitt paket av tyson dagen efter”
”Tyson har alltid levererat”

Någonstans kanske ni som försvarar säljare (jag pratar inte enbart om dig) borde fundera varför det helt plötsligt är ett flertal användare som skriver inlägg här i tråden om att de saknar paket. Vad är det nu, 4-5 köpare som själv skrivit inlägg och x antal som skickat pm till dessa om att vidarebefordra deras meddelande om att de saknar paket med?

Men jag ser gärna att någon som försvarar tyson vill ge ett svar till oss vart de tror att dessa paket har tagit vägen. Har tyson helt enkelt struntat i att skicka paketen (vilket ni inte tror), har polisen tagit det, eller har helt enkelt alla fått paketen snodda av samma brevbärare?

Gå tillbaka några sidor i tråden så märker du att jag försökte inleda in diskussion med vissa som inte fått paketen. Försökte hålla folk uppdaterade hur det gått för mig. Men dom skrev aldrig tillbaka.

Men det är bra att använda det här som "substitutforum" fram tills dess att det riktiga forumet är fixat.
2017-12-18, 16:32
  #8450
Medlem
har en fråga om man har hamnat i dispyt med en säljare som verka scammat massvis med folk och inte skickat ut alls paketen. Om säljaren inte svarar på dispyten vad händer då? jag kan inte vänta i evigheter för säljaren ska svara på dispyten?
2017-12-18, 16:52
  #8451
Medlem
En till fråga, vill man ens beställa nu? Med tanke på postnords jävla hantering av brev osv.. En kompis fick ett upprivet brev (vanligt post) hem till sig häromdan, och jag också.. Enligt hen kollar de efter pengar, vilket inte kändes helt orimligt.
2017-12-18, 16:52
  #8452
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.J
Gå tillbaka några sidor i tråden så märker du att jag försökte inleda in diskussion med vissa som inte fått paketen. Försökte hålla folk uppdaterade hur det gått för mig. Men dom skrev aldrig tillbaka.

Men det är bra att använda det här som "substitutforum" fram tills dess att det riktiga forumet är fixat.
Vad jag kan se har du fått svar från de flesta inklusive mig. Givetvis är det bra att du skriver att du fick ditt paket dagen efter beställning. Men det blir ju lite tjatigt om samtliga användare ska svara efter varje inlägg om leverans att de inte mottagit sina varor. Bättre att uppdatera vid eventuell leverans. Men eftersom jag skriver ett inlägg kan jag meddela att jag inte sett skymten av mitt paket.

Sen vill jag nog påstå att användare på Flashback inte ska outa sig alltför tydligt genom att skriva mängd samt det datumet beställningen gjordes. Kommer ju inte glömma blatten som ringde hotade och härjade mig från drogport efter jag skrev att han inte leverade paketen. Om det inte är befogat så rekommenderar jag att försöka hålla sig anonym.
2017-12-18, 16:58
  #8453
Medlem
Harbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Sen vill jag nog påstå att användare på Flashback inte ska outa sig alltför tydligt genom att skriva mängd samt det datumet beställningen gjordes. Kommer ju inte glömma blatten som ringde hotade och härjade mig från drogport efter jag skrev att han inte leverade paketen. Om det inte är befogat så rekommenderar jag att försöka hålla sig anonym.

Håller med. Ser flera kommentarer här som polisen kan gotta sig med. Ni är ute på clearnet, inte darknet! När ni blir haffade så sitter ni i skiten.
2017-12-18, 17:07
  #8454
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kockisten
Hahaha, såg nyss detta hos Apotekarna: "Nu närmar det sig jul och vi känner oss allmänt snälla i år för det sket vi fullständigt i förra året. Därför väljer vi att ha rabatterade priser på diverse produkter från nu och under hela december."

Big whoop att där är rea, han har för fan också tagit ner alla sina annonser. Har haft en del problem med honom förr dock, så är inte jätteförvånad att han håller på såhär.

Fuck varken skickat eller inkommet idag heller, har dem någon hemsida googlat lite men kmr bara upp skit
2017-12-18, 18:28
  #8455
Medlem
Spliffmeisters avatar
Varning!!! Säljaren Fridhemsson så påstår sig ha äka lorazepam och bensedin är en vanlig bluffmakare trots hans fina bilder. Och vilket JÄVLa överpris han tar.. 500 kr för 20 st halvdana Lorazepam, kostar 5 öre i Serbien. Men värst är bensedinet som är dubbelt så dyrt och det enda han kan komma med är att de är i blister därav så är de äkta.

Håll er undan
2017-12-18, 18:29
  #8456
Medlem
weedsones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
har en fråga om man har hamnat i dispyt med en säljare som verka scammat massvis med folk och inte skickat ut alls paketen. Om säljaren inte svarar på dispyten vad händer då? jag kan inte vänta i evigheter för säljaren ska svara på dispyten?

Onoff? Haha. Någon som fått något där? Dispyterna måste väl lösas rätt snabbt med tanke på att det är många och knappast behövs någon kärnklyvare för att dra en logisk slutsats.
2017-12-18, 18:31
  #8457
Medlem
Spliffmeisters avatar
Vem har bäst tjagge? Letar stentjack (läs amfetamin-sulfat) i sten, tänkte både göra en aceton tvätt sen en vattentvätt och slutgiltligen en isopropylen tvätt. Så att användaren XXX hade nåt lite skojsigt men måster handla minst en femma..
2017-12-18, 18:52
  #8458
Medlem
Dr.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Vad jag kan se har du fått svar från de flesta inklusive mig. Givetvis är det bra att du skriver att du fick ditt paket dagen efter beställning. Men det blir ju lite tjatigt om samtliga användare ska svara efter varje inlägg om leverans att de inte mottagit sina varor. Bättre att uppdatera vid eventuell leverans. Men eftersom jag skriver ett inlägg kan jag meddela att jag inte sett skymten av mitt paket.

Sen vill jag nog påstå att användare på Flashback inte ska outa sig alltför tydligt genom att skriva mängd samt det datumet beställningen gjordes. Kommer ju inte glömma blatten som ringde hotade och härjade mig från drogport efter jag skrev att han inte leverade paketen. Om det inte är befogat så rekommenderar jag att försöka hålla sig anonym.

Det var väl inte fokus på att alla som fått sina paket skulle uppdatera utan snarare att dom som inte fått skulle säga till. Och då gärna kring vilka datum, ingen har skrivit något om att posta mängd?
Detta är just för att kanske kunna se ett mönster, att försöka få ett bättre perspektiv kring frågan.
2017-12-18, 19:35
  #8459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
har en fråga om man har hamnat i dispyt med en säljare som verka scammat massvis med folk och inte skickat ut alls paketen. Om säljaren inte svarar på dispyten vad händer då? jag kan inte vänta i evigheter för säljaren ska svara på dispyten?

Alla dispyter löses på ett eller annat sätt förr eller senare, men det kan ta tid. Framförallt om inte säljaren svarar. Du kan nog räkna med ett par veckor om det inte är ett extremt uppenbart fall.

Citat:
Ursprungligen postat av weedsone
Onoff? Haha. Någon som fått något där? Dispyterna måste väl lösas rätt snabbt med tanke på att det är många och knappast behövs någon kärnklyvare för att dra en logisk slutsats.

Oavsett om det är många som är inblandade är min erfarenhet av vad jag läst att det tar ett par veckor ändå. Tror man strävar mer efter kvalitativa avgöranden än att bara klicka igenom alla.

Om man spekulerar fritt så måste väl tex. alla beställningar gås igenom och titta så det inte är "samma" köpare på flera stycken som inlett dispyt, kontrollera vad som gått snett osv. Det blir ju ett väldigt osäkert system om det bara räcker med att det är ett "gäng" som väljer att inleda dispyt och man därför godkänner allt rakt av.
2017-12-18, 19:39
  #8460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedsone
Onoff? Haha. Någon som fått något där? Dispyterna måste väl lösas rätt snabbt med tanke på att det är många och knappast behövs någon kärnklyvare för att dra en logisk slutsats.

Krang är det jag menar han har gått under jorden verka det som.


Drygt med detta ett par veckor :/

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback