Citat:
Ursprungligen postat av
Ultra24
PT är ju bland dom seriösaste säljarna på CS sidan. Så lugna dig ett par hekto även om det förstås är mycket jobbigt. Jag vet känslan tro mig.
Kolla poststämpeln när det dyker upp, om det dyker upp. Jag vet polare som fått vänta allt mellan 22 timmar och 7-9 dagar på försändelser. Då STÄMPLADE samma dag som markerad skickad. Postnord är ett jävla skämt på brevfronten, deras spårbara tjänster fungerar dock bra, det får man ge dom.
Att vendors har olika leveranstid beror OFTA på den varierande kvalitén på Postnord i landets olika delar. En vendor kanske har ett riktigt bra distrikt med full bemanning hos Posten där dom tömmer alla lådor varje dagar och delar ut till kunden varje dag. En annan vendor kanske bor i ett distrikt där det töms varje dag, skickas vidare, men blir liggandes hos mottagarens postkontor ett par dagar innan det delas pga. sjukdomar, vikarier osv osv.
Ja postgången är vidrigt seg till och från, pinsamt i ett modernt land som Sverige, men det är ju långt ifrån enda samhällsfunktionen som har rätt stora problem just nu.. Kan uppdatera för de som undrar att jag fick beställningen dagen därpå (tisdags) och at allting var precis så som det bör vara och proffsigt hanterat, samt god vara för valutan. Brevet är redan i sopgången, tänkte ej ens på att kolla stämpeln.
Citat:
Ursprungligen postat av
80-talist
En uppföljning huruvida du fått hem något eller ej känns lite på sin plats, särskilt mot bakgrund av att du kallat säljaren för både det ena och det andra.
Vet inte riktigt vad du menar med att jag skulle kallat PT det ena och det andra, har aldrig direkt anklagat honom för att vara hustlare eller oseriös inom sitt yrkesområde, snarare tillade jag ett par gånger att jag inte haft några problem tidigare och alltid vart nöjd av tjänsterna och varorna denne erbjudit; och så fortfarande i högsta grad. Så jag har egentligen inga klagomål alls, ber om ursäkt till de i tråden som ev oroat sig för att jag möjligen kan bli lite vresig av såna här bagateller, men man vet ju aldrig heller (ifall det tagits eller ej skickats).