Citat:
Ursprungligen postat av
g0dspirit
Jag har arbetat mig igenom paragraf efter paragraf. Att ett brev i mitt namn dyker upp från ett utomdstående land fastnar i tullen. (under 5 gram) Dvs, inte normalgraden har varken tullverket eller polisen något att gå på. Att dom ska få ett godkänt beslut från åklagaren att genomföra en husis på grund av ett fastnat brev gör dom helt enkelt inte.
Myten, att dom väljer att skicka vidare ett brev stämmer inte. Dom gör inte så, det är brovsprovikation vilket dom inte får göra. Däremot, om ett brev fastnar som innefattar normalgraden (som kan ge mig fängelsestraff) och jag har varit med om samma händelse ett flertal gånger och polisen misstänker att jag langar knark, kan dom få godkänt att göra en husis.
Hemma hos mig, hittar dom inga bevis på att jag har beställt produkterna. Antagligen inte något knark heller, eftersom jag äter tjack som det vore vaniljglass en het sommardag, tills det är slut. Och därefter har ett uppehåll på några veckor innebär detta påstående alltså att jag varken kommer åka dit på något i huvudtaget. Lycka till att ta dig in i min dator och hitta bevis där.
*Sammanfattning: Under normalgraden gör dom inga hembesök. Man ringer till Tullen och förklarar att man har ingen aning om vad det är för grejjer som har fastnat. Men att du har hört att vissa grannar har fått hem knark som dom inte har beställt, så antagligen är det någon som använder min postlåda. Jag har ingenting med detta att göra*
Dom skickar heller inte brev som har fasnat vidare, det är helt fel.
Ringa brott har upp till 6 mån i straffskalan.
Det är inte olagligt med bevisprovokation.
Dvs polisen vet om att brottet skett men vill ha bevis som håller i en rättegång.
Däremot får polisen inte skicka ut brev och plocka dom som väljer att öppna brevet och leka med knarket där har dom provocerat fram ett brott..