2016-04-13, 14:53
Medlem
Ledsen om jag börjar spamma tråden med min fråga men är det något koks inrikes som håller riktigt hög kvalité Vore bekvämast att beställa från flugsvamp eller någon annan inrikes sida så man slipper tullen.

Om ingen inrikes har hög kvalité kan nån tipsa om någon utrikes vendor?
2016-04-13, 19:32
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxisstarman
De har inte en produkt kvar på FS överhuvudtaget nu.
Skumt att dra in alla sina annonser.
Kanske bestämt sig för att köra en scam och sedan lägga ner verksamheten?
Och läser man på deras sida http://flugforumpwzz3wq.onion/viewtopic.php?pid=21525#p21525 så ser de sista kommentarerna inte så bra ut:

"Någon som lagt en beställning hos Kartellen nyligen? Jag lade min igår kl 17:47 och den är fortfarande inte bekräftad. Jag har inte erfarenhet av att det tagit så lång tid för andra säljare."

"Alla annonser är borttagna nu dessutom. La en beställning i söndags och fick den markerad skickad tidigt, tidigt, på måndag morgonen. Om de inte dyker upp idag så börjar jag ana lite oro, men men..."
Intressant. Har också en order som ligger som skickad sen måndags men som inte kom idag. Det där med att produkterna är borttagna låter konstigt. Men vi är ju redan nu flera och om flera saknar leverans efter en vecka går ju staff in och avgör vilket knappast är till deras fördel då det är flera som beställt och dispyt finns av vettiga anledningar som sådana. Däremot ska man inte hoppa hej över bäcken ännu, de får tom fredag på sig men sen blir det dispyt.

Har inte tillgång till tor just nu, någon särskild kommentar som är extra illa?
Senast redigerad av elmerengue 2016-04-13 kl. 19:34.
2016-04-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Intressant. Har också en order som ligger som skickad sen måndags men som inte kom idag. Det där med att produkterna är borttagna låter konstigt. Men vi är ju redan nu flera och om flera saknar leverans efter en vecka går ju staff in och avgör vilket knappast är till deras fördel då det är flera som beställt och dispyt finns av vettiga anledningar som sådana. Däremot ska man inte hoppa hej över bäcken ännu, de får tom fredag på sig men sen blir det dispyt.

Har inte tillgång till tor just nu, någon särskild kommentar som är extra illa?

"Grejen är att SweCan har tagit bort alla sina grejer, IBO försvann helt plötsligt utan något ord och nu även Kartellen. Alla har varit online idag, men har inte gett någon information alls. Vet definitivt att det att det är en som är online varje dag men har fortfarande inte svarat PM.
Är det polisen på G eller vad händer?"

"Kartellen och KickAss verkar ha varit samma person? Dom tog bort sina annonser exakt samtidigt och hade samma utbud.

Hoppas ingenting hänt.. Polisrelaterat."

"Jag tror inte att kickass och kartellen är samma personer. Kickass har funnits väldigt länge här på flugsvamp. Det är fler säljare än KA och kartellen som har tagit bort sina annonser. Antingen har de kört nån slags exitscam eller så har de fått problem med snuten... La en beställning hos kickass för ca tre veckor sen som fortfarande inte kommit.."

"Jag la en beställning hos Kickass samtidig typ, den kom fram men inte Kartellens."

Läser man om andra säljare på FS Forum så rapporteras samma sak på många säljare, att folk inte får sina grejor och annonser försvinner medans man kan se att säljarna har varit online varje dag. De svarar inte heller på meddelanden.

Inte för att vara nojjig men det luktar riktigt skumt just nu.
Hoppas alla vendors har krypterade hårddiskar och deletar all information när ett köp är klart.

Du skrev att du inte hade tillgång till TOR. Ladda hem orbot till mobilen och starta VPN tjänsten på den, sen laddar du hem Orfox som är en TR browser så kan du köra FS och annat anonymt i mobilen med.
2016-04-14, 19:12
Medlem
elmerengues avatar
Du låter lite väl konspiratorisk om hela FS grejen men polisen kan mycket väl ha tagit Kartellen eller så försöker de scamma vilket de redan gjort tidigare enligt anonym vars trovärdighet är okänd. Men pengarna får vi ju tillbaka iaf om vi är flera med samma problem och det är ju bra.
2016-04-15, 22:42
Medlem
bedinooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megakaka
Ledsen om jag börjar spamma tråden med min fråga men är det något koks inrikes som håller riktigt hög kvalité Vore bekvämast att beställa från flugsvamp eller någon annan inrikes sida så man slipper tullen.

Om ingen inrikes har hög kvalité kan nån tipsa om någon utrikes vendor?

knarkcorp har jävligt bra ladd, mycket hög renhet. Rekommenderas.
2016-04-16, 10:35
Medlem
krillepilles avatar
Vart är allt bra tjo? Finns ju inte något vettigt alternativ nu för tiden.
2016-04-16, 11:01
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Du låter lite väl konspiratorisk om hela FS grejen men polisen kan mycket väl ha tagit Kartellen eller så försöker de scamma vilket de redan gjort tidigare enligt anonym vars trovärdighet är okänd. Men pengarna får vi ju tillbaka iaf om vi är flera med samma problem och det är ju bra.
Inte första gången swecan försvinner hux flux, hen verkar ha en näsa för att känna av kommande trubbel. Att sen övriga i samma krets gör detsamma sen..No shit.. Ingen ide att spekulera om det hela, vad och varför får sin förklaring när den kommer helt enkelt.
2016-04-17, 10:52
Medlem
elmerengues avatar
Skälv gillar jag spekulerandet. I december, Erkran åkte fast right? Det måste han ha gjort av fler än en anledning. En sån gigant lämnar såklart spår efter sig genom alla tusentals försändelser som polisen i smyg kan ha bedrivit span på. Givetvis var en sån bensokung grossist åt andra bensosäljare på sidan som i dagsläget antingen försvunnit eller tagit bort sina produkter och gått under jorden. Tänker på försvunna som luckys, kartellen, kickass, pecuniam och sen de gamla rävarna swecan som garanterat gått under jorden om min tes stämmer. Det gemensamma för detta är att alla sålde benso och flera köpte säkert bulk från Erkran som polis stoppat, undersökt och sen skickat vidare så osuspekt som möjligt för att nu i månader ringa in deras stora uppköpare.

Givetvis ett konspiratoriskt inlägg men absolut ingen omöjlig process med tanke på senaste veckornas frågetecken.
2016-04-17, 12:37
Medlem
Citat:
Skälv gillar jag spekulerandet. I december, Erkran åkte fast right? Det måste han ha gjort av fler än en anledning. En sån gigant lämnar såklart spår efter sig genom alla tusentals försändelser som polisen i smyg kan ha bedrivit span på. Givetvis var en sån bensokung grossist åt andra bensosäljare på sidan som i dagsläget antingen försvunnit eller tagit bort sina produkter och gått under jorden. Tänker på försvunna som luckys, kartellen, kickass, pecuniam och sen de gamla rävarna swecan som garanterat gått under jorden om min tes stämmer. Det gemensamma för detta är att alla sålde benso och flera köpte säkert bulk från Erkran som polis stoppat, undersökt och sen skickat vidare så osuspekt som möjligt för att nu i månader ringa in deras stora uppköpare.

Givetvis ett konspiratoriskt inlägg men absolut ingen omöjlig process med tanke på senaste veckornas frågetecken.
Jag spekulerar lite till. Kan det vara en sån där årlig Pangea-operation? Den verkar ha en tendens att komma tidigare för varje år. Lite oroväckande det där då man inte kan veta när den kommer. Dom brukar stänga ner en hel del sidor under den veckan, samt sätta dit ett antal personer.
2016-04-17, 13:02
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bxpnlt
Jag spekulerar lite till. Kan det vara en sån där årlig Pangea-operation? Den verkar ha en tendens att komma tidigare för varje år. Lite oroväckande det där då man inte kan veta när den kommer. Dom brukar stänga ner en hel del sidor under den veckan, samt sätta dit ett antal personer.
Det har hänt två höstar i rad men jag tror staff lärt sig sin läxa. Tror det här är efterskalv av polisens troliga infångande av sidans gammelgädda vars brev de säkert diskret spårade under en längre tid. Verkar som resursfördelningen verkar riktas mer mot baronerna än brukarna nuförtiden, antar att det har att göra med asylpolitiken som enormt både kräver finans - och polisresurser. De kanske knackar på hos några förstagångsbrytande om det är i samma län annars händer det antingen inget eller så får man ett brev där de inte har några bevis att gå på sålänge man tänker någorlunda logiskt.
2016-04-17, 15:15
Medlem
Skriuws avatar
Citat:

Sen när torskade erkran? Inget som vet. Lucky lever men gått i pension. Kan ligga till hur som helst i dina ögon. Men du har knappast koll hur det hela rullar där uppe. Inte jag heller men att spekulera om varför i ett sånt läge. Pecu ligger nere, visst, inte oväntat men sen är det knappast början på historien
2016-04-17, 20:03
Medlem
icass avatar
Skulle man kunna få lök länkarna i PM till fs o evo tack?
Va ett tag sen man va inne på den mörka sidan..

samt rekommenderade pålitliga Sverige kranar på vardera sida?

tack på för hand!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in