2014-11-16, 21:49
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail

Är det rätt av en advokat att se så lättvindigt på saken? Risken finns ju att en våldtäktsman släpps helt utan straff...

Jag förutsätter att gärningsmännen är av icke-europeisk härkomst och eftersom dessa är tidigare könsmogna, dessutom ofta inte uppger rätt ålder (är äldre än uppgivet) samt ofta används av äldre kriminella invandrare eftersom de inte är straffmyndiga - borde inte åldern för straffmyndighet sänkas till 13 år?
Risken finns även att en oskyldig straffas. Advokaten kanske har mer insyn än du?
Så du tror inte att en 14-årig svensk kan vara könsmogen?
Citera
2014-11-16, 21:58
Medlem
Koprofilias avatar
västra delarna av stan låter inte som det brukar i sådana ärenden.

Att sänka åldern för att straffas tror jag inte hjälper i fall som detta, snarare borde man kanske lära barn att man inte får göra så. När jag var i den åldern så höll jag mig undan från mycket pga att jag inte ville göra mina föräldrar besvikna.
Citera
2014-11-16, 22:00
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Risken finns även att en oskyldig straffas. Advokaten kanske har mer insyn än du?
Det är politiskt korrekta GP som skriver om fallet, tror du de skulle gjort det om det inte legat något bakom anklagelserna?

Det har liksom inte legat i svenskens natur att våldta än mindre gruppvåldta, däremot sker det ju i parti och minut bland folk i alla nyanser av brunt...
Citera
2014-11-17, 01:20
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Källor på det?
Bara att läsa Flashback. Denna tråd är numer en säker källa

Kruxet är att killen är 14 år. Eftersom han enl lag inte är ansvarig för sina handlingar så tycker jag att vi kan låta honom löpa utan att hängas ut denna gång.
Han kommer ändå inte bli straffad o vem vet vad som egentligen hände. En trekant där tjejen ångrade sig. Ja, jag var iaf kapabel att ha trekant i den åldern.
Citera
2014-11-17, 03:31
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Källor på det?
Svårt att finna källor på då etablissemanget under decennier mörkat, manipulerat och ljugit om allt som kan ställa massinvandringen av lägre stående folkslag i dålig dager men för sakens skull är dessa analyser av Brå-studier intressant läsning: https://affes.wordpress.com/2012/08/05/invandrarna-och-brotten-5-valdtakt/

Sen är det där "källa på det" i detta fallet en oförskämdhet...
Citat:
Bara att läsa Flashback. Denna tråd är numer en säker källa

Kruxet är att killen är 14 år. Eftersom han enl lag inte är ansvarig för sina handlingar så tycker jag att vi kan låta honom löpa utan att hängas ut denna gång.
Han kommer ändå inte bli straffad o vem vet vad som egentligen hände. En trekant där tjejen ångrade sig. Ja, jag var iaf kapabel att ha trekant i den åldern.
Alla borde väl vara ansvariga för sina handlingar, eller? Om inte en 14-åring ska vara ansvarig för sina handlingar så får väl målsman vara det? För vi kan väl inte ha ett samhälle där kraftigt ökande grupper med helt motsatt syn på kvinnofrid än vår och där utbildningsnivån är så låg att åldern är oftast är okänd eller att där man för samhällsförmåner ljugit om sin rätta ålder, springer runt och begår brottslighet?

Var du kapabel att begå ofrivillig gruppsex vid 14-års ålder? Tänk om det nu finns en för livet traumatiserad minderårig flicka någonstans...

Nä, häng ut fanskapet förlåt buspojke och hans medbrottsling till allmän bespottning! Det är för lite skam förknippat med brottslighet idag.
Citera
2014-11-17, 04:36
Medlem
Citat:

TS dömer andra efter sin egen pubertetsutveckling
Citera
2014-11-17, 06:40
Bannlyst
Citat:
Vad vet vi om dessa herrar? Är det inte i allmänhetens intresse att få veta vilka gynnarna är? Varför skyddas brottslingar i Sverige? De borde hängas ut - naglas vid skampålen..

När du ställer en sådan fråga, gör du verkligen det för att du vill fysiskt skada dessa killar eller vill du bara ha deras Facebooks så att du kan titta runt på bilderna?

För om du vill att dessa killar, och andra kriminella, ska hängas ut offentligt och bestraffas av befolkningen så finns det många länder du kan flytta till där sådant görs. Jag rekommenderar Saudi-Arabien. Iran är också fint, har jag hört.
Citera
2014-11-17, 09:33
Moderator
v50s avatar
Trådar sammanfogade

/ Moderator
Citera
2014-11-17, 13:44
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Svårt att finna källor på då etablissemanget under decennier mörkat, manipulerat och ljugit om allt som kan ställa massinvandringen av lägre stående folkslag i dålig dager men för sakens skull är dessa analyser av Brå-studier intressant läsning: https://affes.wordpress.com/2012/08/05/invandrarna-och-brotten-5-valdtakt/

Sen är det där "källa på det" i detta fallet en oförskämdhet...
Alla borde väl vara ansvariga för sina handlingar, eller? Om inte en 14-åring ska vara ansvarig för sina handlingar så får väl målsman vara det? För vi kan väl inte ha ett samhälle där kraftigt ökande grupper med helt motsatt syn på kvinnofrid än vår och där utbildningsnivån är så låg att åldern är oftast är okänd eller att där man för samhällsförmåner ljugit om sin rätta ålder, springer runt och begår brottslighet?

Var du kapabel att begå ofrivillig gruppsex vid 14-års ålder? Tänk om det nu finns en för livet traumatiserad minderårig flicka någonstans...

Nä, häng ut fanskapet förlåt buspojke och hans medbrottsling till allmän bespottning! Det är för lite skam förknippat med brottslighet idag.
Nu ska vi se.
Du anser att alla ska vara ansvariga för sina handlingar. Alla? Oavsett ålder? En tvååring stoppar på sig godis i affären. Då ska den straffas för snatteri. Eller gäller det inte alla? I så fall vart ska åldersgränsen dras?
En annan aspekt med att stå för sina handlingar är om en straffmyndig person hänger ut en våldtäktsman som ej straffas. Då begår den personen ett lagbrott.
Ska inte den personen då stå för sina handlingar eller ska den ha skydd av sin anonymitet på internet när den begår sina brott? Innan du bemöter detta så ska du veta att vi just nu lyder under en lagstiftning där en under 15 inte kan dömas för brott. Med andra ord kommer det aldrig finnas en dom mot denna 14-åring.
En sak till så tänker jag bara disskutera utifrån dagens lagstiftning o inte en massa om som är så populärt att dra upp här.
Av det kommer jag då osökt in på ditt dumma förslag att straffa målsman. I dagens lagstiftning så kan bara envar bli straffad för brott. Det innebär att vi inte har en arvssynd som Judarna har med Jesus. Ska vi införa arvssynd så kan fortfarande inte den här pojkens föräldrar straffas då brottet skedde innan lagändring.
Inte ens du kan vara så dum att du vill kunna döma folk, retroaktiv?
Det skulle innebära att vi skapa en lag där samlag inom äktenskapet ska vara förbjudet o då åker dina föräldrar dit för våldtäkt av varandra, retroaktivt när de felavlade dig.
Senast redigerad av Provocative2.0 2014-11-17 kl. 13:49.
Citera
2014-11-17, 14:17
Medlem
Citat:
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2546137-14-aring-utreds-for-gruppvaldtakt

Vad vet vi om dessa herrar? Är det inte i allmänhetens intresse att få veta vilka gynnarna är? Varför skyddas brottslingar i Sverige? De borde hängas ut - naglas vid skampålen...

Är det rätt av en advokat att se så lättvindigt på saken? Risken finns ju att en våldtäktsman släpps helt utan straff...

Jag förutsätter att gärningsmännen är av icke-europeisk härkomst och eftersom dessa är tidigare könsmogna, dessutom ofta inte uppger rätt ålder (är äldre än uppgivet) samt ofta används av äldre kriminella invandrare eftersom de inte är straffmyndiga - borde inte åldern för straffmyndighet sänkas till 13 år?

Du är inte en "brottsling" förrns dom fallit. Vill du hänga ut alla som är misstänkta för brott? Då kommer många som inte är brottslingar(i alla fall inte i lagens ögon, rent juridiskt) bli uthängda som det även om dom ej dömts för brott. Det är ju helt uppåt väggarna.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2014-11-17 kl. 14:20.
Citera
2014-11-17, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Du är inte en "brottsling" förrns dom fallit.

Du är skyldig till ett brott när du väljer att begå det. Allmänheten behöver inte en dom som vunnit laga kraft för att inse det. Håller med dig om att varje person som är misstänkt inte behöver hängas ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in