Skräcksfilmsmånad 1.0
https://www.flashback.org/sp61940092
Thirst (2009)
http://www.imdb.com/title/tt0762073/
En älskad och hängiven präst från ett litet samhälle anmäler sig frivillig till ett medicinskt experiment. Men experimentet går inte riktigt som planerat och han förvandlas till en vampyr.
Nej inget som föll mig i smaken alls, hela idén är intressant om en präst som blir vampyr. Men ganska snabbt blir det helt enkelt jävligt trist, och en del komiska scener tar mig ur filmen. Sen att regissören ännu en gång ska envis med så fruktansvärt långa sexscener, gör mig så trött, visst finns det syfte med dessa, men fan inte så långa. Filmen är även den lång, för lång, minst en halvtimma borde bort, den tog ju fan aldrig slut. Dessutom så är tempot väldigt ryckigt, och finner heller ingen riktigt rödtråd i handlingen.
Är inget fan av Chan-wook Park ska sägas, känns ofta som hans pretentioner står i vägen för hans filmskapande, typ.
Den är hur som helst välgjort, snyggt filmad å hela det där köret, så värdelös är den inte. Bra slut.
2 av 5
Sharknado 4: The 4th Awakens (2016)
http://www.imdb.com/title/tt4831420/?ref_=tt_rec_tti
Fem år har gått sedan sist, och inga hajar så långt ögat kan nå, tills nu.
Orkar inte lägga mer tid på den här skitfilmserie, betyget talar sitt tydliga språk, haja.
1 av 5
---------------------
Filmer: 31 st
Kvar att se
Sedda
Startdatum: 1/10
Deadline: 1/11
För er som har Letterboxd, har jag gjort en lista på filmerna jag ska se.
https://letterboxd.com/filmfreak1/li...ay-month-2017/
https://www.flashback.org/sp61940092
Thirst (2009)
http://www.imdb.com/title/tt0762073/
En älskad och hängiven präst från ett litet samhälle anmäler sig frivillig till ett medicinskt experiment. Men experimentet går inte riktigt som planerat och han förvandlas till en vampyr.
Nej inget som föll mig i smaken alls, hela idén är intressant om en präst som blir vampyr. Men ganska snabbt blir det helt enkelt jävligt trist, och en del komiska scener tar mig ur filmen. Sen att regissören ännu en gång ska envis med så fruktansvärt långa sexscener, gör mig så trött, visst finns det syfte med dessa, men fan inte så långa. Filmen är även den lång, för lång, minst en halvtimma borde bort, den tog ju fan aldrig slut. Dessutom så är tempot väldigt ryckigt, och finner heller ingen riktigt rödtråd i handlingen.
Är inget fan av Chan-wook Park ska sägas, känns ofta som hans pretentioner står i vägen för hans filmskapande, typ.
Den är hur som helst välgjort, snyggt filmad å hela det där köret, så värdelös är den inte. Bra slut.
2 av 5
Sharknado 4: The 4th Awakens (2016)
http://www.imdb.com/title/tt4831420/?ref_=tt_rec_tti
Fem år har gått sedan sist, och inga hajar så långt ögat kan nå, tills nu.
Orkar inte lägga mer tid på den här skitfilmserie, betyget talar sitt tydliga språk, haja.
1 av 5
---------------------
Filmer: 31 st
Kvar att se
A Cure for Wellness (2016)
http://www.imdb.com/title/tt4731136/
Vampyr - Der Traum des Allan Grey (1932)
http://www.imdb.com/title/tt0023649/
Sorgenfri (2015)
http://www.imdb.com/title/tt3547682/
Kollegiet (2007)
http://www.imdb.com/title/tt1003005/
The Haunting (1963)
http://www.imdb.com/title/tt0057129/
I Know Who Killed Me
http://www.imdb.com/title/tt0897361/
After.Life (2009)
http://www.imdb.com/title/tt0838247/
A Dark Song (2016)
http://www.imdb.com/title/tt4805316/
The Descent: Part 2 (2009)
http://www.imdb.com/title/tt1073105/
Lesson of the Evil
http://www.imdb.com/title/tt2294473/
The Monster Project (2017)
http://www.imdb.com/title/tt4537888/
http://www.imdb.com/title/tt4731136/
Vampyr - Der Traum des Allan Grey (1932)
http://www.imdb.com/title/tt0023649/
Sorgenfri (2015)
http://www.imdb.com/title/tt3547682/
Kollegiet (2007)
http://www.imdb.com/title/tt1003005/
The Haunting (1963)
http://www.imdb.com/title/tt0057129/
I Know Who Killed Me
http://www.imdb.com/title/tt0897361/
After.Life (2009)
http://www.imdb.com/title/tt0838247/
A Dark Song (2016)
http://www.imdb.com/title/tt4805316/
The Descent: Part 2 (2009)
http://www.imdb.com/title/tt1073105/
Lesson of the Evil
http://www.imdb.com/title/tt2294473/
The Monster Project (2017)
http://www.imdb.com/title/tt4537888/
Sedda
Into the Mirror (2003) 3 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0372937/
Sharknado 2: The Second One (2014) 1 av 5
http://www.imdb.com/title/tt3062074/
Das Cabinet des Dr. Caligari (1920) 3 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0010323/
The Voices (2014) 3 av 5
http://www.imdb.com/title/tt1567437/?ref_=nv_sr_7
The Love Witch (2016) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt3908142/
Lost Souls (2000) 3 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0160484/
Dark Floors (2008) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0985025/
Henry: Portrait of a Serial Killer (1986) 4 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0099763/
La Entidad (2015) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt4689996/
Sharknado 3: Oh Hell No! (2015) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt3899796/?ref_=tt_rec_tt
Pet (2016) 3 av 5
http://www.imdb.com/title/tt1183374/
Crimson Peak (2015) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt2554274/
The Brood (1979) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0078908/
No estamos solos (2016) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt4696502/
Ballad in Blood (2016) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt5503824/
Black Sunday (1960) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0054067/
The Purge: Election Year (2016) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt4094724/
Eraserhead (1977) 3 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0074486/
Thirst (2009) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0762073/
Sharknado 4: The 4th Awakens (2016) 1 av 5
http://www.imdb.com/title/tt4831420/?ref_=tt_rec_tti
http://www.imdb.com/title/tt0372937/
Sharknado 2: The Second One (2014) 1 av 5
http://www.imdb.com/title/tt3062074/
Das Cabinet des Dr. Caligari (1920) 3 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0010323/
The Voices (2014) 3 av 5
http://www.imdb.com/title/tt1567437/?ref_=nv_sr_7
The Love Witch (2016) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt3908142/
Lost Souls (2000) 3 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0160484/
Dark Floors (2008) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0985025/
Henry: Portrait of a Serial Killer (1986) 4 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0099763/
La Entidad (2015) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt4689996/
Sharknado 3: Oh Hell No! (2015) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt3899796/?ref_=tt_rec_tt
Pet (2016) 3 av 5
http://www.imdb.com/title/tt1183374/
Crimson Peak (2015) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt2554274/
The Brood (1979) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0078908/
No estamos solos (2016) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt4696502/
Ballad in Blood (2016) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt5503824/
Black Sunday (1960) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0054067/
The Purge: Election Year (2016) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt4094724/
Eraserhead (1977) 3 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0074486/
Thirst (2009) 2 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0762073/
Sharknado 4: The 4th Awakens (2016) 1 av 5
http://www.imdb.com/title/tt4831420/?ref_=tt_rec_tti
Startdatum: 1/10
Deadline: 1/11
För er som har Letterboxd, har jag gjort en lista på filmerna jag ska se.
https://letterboxd.com/filmfreak1/li...ay-month-2017/