Citat:
Ursprungligen postat av
Vimes76
Marknadsföring står inte högt i kurs i Gävle tydligen.
Det bästa vore såklart att släppa på bevakningen efter 26 december eller så, och låta allmänheten ha fritt fram till nedbränninsförsök, kanske med nåt pris för bedriften t o m.
Då får man både bock över jul och den uppskattade nedbränningen med tillhörande PR.
Just nu skiter jag fullständigt i bocken och de CP styrande i Gävle.
Tycker inte det ska vara fritt fram så att vilken sopa som helst kan få äran. Den som gör det ska ändå ha riskerat lite eftersom det är olagligt och SKALL vara olagligt. Tjusningen skulle nog försvinna om det var allmänhetens åkning när det gäller bockbränning. I alla fall min åsikt.
Bocken kommer förövrigt inte bli nedbränd i år heller för er som undrar. Man har i år använt ännu en ny "hemlig" vätska och dränkt bocken med, det är fullkomligt omöjligt att tutta eld på den även om man så skulle kasta hinkar med flambara vätskor på den innan. Det är någon sorts genomskinlig "film" runt hela kroppen. Bocken står stensäkert, sanna mina ord.

Kanske även är därför man dragit ned något på säkerheten i år, det är ju ändå
totalt omöjligt att tutta eld på bockjäveln.
Den enda risken är väl att någon kan försöka vandalisera på annat vis, t.ex. köra med en motorsåg eller något, men brinna kommer den
ICKE att göra.. Så nu vet ni det.