2020-11-26, 19:41
Medlem
Jag hoppas innerligt att någon steppar upp i år och bränner ner fanskapet till avgrunden. Denna person hade välkomnats som hjälte åt alla håll i landet
Citera
2020-11-26, 19:43
Medlem
HVIT.s avatar
Det blir ingen nedbränning i år. Bocken kommer ha munskydd och det kommer att finnas "Håll avstånd"-markeringar så pyromaner måste hålla undan.
Citera
2020-11-29, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Det blir ingen nedbränning i år. Bocken kommer ha munskydd och det kommer att finnas "Håll avstånd"-markeringar så pyromaner måste hålla undan.
Tiden när någon kunde gå fram och tända på är förbi sedan länge. Om någon ska lyckas så gäller det att knåpa ihop en riktad drönarattack. Förmodligen räcker det inte att bara flyga fram och tända på heller, med tanke på flamskyddsmedlet. Detta kräver en väl genomarbetad plan.
Citera
2020-11-30, 12:13
Medlem
Invigdes igår.
Det är ju så att de tjänar ju på PR om den bränns däremot.
Hade dom varit mer PK och pyntat bocken till en muslim och stoppat pride flaggor och dylikt runt den - då kanske det hade varit större chans att få bocken sprängd? Varför gör dom inte det?
Citera
2020-12-03, 13:24
Medlem
Hydroxylamins avatar
Är det ingen livesändning i år?
Citera
2020-12-03, 13:31
Medlem
Hydroxylamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydroxylamin
Är det ingen livesändning i år?

Svarar mig själv då jag var helt blind.
Självklart är det live: https://www.visitgavle.se/sv/gavlebocken
Citera
2020-12-03, 13:42
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Tiden när någon kunde gå fram och tända på är förbi sedan länge. Om någon ska lyckas så gäller det att knåpa ihop en riktad drönarattack.
Varför inte klassisk pil och båge?

Men klart, flamskyddsmedel är knappast en pyromans bäste vän.

Är inte Ulf Borgström fri nu?
Citera
2020-12-04, 15:58
Medlem
Kiggzors avatar
Otroligt att Gävle ökat bevakningen så hårt. Fattar de inte att enda orsaken att bockjäveln är så känd till att börja med är att den BRINNER? Bara kolla hur låg aktivitet det är här och snack på sociala medier jämfört med tidigare år. Hopplöst.
Citera
2020-12-09, 07:31
Medlem
Bocken kommer falla i glömska, allt eftersom bevakningen hårdnat..... bättre att ge nån chansen att elda ner den = reklam Gävle kommun
Citera
2020-12-10, 00:31
Medlem
tigerrakets avatar
Antingen är köpmannaföreningen i Gävle genuint intresserade av att behålla bocken.

Eller så kommer de inse att intresset minskar för varje år som den står obränd, och tillslut börja lätta på bevakningen med något svepskäl ihopp om att någon ska tutta fjutt på den
Citera
2020-12-10, 00:42
Medlem
Marknadsföring står inte högt i kurs i Gävle tydligen.

Det bästa vore såklart att släppa på bevakningen efter 26 december eller så, och låta allmänheten ha fritt fram till nedbränninsförsök, kanske med nåt pris för bedriften t o m.
Då får man både bock över jul och den uppskattade nedbränningen med tillhörande PR.

Just nu skiter jag fullständigt i bocken och de CP styrande i Gävle.
Citera
2020-12-11, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Marknadsföring står inte högt i kurs i Gävle tydligen.

Det bästa vore såklart att släppa på bevakningen efter 26 december eller så, och låta allmänheten ha fritt fram till nedbränninsförsök, kanske med nåt pris för bedriften t o m.
Då får man både bock över jul och den uppskattade nedbränningen med tillhörande PR.

Just nu skiter jag fullständigt i bocken och de CP styrande i Gävle.

Tycker inte det ska vara fritt fram så att vilken sopa som helst kan få äran. Den som gör det ska ändå ha riskerat lite eftersom det är olagligt och SKALL vara olagligt. Tjusningen skulle nog försvinna om det var allmänhetens åkning när det gäller bockbränning. I alla fall min åsikt.

Bocken kommer förövrigt inte bli nedbränd i år heller för er som undrar. Man har i år använt ännu en ny "hemlig" vätska och dränkt bocken med, det är fullkomligt omöjligt att tutta eld på den även om man så skulle kasta hinkar med flambara vätskor på den innan. Det är någon sorts genomskinlig "film" runt hela kroppen. Bocken står stensäkert, sanna mina ord. Kanske även är därför man dragit ned något på säkerheten i år, det är ju ändå totalt omöjligt att tutta eld på bockjäveln.

Den enda risken är väl att någon kan försöka vandalisera på annat vis, t.ex. köra med en motorsåg eller något, men brinna kommer den ICKE att göra.. Så nu vet ni det.
Senast redigerad av peterj76 2020-12-11 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in