Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-17, 22:26
  #85
Medlem
Ustyugov3s avatar
Efter hela 69 matcher utan förlust mot skotskt motstånd föll Celtic idag borta mot Hearts (som förintat gamla Main Stand vilket förfulat Tynecastle någonting oerhört!) - med 4-0.

http://www.bbc.com/sport/football/42297312
Citera
2017-12-18, 12:44
  #86
Medlem
JayGatsbys avatar
Har alltid tyckt att det är konstigt att Edinburgh inte har lyckats skapa ett bra lag som utmanar Celtic och Rangers.
Industrin är i Glasgow, men Edinburgh är en mycket mer välmående (och trevligare) stad.
Ganska stor också.
Att inte Hearts eller Hibs har blivit bättre är ett mysterium.
Citera
2017-12-18, 15:35
  #87
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Har alltid tyckt att det är konstigt att Edinburgh inte har lyckats skapa ett bra lag som utmanar Celtic och Rangers.
Industrin är i Glasgow, men Edinburgh är en mycket mer välmående (och trevligare) stad.
Ganska stor också.
Att inte Hearts eller Hibs har blivit bättre är ett mysterium.
Dom hade nog otur och var inte riktigt med när fotbollen tog fart. Inte ovanligt för mer akademiska stöder kontra industristäder. Att bli lika bra som Glasgow är svårt sen då Skottland knappast stort nog för att 3-4 lag som skulle ha kapacitet att vara iaf hyfsade internationellt. Att Celtic och Rangers varit såpass konkurrenskraftiga beror ju mycket på historien dessa sinsemellan som triggat och lockat spelare. Normalt ska ju inte ett pytteland som Skottland kunna ha klubbar av den digniteten. Så inte konstigt att det blir småsmulor över till resten.
Citera
2018-03-13, 19:17
  #88
Medlem
Ustyugov3s avatar
Säsongen suger som vanligt. Celtic vinner ligan, ligacupen och förmodligen cupen. Aberdeen har svårt att stå emot Rangers som nu ligger tvåa.

Enda bra är att legendaren Kris Boyd, nu spelandes i moderklubben Kilmarnock, leder skytteligan. I kraftigt överviktigt skick. Det är som att det är 00-talet igen.
Citera
2018-05-14, 22:29
  #89
Medlem
Ustyugov3s avatar
Celtic vann nio poäng före Aberdeen som för andra säsongen i rad hamnar över Rangers i förstaligan. Sjukt starkt av Derek McInnes' mannar. Blir dock ingen titel för Aberdeen tyvärr.

Det ålderstigna fettot Kris Boyd vinner skytteligan på 18 pytsar.

Celtic kommer ta hem skotska cupen, har redan vunnit ligacupen.
__________________
Senast redigerad av Ustyugov3 2018-05-14 kl. 22:31.
Citera
2018-09-30, 21:21
  #90
Medlem
Ustyugov3s avatar
Roligaste säsongsöppningen på länge. Celtic femma och Rangers sexa efter sju spelade omgångar.

Hearts +10 19 poäng
Hibernian +7 14 poäng
Livingston +3 14 poäng
Kilmarnock +5 13 poäng
Celtic +3 13 poäng
Rangers +8 11 poäng

Har bland annat få se Killie spöa Celtic med 2-1 efter övertidsmål och senast idag Livingston ett-nolla Rangers.

Sjukt kul start, hoppas något lag utanför Old Firm tar hem det. Förmodligen någon Edinburgh-klubb i så fall.
Citera
2018-09-30, 23:11
  #91
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov3
Roligaste säsongsöppningen på länge. Celtic femma och Rangers sexa efter sju spelade omgångar.

Hearts +10 19 poäng
Hibernian +7 14 poäng
Livingston +3 14 poäng
Kilmarnock +5 13 poäng
Celtic +3 13 poäng
Rangers +8 11 poäng

Har bland annat få se Killie spöa Celtic med 2-1 efter övertidsmål och senast idag Livingston ett-nolla Rangers.

Sjukt kul start, hoppas något lag utanför Old Firm tar hem det. Förmodligen någon Edinburgh-klubb i så fall.
jag e chocka tabeller läser jag med jämna mellanrum men denna liga har jag skippat sedan rngers gick i kk. Hoppas ngt annat lag kan vinna i år
Citera
2018-10-01, 07:26
  #92
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Då viasat sänder skotska ligan har jag kikat på några matcher och kul att det öppnat upp sig. Tror dock att när vi är framme i maj som jag antar att ligan slutar i står celtic ändå på tronen. Men känns ändå helt klart som att celtic säsong för säsong ändå går ned sig lite. Frågan är bara om dem andra utvecklas tillräckligt mycket. Säsongsupptakten talar ju för det men som sagt vi får se. Gerrard har ju varit lite upp och ner i rangers än så länge. Likt mittfältskompanjonen och antagonisten lampard i derby. Är ju spännande och följa dem båda.

Annars måste jag bara ta upp en händelse från gårdagens match mellan livingston och rangers. Domaren får ett mynt inkastat mot sig som träffar illa i huvudet. Så illa att han börjar blöda. Spelet stoppas och alla samlas runt linjedomaren som får behandling. Läkarteam kallas in och fixar i ordning linjedomaren. Allt medans detta sker, står linjemannen upp på samma position, med spelare runt sig och ett BRETT JÄVLA LEENDE. Tom står och skojar och skrattar lite med spelarna. När man fixat ihop såret så återupptas matchen DIREKT. Bestraffning mot rangers vars supportrar kastade in myntet eller vad det nu var kommer i efterhand.

Jämför detta med om det hade varit en allsvensk match och detta hänt. Linjedomaren hade i ren panik rusat av planen. Huvuddomaren hade tagit ut samtliga spelare från planen. Sen hade linjedomaren som sitter och gråter samtidigt som han får behandling i spelartunneln vägrat gå ut igen då han fruktar för sitt liv. Huvuddomaren hade avbrutit matchen och ett av lagen hade tilldömts en skrivbordsseger. Meslandet sverige i ett nötskal. Alltid är det sverige som står ut som undantaget vid händelser likt detta.

Med det sagt stort jävla beröm till linjedomaren som inte tycker synd om sig själv utan vill att spelarna ska avgöra matchen och inte att en enskild idiot på läktaren ska avgöra. Stor jävla skillnad i mentalitet hos skottarna och meslandet sverige.
Citera
2018-10-03, 19:46
  #93
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Då viasat sänder skotska ligan har jag kikat på några matcher och kul att det öppnat upp sig. Tror dock att när vi är framme i maj som jag antar att ligan slutar i står celtic ändå på tronen.


Tyvärr tror jag också på det.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Gerrard har ju varit lite upp och ner i rangers än så länge. Likt mittfältskompanjonen och antagonisten lampard i derby. Är ju spännande och följa dem båda.

Håller med. Riktigt intressant att följa Gerrard. Ser lite bättre ut för Rangers än tidigare spelmässigt tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Annars måste jag bara ta upp en händelse från gårdagens match mellan livingston och rangers. Domaren får ett mynt inkastat mot sig som träffar illa i huvudet. Så illa att han börjar blöda. Spelet stoppas och alla samlas runt linjedomaren som får behandling. Läkarteam kallas in och fixar i ordning linjedomaren. Allt medans detta sker, står linjemannen upp på samma position, med spelare runt sig och ett BRETT JÄVLA LEENDE. Tom står och skojar och skrattar lite med spelarna. När man fixat ihop såret så återupptas matchen DIREKT. Bestraffning mot rangers vars supportrar kastade in myntet eller vad det nu var kommer i efterhand.

Jämför detta med om det hade varit en allsvensk match och detta hänt. Linjedomaren hade i ren panik rusat av planen. Huvuddomaren hade tagit ut samtliga spelare från planen. Sen hade linjedomaren som sitter och gråter samtidigt som han får behandling i spelartunneln vägrat gå ut igen då han fruktar för sitt liv. Huvuddomaren hade avbrutit matchen och ett av lagen hade tilldömts en skrivbordsseger. Meslandet sverige i ett nötskal. Alltid är det sverige som står ut som undantaget vid händelser likt detta.

"Gilla".
Citera
2018-11-03, 18:11
  #94
Medlem
Ustyugov3s avatar
Här sitter man och tror att Hearts kan utmana.

https://www.bbc.com/sport/football/46000442

Roligare då i andradivisionen där Ayr United leder. Går de upp segrar de åtminstone i säsongen 2019/2020:s bästa arena i en högstadivision. Den är helt magisk: https://www.footballgroundguide.com/...rset-park.html

Smaka bara på namnet; Somerset Park.
__________________
Senast redigerad av Ustyugov3 2018-11-03 kl. 18:15.
Citera
2018-11-11, 20:54
  #95
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Tightar till sig ordentligt i toppen nu. Rangers hakar på. Slog förövrigt på matchen livingstone-celtic tidigare idag och höll på att skratta ihjäl mig när man sa arenanamnet i livingstone. Tony macaroni arena. Nej det är inget skämt arenan heter faktiskt så. Fan vad skämmigt alltså. Haha. Kan va värt att tänka på för folk som tvingas leva med guldfågeln arena, eller liknande. Finns alltid dem som har det värre.
Citera
2018-12-05, 23:36
  #96
Medlem
Ustyugov3s avatar
Celtic vann som vanligt ligacupen, 1-0 mot stackars Aberdeen. Ständiga tvåor.

I ligan har Hearts fallit som en sten. Kilmarnock (!) leder, dock med fler spelade matcher än Celtic och Rangers. Kilmarnock tränas f.ö. av Steve Clarke, som redan har ett fint tränar-cv och som gör det jäkligt bra. Har bl.a. petat legenden och förra årets skyttekung Kris Boyd med stor framgång.

Dock är kvaliteten på ligan väldigt låg, skulle tippa på league two-nivå någonstans. Adam Rooney som var en stjärna och gjorde en hel del mål i Skottland har nu gått till Salford i National League och gör typ lika mycket mål där. Lite talande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback