2005-09-14, 19:07
Medlem
Kommer det att letas med ljus och lykta efter minderåriga, eller kommer åtgärder enbart att vidtas då någon mod. snubblar över ett misstänkt inlägg?
Citera
2005-09-14, 19:10
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker
Kommer det att letas med ljus och lykta efter minderåriga, eller kommer åtgärder enbart att vidtas då någon mod. snubblar över ett misstänkt inlägg?
I början kommer säkerligen en del folk RP:a allt vad de orkar, och några som har fel inställningar kommer at åka. Men efter ett tag så är de tillbaks med nytt nick. Allt kommer vara som vanligt, förutom att det förhoppningsvis skickar ut lite signaler angående vilken kvalite på inläggen som efterfrågas här. Min gissning, och förhoppning.
Citera
2005-09-14, 19:14
Medlem
Såg just att jag inte skrivit in nåt datum i min profil.. Blir man bannad nu eller?
Citera
2005-09-14, 19:15
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashacker
Såg just att jag inte skrivit in nåt datum i min profil.. Blir man bannad nu eller?
Nej. skriv in ditt datum nu.
Citera
2005-09-14, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
I början kommer säkerligen en del folk RP:a allt vad de orkar, och några som har fel inställningar kommer at åka. Men efter ett tag så är de tillbaks med nytt nick. Allt kommer vara som vanligt, förutom att det förhoppningsvis skickar ut lite signaler angående vilken kvalite på inläggen som efterfrågas här. Min gissning, och förhoppning.
Jojo, rp:s får man ju ta i beaktning, men jag tänkte mest på om det från 'ansvarigt håll' kommer att utföras organiserade jakter eller ej.
Förmodligen kommer det att bli ganska lätt att fuska sig igenom, visst. Vi får se hur det blir.
Regeln är dock inte till för att skicka signaler om hur bra man ska vara på att skriva, det vet du väl? Kvalité på inläggen, min röv! Men det är en helt annan diskussion...
Citera
2005-09-14, 19:17
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Jojo, rp:s får man ju ta i beaktning, men jag tänkte mest på om det från 'ansvarigt håll' kommer att utföras organiserade jakter eller ej.
Förmodligen kommer det att bli ganska lätt att fuska sig igenom, visst. Vi får se hur det blir.
Regeln är dock inte till för att skicka signaler om hur bra man ska vara på att skriva, det vet du väl? Kvalité på inläggen, min röv! Men det är en helt annan diskussion...
Nej, vi kommer inte att jaga folk med blåslampa. Men ja, rp ha rinkommit, och från ett fåtal användare i stor mängd. så visst, vissa kommer att uttnyttja detta för att "sätta dit" folk.

men nu kan vi iaf ge de som angivit fel datum eller kanske pga att de vill vara lite anonyma angett fel ålder i trådar chansen att rätta till detta.
Citera
2005-09-14, 19:21
Bannlyst
Citat:

Självklart struntar ju admin + moderatorer egentligen i om du är 14 år slånge du sköter dig. Du ser ju tullexempel att alla får en vecka på sig att akutväxa några år om de nu skulle behöva det. Grejen med regeln är ju att flashback ska ha ryggen fri.
Citera
2005-09-14, 19:22
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Nej, självklart är inte det vad regeln är till för. Regeln finns bara för att slippa undan klammeri med rättvisan, den kommer aldrig att kunna praktiseras på ett vettigt sätt.

Men, även fasst en regel inte är till för att skicka vissa signaler, kan den komma att göra det ändå, eller hur? Huruvida den kommer göra det eller inte, vet jag inte, men hoppas gör jag.

Ocj ja, jag är trött på vissa användare, som uppenbarligen inte kommit ur målbrottet än. Är inte du?
Citera
2005-09-14, 19:26
Medlem
Citat:
Men, även fasst en regel inte är till för att skicka vissa signaler, kan den komma att göra det ändå, eller hur? Huruvida den kommer göra det eller inte, vet jag inte, men hoppas gör jag.

Ocj ja, jag är trött på vissa användare, som uppenbarligen inte kommit ur målbrottet än. Är inte du?
Så klart det kan sända en del signaler, men jag tror inte att en dum 18åring kommer att tänka sig för, bara för att hans 16åriga bror inte får vara här. Men visst, ungdomarna kanske tänker isg för innan de skriver.

Ja, jag är också trött på en del minderåriga. Jag är trött på en del som är över 18 också. Bla en hel hög med nazister. Anser jag att de ska få vara här? JA.
Gör du?
Citera
2005-09-14, 19:31
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Så klart det kan sända en del signaler, men jag tror inte att en dum 18åring kommer att tänka sig för, bara för att hans 16åriga bror inte får vara här. Men visst, ungdomarna kanske tänker isg för innan de skriver.

Ja, jag är också trött på en del minderåriga. Jag är trött på en del som är över 18 också. Bla en hel hög med nazister. Anser jag att de ska få vara här? JA.
Gör du?
Jag tror att du missförstår mig lite. Du stör dig på några som har "fel" åsikter. Jag stör mig på några som inte är kapabla att forma en vettig mening. Självklart tycker jag att alla ska få uttrycka sin åsikt här. Det trodde jag att du visste. De jag stör mig på klarar dock inte av det.
Citera
2005-09-14, 19:40
Medlem
Citat:
Jag tror att du missförstår mig lite. Du stör dig på några som har "fel" åsikter. Jag stör mig på några som inte är kapabla att forma en vettig mening. Självklart tycker jag att alla ska få uttrycka sin åsikt här. Det trodde jag att du visste. De jag stör mig på klarar dock inte av det.
Nepp, där tar du fel. Faktum är att jag inte stör mig på deras åsikter (eller jo det gör jag visst det förresten), det är snarare deras sätt att debbatera dessa. Självklart finns det andra jag stör mig på också, men jag tog bara ett exempel.
Mina orsaker till störandet är förresten irrelevanta. Du upplever ett störningsmoment och vill banna bort det (eller har jag missförstått något?). Jag upplever ett (om man nu tar "felaktiga åsikter" som ett störningsmoment) och anser att det är sådant man får acceptera.

Jag är väl medveten om att du tycker att alla bör få komma till tals, därför blev jag väldigt förvånad (var snudd på att dra upp vår debatt gällande hyckleri ), men nu var det också utrett tydligen.

Vill du ställa krav så kan du väl hänga i "Flashback - Debatt"
Citera
2005-09-14, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Nej. skriv in ditt datum nu.
Måste man skriva in ett datum? Även om jag definitivt är över 18 har jag ingen lust att fylla i mitt personnummer.

Edit: Man kan förstås uppge ett annat datum än det riktiga, men för min del tar det iallafall emot att ljuga - även om det bara är i ett forum på internet. Vill ni verkligen veta födelsedatum på alla medlemmar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in