Citat:
Ursprungligen postat av XenuHubbard
Idol-juryn och Hakelius kanske borde dämpa sig lite. Det var inte direkt som om tjejen klagade på att någon stirrade på hennes bröst.
För mig så ställer jag porrfilmsinspelning och idolauditioner på samma nivå, utan att lägga några moraliska värderingar emellan. Det är lite som om fjanten hade sagt "Det här är inte underhållning, detta är kultur".
Men med dagens samhälles värderingar i bilden så förstår jag att tjejen kände sig kränkt. För övrigt så ser ju halva idoljuryn ut som om det vore porrfilmsinspelning på gång. Utan kvinnor inblandade. Sten, glashus, håll käften.
För mig är det hela simpelt. Djup uringning betyder ofta att jag tittar lite mer noggrant åt det hållet. Men inte fan betyder det att jag behandlar den kvinna som har det på ett annorlunda sätt. Undrar förresten om "slampigheten" även gäller bröllop? Där ser jag ofta tuttglipor bra mycket lägre än den där bruden hade.
Krönikan känns som en klassisk "strawman" - att halka in på ett halvrelaterat sidåspår och tillskriva motståndaren åsikter som han eller hon inte klargjort innehavs.
Löjligt och dumt. Det känns som om Hakelius blivit packad på fest, drägglat över någons dekolletage, och fått sig en tillsägning. För krönikans innehåll hade inte mycket med upplägget att göra. Förresten så ser Hakelius ut som någon som vill få rohypnol i ölen och bli dunkad i pissoaren. Varför skulle han annars ha dylika polisonger?
Krönikan handlar ö.h.t inte om Idol-tjejen och vad som hände på hennes audition. Den handlar inte om huruvida någon har rätt att kalla en tjej för slampa/hora/slinka/porraktris etc när de klär sig utmanande. Ni som tror att det är detta den handlar om borde läsa den igen - ni har missförstått den.
Krönikan handlar enbart om varför kvinnor klär sig sådär, vilka förväntningar de har på omgivningen och om hyckleriet i "offerreaktionen". Detta är lika sant oavsett om själva kommentaren de får är rätt eller fel.